×
×

شمس لنگرودی: شیون جزو نوادر دوران است

  • کد نوشته: 85620
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۰
  • مراسم «شبی به یاد شیون فومنی» با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان این شاعر فقید در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. بر اساس گزارش رسیده، در ابتدای مراسم احمد ابومحبوب، مترجم و منتقد ادبی، در رابطه با ویژگی های دوزبانه بودن «شیون فومنی» در حوزه ادبیات معاصر با رویکرد مردمی سخنرانی کرد و این شاعر را […]

    شمس لنگرودی: شیون جزو نوادر دوران است
  • a1مراسم «شبی به یاد شیون فومنی» با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان این شاعر فقید در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

    بر اساس گزارش رسیده، در ابتدای مراسم احمد ابومحبوب، مترجم و منتقد ادبی، در رابطه با ویژگی های دوزبانه بودن «شیون فومنی» در حوزه ادبیات معاصر با رویکرد مردمی سخنرانی کرد و این شاعر را از نامداران حوزه شعر گیلکی و در حوزه شعر فارسی از شاعران سرشناس و توانا برشمرد.

    در ادامه مراسم تصاویری از سخنان چهره‌های شعر، هنر و ادب درباره جایگاه و ارزش های ادبی شیون از زبان جمشید مشایخی، نادر گلچین، محمدعلی بهمنی، حافظ موسوی، قدمعلی سرامی و حسین محجوبی، به صورت کلیپی به نمایش گذاشته شد.

    سپس محمد سریر، موسیقی دان، دقایقی در رابطه با شعر و غزل شیون و جایگاه شعرهای وی در ادبیات معاصر سخن گفت و به ساخت موسیقی دو غزل از شعرهای شیون فومنی با صدای محمد نوری در آلبوم «جاودانه با عشق» اشاره کرد و دلیل آهنگسازی این دو اثر را عشق و علاقه وافر خود به شیون دانست.

    a3به گفته او، ارزش های شعر شیون در آینده بیشتر شناخته خواهد شد.

    غزل خوانی فارسی و گیلکی شعرهای شیون توسط حامد فومنی فرزند این شاعر و متولی آثار فرهنگی و ادبی او، به همراه پیانونوازی از بخش های بعدی برنامه «شبی به یاد شیون» بود.

    شمس لنگرودی، شاعر، نیز درباره ارزش های ادبی شعر شیون گفت: شیون جزو نوادر دوران است و شعر گیلکی شیون نه الان بلکه تا زمانی که زندگی جاری است و تا همیشه روزگار ماندگار خواهد بود. شیون جزو معدود شاعرانی است که در دل مردم زیست و با مردم زندگی کرد و با توجه به نوآوری‌هایش در شعر فارسی از چهره‌های مانای ادب معاصر است.

    در پایان مراسم پس از تجلیل و قدردانی دست اندرکاران مراسم از همسر شیون فومنی، گروه کر مهرورزان به سرپرستی شاهرخ شیردوست کسمایی با گروه ۴۰ نفره سه اجرا یکی به زبان فارسی و دو اجرای گیلکی از آثار شیون فومنی را به نمایش گذاشت.

    نادر گلچین، فریدون شهبازیان، حافظ موسوی، حسین محجوبی، ارسلان کامکار، قدمعلی سرامی، علی اکبرپور، میلاد کیایی، مظفری و وثوق احمدی از حاضران در این مراسم بودند.

    شبی به یاد «شیون فومنی» به همت موسسه راد نواندیش و با همکاری فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=85620
       
    برچسب ها شیون فومنی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *