×
×

وقتی بحث عشق و عاشقی می­شه من جوگیر می­شم!

  • کد نوشته: 8531
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۹ام اسفند ۱۳۸۹
  • ۴۴ دیدگاه
  • قسمت اول گزارش کنسرت محسن یگانه را به همراه عکس‌هایی از اجرا مشاهده کردید، در ادامه توجه شما را به قسمت دوم گزارش از سانس اول این اجرا جلب می‌کنیم

  • موسیقی ایرانیان: قسمت اول گزارش کنسرت محسن یگانه را به همراه عکس‌هایی از اجرا در اینجا مشاهده کردید، در ادامه توجه شما را به قسمت دوم گزارش از سانس اول این اجرا جلب می‌کنیم. (قابل ذکر است که گزارش این کنسرت توسط خبرنگار ثابت سایت نگاشته نشده و محتوای گزارش صرفا بر اساس دیدگاه خبرنگار افتخاری سایت موسیقی ایرانیان بوده و لزوما نشان‌دهنده‌ی دیدگاه این سایت نمی‌باشد.)

    رکسانا عبدالهی: یگانه پس از معذرت خواهی می­گوید که موفق نمی شود تا آهنگ “فداکاری” را با گروهش بنوازد به جای آن “آخر راه اومدن با روزگار …” اجرا می شود، صدای موزیک بالا می رود و صدای مردم بالاتر! البته یگانه به خواندن یک بیت از تک­ آهنگ “آسمان همیشه ابری نیست” اکتفا می­کند تا “گناهی ندارم” را اجرا کند.

    مگر می شود “چشم­های خیس من” خوانده شود و مردم ساکت باشند؟ “دوووباااااااااارهه نمییییییی خواااام…”  مردم به شدت به وجد آمده تا در ادامه، هماهنگ با یگانه این آهنگ را بخوانند. بعد از این آهنگ یگانه می­گوید: «می­­خواهم ترکی را اجرا کنم که همه‌ی سلیقه ­ها آن را دوست دارند» بعد از این گفته آهنگ اجرا شد تا برج میلاد از صدای مردمی که “سکوت” را هماهنگ با یگانه و پر از احساس می‌خواندند بلرزد!

    پس از اجرای این آهنگ، سالن با گفتن: “دوباره دوباره !” از او درخواست کردند که “سکوت” را بار دیگر اجرا کند. یگانه هم قول می­دهد که دوباره این قطعه را اجرا کند.

    در ادامه “حافظه ی ضعیف” در شرایطی اجرا می ­شود که یگانه گاهی به علت بیماری­ اش نفس کم می آورد تا نتواند این آهنگ را در سطح خوبی اجرا کند.

    سالن بار دیگر با فریاد زدن، “بار و بندیل” را از یگانه می خواهند، او هم مدام با عوامل اجرایی صحبت می­کند تا بتواند مجوز اجرای این قطعه را پیدا کند. در نهایت برای به دست گرفتن جو سالن می­گوید: «اتفاقا این گوشه، موشه های سالن می‌گفتن بمون رو بخون! بذارین بمون رو بخونم تا بعدش اصل کاری یعنی همون دوراهی رو بخونم براتون»

    بعد از اینکه “بمون” و “دوراهی” توسط یگانه اجرا می‌شود، او می­گوید: «فضای آلبوم حباب رو این طوری می تونم براتون توصیف کنم، اصلا اجازه بدین یه بیتشو براتون بخونم: “تو فقط می خوای بری، ببینی چه حالی شده/ ردپاهات توی برف، چه تماشایی شده” و بعد می­گوید: «اصلا وقتی بحث عشق و عاشقی می­شه من جوگیر می­شم» و کل سالن او را تشویق می­کنند.

    سکوت یک بار دیگر و به درخواست مکرر طرفدران اجرا می­شود اما این بار بسیار هماهنگ تر از بار قبل. در ادامه یگانه اعلام می­کند که موفق نشده مجوزی برای اجرای قطعه ی “باروبندیل‌و ببند” بگیرد و می گوید: “خب بذارین به قولی که بهتون دادم عمل کنم، دست اونی هم که مجوز نداد بار و بندیل رو بخونم درد نکنه” و سپس برای جمعیت از تک آهنگ فداکاری که از آن شب قرار بوده است روی سایت‌های دانلود موزیک قرار بگیرد یک بیت می­­خواند: «شاید اصلا دیگه یاد بره که مثل قدیم جون منی/ ولی یادت نره خوشبختی الآنتو مدیون منی» و جمعیت با لذت او را تشویق می­کنند.

    حسن ختام سانس اول شب اول کنسرت محسن یگانه آهنگ مشترک او و محسن چاوشی به نام “نشکن دلمو” است. یگانه در اواخر آهنگ به قول خودش اوج می‌گیرد و بعد از اتمام آهنگ از گروه می­خواهد تا سکوت کنند و یگانه به تنهایی با هوادارنش بیت هایی از این شعر را می­خواند تا اجرای ۱۷ اسفند را به خاطره ای به یاد ماندنی در ذهن طرفدارانش بدل کند.

    برای خط آخر این گزارش از یاد نرود که یگانه از انتشار احتمالی سومین آلبوم مجازش قبل از ماه رمضان با نام “حباب” خبر داد. او همچنین فضای آلبوم حباب را آرام و غمگین توصیف کرد.

    در ادامه توجه شما را به قسمت دوم عکس‌های کوروش جوان از این کنسرت جلب می‌کنیم.

    • همچنین محسن یگانه مصاحبه‌ی مفصلی را با مجله‌ی موسیقی ایرانیان انجام داده که از اینجا می‌توانید این مجله اینترنتی را دانلود نمایید.

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d0.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d1.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d2.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d3.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d4.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d5.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d6.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d7.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d8.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d9.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d10.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d11.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d12.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d13.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d14.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d15.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d16.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d17.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d18.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d19.jpg

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8912/yeganeh/part2/d20.jpg

    https://musiceiranian.ir/?p=8531
       
    برچسب ها محسن یگانه

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *