×
×

«در مورد برگزاری کنسرت ها، نقش بدل یکدیگر را بازی نکنیم»

  • کد نوشته: 85103
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۷ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • نشست خبری «حسین نوش آبادی» سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۷ مرداد در محل شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.
    +ساخت و پخش کلیپ های غیرمجاز در فضای مجازی تخلف است

    «در مورد برگزاری کنسرت ها، نقش بدل یکدیگر را بازی نکنیم»
  • حسین نوش آبادی

    حسین نوش آبادی

    نشست خبری «حسین نوش آبادی» سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۷ مرداد در محل شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره مشکل برگزاری کنسرت های موسیقی در نقاط مختلف در کشور، گفت: «پیش نویس اولیه شیوه نامه اجرایی برنامه های فرهنگی از جمله کنسرت ها، نوشته شده اما هنوز نهایی نشده است. در حال حاضر مشغول مذاکره و بررسی به همراه نیروی انتظامی هستیم تا نواقص و اشکالات این پیش نویس را برطرف کنیم. اجرای برنامه های هنری که کنسرت ها یکی از آن ها هستند، در گرو همکاری ۳ گروه یا نهاد در کشور است: نیروی انتظامی، قوه قضائیه و وزارت ارشاد. ما به دنبال همکاری این ۳ نهاد هستیم. نکته مهم این است که هر نهادی وظیفه خود را انجام بدهد و نقش بدل یکدیگر را بازی نکنیم تا مشکلات حل شود. صدور مجوز برای اجرای کنسرت ها و همچنین هر برنامه فرهنگی هنری دیگر، براساس قانون، به عهده وزارت ارشاد است و نمی توانیم این را به عهده دیگران بگذاریم. اما همان طور که اشاره کردم، اجرای مناسب یک برنامه فرهنگی هنری در گرو همکاری ۳ نهاد مذکور است تا در امنیت، محیط سالم و به دور از همه حاشیه ها و جوانب منفی برگزار شوند.»

    سخنگوی وزارت ارشاد درباره کلیپ های غیرمجاز در فضای مجازی گفت: «بارها اعلام کرده ایم که هر نوع کار هنری اعم از ساخت کلیپ موسیقی وصوتی و تصویری، باید فرایند قانونی تولید را طی کند و اگر این مراحل را طی نکند، آن محصول غیرمجاز تلقی می شود و نه تنها از آن حمایتی نمی شود، بلکه به عنوان متخلف با صاحب آن برخورد خواهد شد. کلیپ هایی هم که به آن ها اشاره می کنید و بدون مجوز در فضای مجازی پخش می شوند، فاقد اعتبار هستند و سازندگانشان متخلف اند. بنابراین طبق قانون با آن ها برخورد می شود. ما منکر این هم نیستیم که در سطح بازار آلبوم‌ها و کلیپ‌های صوتی و تصویری است که به صورت غیرمجاز تولید شده است. وظیفه برخورد با این محصولات هنری نیز به عهده ستادهایی متشکل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای امنیتی است.»

    نوش‌آبادی در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی شد این روزها ترانه‌ای با نام «عرب‌کُش» در سایت‌ها قرار گرفته که شایعه دارا بودن مجوز وزارت ارشاد را هم دارد، گفت: «به هیچ وجه از سوی ارشاد مجوزی برای این اثر و مشابه آن صادر نشده است. سیاست وزارت ارشاد تقریب اقوام و مذاهب و همبستگی ملی بین اقوام ایرانی است و هر حرکتی که بخواهد این انسجام را مخدوش کند هم محکوم است و هم مجوزی برای آن صادر نمی‌شود. ما مجوز دادن به چنین اثری را تکذیب می‌کنیم.»

    https://musiceiranian.ir/?p=85103
       
    برچسب ها حسین نوش آبادی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *