×
×

محمد زرگر یعقوبی: آرزویم این بود که فرهنگ و هنر سرزمینم را در مقابل سایرین ارج نهم و متأسفم که هرگز این اتفاق نیفتاد

  • کد نوشته: 85097
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۱۶ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۰
  • چندی پیش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» ایمیل رسمی از سوی مدیرعامل یکی از شرکتهای سرشناس در دبیِ امارات متحده عربی با نام «لاکچری ایونت» و از برگزار کنندگان کنسرتهای بیشمار جهانی در این کشور، دریافت کرد. متن این ایمیل در قالب یادداشتی اعتراض آمیز به یکی دیگر از تهیه کنندگان و برگزار کنندگان کنسرت در داخل ایران بوده است که ظاهراٌ و طبق ادعای «لاکچری ایونت»، قرار بوده به عنوان واسطه، این شرکت سرشناس اماراتی را در ایجاد ارتباط با خوانندگان نامی کشور جهت برگزاری کنسرت یاری کند…+بنظر میرسد بجز برگزاری کنسرت، مسئولین باید بر اسپانسرها، مدیر برنامه ها و تهیه کنندگان این کنسرت ها و نحوه فعالیتهایشان نیز اشراف کامل داشته و افراد را برای فعالیت در این عرصه از فیلترهای لازم و آزمونهای مشخصی عبور دهند

    محمد زرگر یعقوبی: آرزویم این بود که فرهنگ و هنر سرزمینم را در مقابل سایرین ارج نهم و متأسفم که هرگز این اتفاق نیفتاد
  • محمد زرگر یعقوبی

    محمد زرگر یعقوبی

    چندی پیش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» ایمیل رسمی از سوی مدیرعامل یکی از شرکتهای سرشناس در دبیِ امارات متحده عربی با نام «لاکچری ایونت» و از برگزار کنندگان کنسرتهای بیشمار جهانی در این کشور، دریافت کرد. متن این ایمیل در قالب یادداشتی اعتراض آمیز به یکی دیگر از تهیه کنندگان و برگزار کنندگان کنسرت در داخل ایران بوده است که ظاهراٌ و طبق ادعای «لاکچری ایونت»، قرار بوده به عنوان واسطه، این شرکت سرشناس اماراتی را در ایجاد ارتباط با خوانندگان نامی کشور جهت برگزاری کنسرت یاری کند. اما اعتماد به تهیه کننده ایرانی که او هم از حامیان و برگزار کنندگان فعال در ایران است و نامی آشنا برای هنرمندان عرصه موسیقی میباشد، نتیجه ای معکوس داده و در میانه راه وعده های خود را زیر پا گذاشته و همچنین مبالغی که از سوی «لاکچری ایونت» به تهیه کننده ایرانی برای تعدادی کنسرت خواننده های بنام موسیقی پاپ ایران پیش پرداخت شده بود، علارغم برگزار نشدن اجراهای یاد شده، به شرکت مذکور بازپس داده نشده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و صحت و سقم این ادعا، تماسی تلفنی با آقای «محمد زرگر یعقوبی»، مدیر این شرکت برقرار کرده و ایشان دلایل و مستندات متعددی را عنوان کرده و از طریق ایمیل برای ما ارسال نمودند و همچنین شماره تماسهای معتبری در ایران را جهت اطمینان و پیگیری بیشتر در اختیار سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» قرار دادند که البته به دلیل عدم شکایت رسمی این شرکت از فرد مذکور تا زمان تنظیم این خبر و و محرز نشدن این تخلف ها در دادگاه و مهم تر از آن به دلیل بی طرف بودن این رسانه، از ذکر مشخصات و اسامی یاد شده خودداری میکنیم و تنها به انتشار نامه سرگشاده ای که «محمد زرگر یعقوبی» برای شفاف سازی برخی موارد و خصوصا روشنگری به مسئولین نگاشته است، بستده میکنیم.

    متن این نامه سرگشاده از سوی محمد زرگر یعقوبی به وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در ادامه می توانید دنبال کنید.

    «با عرض سلام و ادب و احترام و ضمن قدردانی از تلاش جناب آقای علی جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جهت ارتقاء سطح فرهنگ موسیقی در کشور عزیزمان ایران، لازم دانستم طی این نامه، شما وزیر محترم دولت «تدبیر و امید» را در جریان مسائل ذیل قراردهم.

    اینجانب محمد زرگر یعقوبی مدیرعامل شرکت «لاکچری ایونت» در دبی امارات متحده عربی میباشم. پیش از خرید این شرکت، تمام نیت و هدف بنده در برگزاری همایشهایی بزرگ با حضور هنرمندان ایرانی و با حفظ تمامی قوانین و مقررات جمهوری مقدس اسلامی ایران، خلاصه میشد. در این راستا آشنایی و همکاری با یکی از برگزار کنندگان سرشناس در ایران در جهت بستن قراردادها با هنرمندان و اخذ مدارک قانونی لازم از ارگان های مختلف از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی مهیا شد و این امر باعث تسریع بسیاری از فعالیتهای ما گردید. در طول این مدت با بذل تلاشهای فراوان، بزرگترین همایش ایرانیان در دبی با حضور «بابک جهانبخش» و مرحوم «مرتضی پاشایی» در تاریخ پنجشنبه نهم مردادماه ۱۳۹۳ و در «سالن تجارت جهانی» رقم خورد که بسیار باشکوه بوده و با استقبال عظیمی روبرو گشت. پس از آن کنسرت «فرزاد فرزین» در تاریخ ۲۴/۷/۱۳۹۳ و کنسرت خنده آقایان «ماهی صفت» و «ریوندی» در تاریخ ۲۵/۱۰/۹۳ در «سالن شیخ راشد» نیز برگزار شد. اما در کمال ناباوری باید گفت که این همکاری در نیمه های راه با مشکلات و تغییر موضعهای ناشایستی مواجه شده و لذا اینجانب از ادامه همکاری به دلایلی که در ادامه عنوان میکنم، صرفنظر نمودم.

    چندی پس از ثبت دفتر بازرگانی بنده در ایران به تاریخ دی ماه ۱۳۹۳ بود که قراردادهای دیگری برای حضور و اجرای یکی دیگر از خوانندگان پاپ و مطرح داخل کشورمان در سالن تجارت با آقای …. (اسم نزد موسیقی ایرانیان محفوظ است) که پیش از این هم واسطه ما در معرفی هنرمندان به شرکت بود منعقد گردید. قراردادی معادل ۲۲۰ میلیون تومان، مشروط بر اینکه این خواننده برای اولین بار از آلبوم جدیدش در این کنسرت رونمایی کرده و قطعات تازه آن را به اجرا درآورد. ۲۵ درصد از این مبلغ یعنی معادل ۵۵ میلیون تومان را نیز به عنوان پیش پرداخت در اختیار ایشان قرار دادم. در همین اثنا به تشویق وی عزم خود را جزم کرده تا به برگزاری کنسرت در ایران نیز مبادرت ورزم. بنابراین طی چندین جلسه که با این برگزار کننده به عنوان مدیر عامل یکی از شرکتهای سرشناس فرهنگی هنری و همکارشان برگزار شد، اینجانب مجاب شدم که تنها سرمایه گذار برگزاری کنسرت یک خواننده پاپ در تاریخ۳۰ بهمن در سالن «شهیدان نژاد فلاح کرج» باشم. در مقابل ایشان ابراز تعهد کرده و وعده دادند که در صورت لغو این برنامه به هر دلیل، کلیه سرمایه در ظرف ۴۸ ساعت استرداد خواهد شد.

    بنابراین بر اساس درخواست ایشان مبلغ ۸۰ میلیون تومان دیگر، در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۳ به حساب ایشان واریز کرده تا شاهد این شکوفایی و اتحاد باشیم.

    در حالی که زمان کنسرت نزدیک و نزدیکتر میشد با بررسی بازار و مشورت با برخی بزرگان و رسیدن به این نتیجه که قیمت پیشنهادی برای کنسرت خواننده یاد شده (قرار داد ۲۲۰ میلیون تومانی) در دبی بسیار بالا بوده است، تصمیم به لغو برنامه در دبی گرفتم و پس از اعلام این موضوع به ایشان متوجه شدم که تمامی پیش پرداخت را بابت جریمه نزد خود نگاه داشته و حاضر به استرداد آن نمیباشند و از این امر بسیار متعجب گشتم اما به دلیل این که کنسرت دیگری در راه بود و به هیچ وجه قصد ایجاد اصطکاک و کدورت را نداشتم، دم نزدم. قسمت دردناکتر قضیه برای من این است که کنسرتی که قرار بود در کرج برگزار گردد نیز تا به امروز با بهانه های واهی لغو گشته و ایشان هنوز مبلغ واریزی را به من برنگردانده اند تا جایی که به کلی از این فعالیت خسته شده و با به فردا موکول کردن انتقال پول به شدت احساس میکنم مورد اهانت قرار گرفته ام.

    لازم به ذکر است شرکتی که ایشان از طریق آن قصد برگزاری کنسرت کرج را داشت برخلاف ادعای این آقا متعلق به ایشان نبوده و در واقع شخص دیگری مدیریت آن را بر عهده دارند که بنده از طریق جست و جو و پی گیری های مکرر و تماس با مدیر عامل آن شرکت، متوجه این موضوع شدم. در نهایت پس از تحقیق های فراوان همچنین دریافتیم که این آقا یا واسطه یا هر آنچه که نامش باشد، گویا به فعالیت های تبلیغاتی مشغول است و یک شرکت تبلیغاتی را اداره میکند.

    بنده قصد شکایت از این شخص را ندارم و آزرده خاطر شدنم بیش از آنست که با شکایت برطرف گردد چرا که از هموطن خود و کسی که همچون بنده ادعای فعالیت فرهنگی دارد ضربه خورده ام. شاید مبالغی که شرکت ما در اختیار آن تهیه کننده ایرانی قرار داده است در کمترین زمان ممکن و با مختصر فعالیت فرهنگی و تجاری به ما بازگردد و حتی ضرر مالی چندانی به همراه نداشته باشد اما بزرگترین و مهمترین ضرری که متوجه ما و جامعه موسیقی ایران بوده است، تغییر نگاه دیگر شرکا و همکاران خارجی ما به همکاری با موزیسینها و خوانندگان محبوب ایرانی در آینده میباشد تا آنجا که تحت تاثیر این اتفاق پیش آمده کمتر تمایل به حمایت و برگزاری کنسرت برای ایرانیان در این کشور نشان دهند. از سوی دیگر می توان گفت بدون هیچ اغراقی، کنسرتهایی که از سوی لاکچری ایونت تا بحال تدارک دیده شده است تماشاگرانی تا رقم ۲۰ و ۲۵ هزار نفر را برای حضور در این کنسرتها جذب کرده اند که مشکل پیش آمده ضرری اینچنینی را پس از این متوجه ما و هموطنان هنرمندمان و همچنین علاقمندان به آنها خواهد کرد. این گلایه یا درد و دل ابتدا خطاب به وزیر ارشاد و پس از آن خطاب به همه هنرمندان عرصه موسیقی و برگزار کنندگان کنسرتها در ایران میباشد که شاید در آینده اقدامات لازم برای ممانعت از چنین ناملایمتیها و جلوگیری از اتفاقهای مشابه صورت گیرد تا اعتماد انسانها خصوصا آنها که علاقمند به هنر و حمایت از هنر بوده، پایمال نشده و در مقابل حرکتهای فرهنگی و هنری در سطوح گسترده ایران و جهان عقیم و ناکار آمد نگردد.

    جناب وزیر! بنده به عنوان عضوی از جامعه بزرگ فعالان فرهنگی و هنری، شما بزرگواران را متوجه اتفاقاتی اینگونه مینمایم چرا که به صراحت باید پذیرفت، با وجود نظارت و اشراف شما و حساسیت بجایتان در جهت ارائه هرچه شایسته تر هنر به مخاطب، برخی از دلالان و سودجویان فعال در این زمینه بی آنکه آب از آب تکانی بخورد و حتی کوچکترین شک و گمانی را متوجه خود سازند با نام و اعتباری که برای خود ساخته اند از اعتماد مردم به این ناشایستی سوءاستفاده مینمایند. بنظر میرسد بجز برگزاری کنسرت، مسئولین باید بر اسپانسرها، مدیر برنامه ها و تهیه کنندگان این کنسرت ها و نحوه فعالیتهایشان نیز اشراف کامل داشته و افراد را برای فعالیت در این عرصه از فیلترهای لازم و آزمونهای مشخصی عبور دهند تا اینگونه افراد نام دیگر حامیان محترم و دلسوز و با انصاف را آلوده نساخته و تر و خشک را با هم نسوزانند. هدف بنده این است که بخشی از وقایعی که این افراد به اسم فرهنگ و به نفع مقاصد شخصی خودشان ایجاد میکنند را بازگو سازم و باید بگویم که به هیچ عنوان دیگر در این زمینه دست به اقدامی نخواهم زد، آرزویم این بود که فرهنگ و هنر سرزمینم را در مقابل سایرین ارج نهم و متأسفم که هرگز این اتفاق نیفتاد. اگر چه افرادی که با خلاقیت و توانایی تیم من آشنا هستند قطعا از خروج ناگهانی مجموعه لاکچری ایونت از بازار غبطه خواهند خورد اما بناچار هیچ همایش دیگری را منبعد در دبی برگزار نخواهم کرد.

    کوتاه سخن آنکه، از زمانی که به من تخصیص دادید، مفتخر و ممنونم و امیدوارم که چنین سودجویانی هرچه زودتر از عرصه موسیقی و هنر این مرز و بوم خارج گردند.

     محمد زرگر یعقوبی

    دبی»

    https://musiceiranian.ir/?p=85097
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *