×
×

تحت عنوان «تار، صد سال پس از میرزا حسینقلی»

  • کد نوشته: 84951
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۲۶ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۱۳ دیدگاه
  • سلسله کنسرتهای«شب ساز ایرانی» چهارمین سری اجرایی خود را از هفته های آغازی شهریور ماه ۱۳۹۴ از سر می گیرد. این در حالیست که فروش بلیتهای اینترنتی این کنسرتها به تازگی آغاز شده است.
    +«شب ساز ایرانی» اولین بار اواسط بهار ۱۳۹۳ با هدف ایجاد فرصتی برای شنیدن و اجرای تکنوازی و بداهه‌پردازی موسیقی ایرانی شکل گرفت

    تحت عنوان «تار، صد سال پس از میرزا حسینقلی»
  • شب ساز ایرانی4

    شب ساز ایرانی۴

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: سلسله کنسرتهای«شب ساز ایرانی» چهارمین سری اجرایی خود را از هفته های آغازی شهریور ماه ۱۳۹۴ از سر می گیرد. این در حالیست که فروش بلیتهای اینترنتی این کنسرتها به تازگی آغاز شده است.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، مجموعه کنسرتهای «شب ساز ایرانی ۴» تحت عنوان «تار؛ صد سال پس از میرزا حسینقلی» و با محوریت «تکنوازی موسیقی دستگاهی»، در سه تاریخ ۱۱، ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه در بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران (فرهنگسرای نیاوران) برگزار میشود.

    در شب اول این کنسرت و تاریخ چهارشنبه ۱۱ شهریور ماه هنرمندان سیاوش ایمانی، قاسم رحیم‌زاده، حمید خبازی، پویان بیگلر و شب دوم، پنجشنبه ۱۲ شهریور ماه، آرش غفاری، علی کاظمی، محمد آدینه‌محمدی(با همراهی تمبک نوازی محمد صفاریه) و عیسا غفاری و در آخرین شب، تاریخ جمعه ۱۳ شهریور ماه هادی آذر پیرا (با همراهی تمبک محمد جعفر قاضی عسگر)، امیر شریفی (به همراه تمبک شایان میرزایی)، بهاره فیاضی (به همراه تمبک گوهرناز مسائلی) و علی‌اصغر عربشاهی به هنرنمایی خواهند پرداخت.

    نگرش های متفاوت با رنگهای گوناگون در تکنوازی و پردازش هنری مختص هر نوازنده در اجرای قطعات این ساز از اهداف مورد نظر در شب ساز ایرانی ۴ است که در راستای بزرگداشت میرزا حسینقلی خان و با نگاه به آثار جاودانه وی ارائه خواهد شد.

    شایان ذکر است که «شب ساز ایرانی» اولین بار اواسط بهار ۱۳۹۳ با هدف ایجاد فرصتی برای شنیدن و اجرای تکنوازی و بداهه‌پردازی موسیقی ایرانی شکل گرفته است. به نمایش گذاشتن سلیقه های متنوع و متفاوت تکنوازان موسیقی دستگاهی و بهره گیری از محتوای مدال این موسیقی و نمایش توانمندی های اجرایی سازهای ایرانی و همچنین توجه به جایگاه بسیار شاخص تکنوازی در فرهنگ موسیقی کلاسیک ایران وتلاش در جهت حفظ و گسترش این گرایش دشوار از دیگر موارد مورد نظر برگزارکنندگان این کنسرت ها است.

    https://musiceiranian.ir/?p=84951
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *