×
×

گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت

  • کد نوشته: 84635
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۲۴ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • کنسرت مشترک «مسعود شعاری» و «حسین علیشاپور» شب گذشته، برای اولین بار در اصفهان به روی صحنه رفت.
    +در ادامه عکس های «موسیقی ایرانیان» (عکاس: محسن اره کش) از این کنسرت را مشاهده نمائید

    گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت
  • IMG_3487موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: کنسرت مشترک «مسعود شعاری» و «حسین علیشاپور» شب گذشته، برای اولین بار در اصفهان به روی صحنه رفت.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، کنسرت گروه موسیقی «همساز» به سرپرستی مسعود شعاری، آهنگساز و نوازندهء سرشناس موسیقی کشورمان، شامگاه گذشته در تالار رودکی اصفهان به اجرا در آمد.

    پشت صحنه، هنرمندان گروه به گپ و گفت و تمرین هایی مختصر مشغول بودند و دقایقی بیش به آغاز کنسرت باقی نمانده بود. انرژی مثبت و گشاده رویی «همسازان» حاکی از روبراه بودن امور تا آن لحظه بود. از مسعود شعاری پرسیدم :« استاد همه چیز بر وفق مُراد است؟» پاسخ دادند: «همه چیز تمام! فراز و نشیب های پروسهء مجوز که سپری شود، پس از آن دیگر مراحل قاعدتاٌ باید روبراه باشد و خوشبختانه برای ما اینگونه بوده و مشکلی نداشتیم. (با همان گشاده رویی که خیلی بر وفق مُراد بود.)

    به سالن باز گشتم. این سوی صحنه اما همه چیز تمام! نبود. اتفاقی که بیش از این نیز در تالار رودکی اصفهان شاهد بوده ایم، سردرگمی تماشاگران برای یافتن صندلی های رزور شده بود. تجمع ها و همهمه ها در یک گوشه از سالن به دلیل تداخل رزروهای اینترنتی و حضوری بلیط، اجرا را از ساعت مقرر یعنی ۲۰:۳۰ به ساعت ۲۱ کشاند.

    رأس ساعت ۲۱ مسعود شعاری و مصطفی هاشم زاده، به روی صحنه آمده و فصل نخست این مجموعه را که شامل «پیش در آمد استاد علی اکبرخان شهنازی و چهار مضراب استاد صبا» بود، آغاز کرده و پس از یک وقفهء کوتاه و پیوستن سینا شعاری اجرا مجدداٌ از سر گرفته شد و با سه نوازی سه تار، عود و کوبه ای، قطعات «خاطره» و «گفتگو» از ساخته های شعاری، تقدیم مخاطبان شد.

    فصل دوم کنسرت با پیوستن حسین علیشاپور به مثلث موسیقایی «همساز» آغاز شد. پیش از اجرای این بخش،علیشاپور حضور هنرمندان پیشکسوت آواز اصفهان، استاد علی اصغر شاه زیدی و تقی سعیدی را خوش آمد گقت و پس از آن قطعات انتخابی «پیش در آمد- ساختهء مسعود شعاری»، «ساز و آواز»، تصنیف «بیا تا گل برافشانیم-حسین علیزاده»، «ساز و آواز» و تصنیف «ای عاشقان- زنده یاد محمدرضا لطفی» ارائه گردید…(ای کاش صدابرداریِ بهتر، لذت این اجرا را دو چندان می کرد.)

    شایان ذکر است که این کنسرت به همت مؤسسهء فرهنگی- هنری «نوای مهر سپاهان» شهر اصفهان تدارک دیده شده است.

    در ادامه می توانید عکس های «موسیقی ایرانیان» (عکاس: محسن اره کش) از این کنسرت را مشاهده نمائید.

     

     

    https://musiceiranian.ir/?p=84635
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *