×
×

خواننده آلبوم «وایسا تند نرو» از کنسرت تهران می‌گوید

  • کد نوشته: 84219
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۸ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • «امید جهان» خواننده جوان کشورمان که چندی پیش اولین آلبوم رسمی خود را با عنوان «وایسا تند نرو» منتشر کرد در گفتگویی کوتاه  از برخی گلایه هایش نسبت به همکارانش، بازخورد هایی که  طی این مدت نسبت به آلبومش گرفته، برنامه های آتی و کنسرت هایش گفت. او می گوید که با پرس و جو […]

    خواننده آلبوم «وایسا تند نرو» از کنسرت تهران می‌گوید
  • امید جهان

    امید جهان

    «امید جهان» خواننده جوان کشورمان که چندی پیش اولین آلبوم رسمی خود را با عنوان «وایسا تند نرو» منتشر کرد در گفتگویی کوتاه  از برخی گلایه هایش نسبت به همکارانش، بازخورد هایی که  طی این مدت نسبت به آلبومش گرفته، برنامه های آتی و کنسرت هایش گفت. او می گوید که با پرس و جو از فروشگاههای عرضه آلبومش و همچنین توزیع کننده کار فهمیده که آلبوم اولش جزو پرفروش های بازار است.

    پدرم هم در یک قطعه خواننده مهمان است

    سبک موسیقی من موسیقی فولکلور جنوبی است که من آن را به شکل مدرن عرضه کردم و کسانی که در مورد موسیقی من اظهار نظر می کنند باید به طور کامل بر موسیقی جنوبی تسلط داشته باشند. پدر من آقای «محمود جهان» یکی از قدیمی ترین افراد این حوزه است که صاحب سبک است و چه کسی بهتر از پدر خود من که در آلبومم نیز در قطعه سوم به عنوان خواننده مهمان حضور داشته است. من به جرات این موضوع را می گویم و حتی خودتان نیز می توانید از تمامی فروشگاه هایی که محل فروش آلبوم های موسیقی هستند نیز بپرسید که آلبوم من در بین دیگر آلبوم های منتشر شده چه تعداد فروش داشته است؟

    آلبومم جزو پرفروش ها بوده

    من خودم از بیش از ۱۰۰ فروشگاه در تهران سوال کردم که در جواب گفتند که آلبوم من جزو پر فروش ترین آلبوم های اخیر است و این آمار نیز در اختیار شرکت «ریز موج» نیز هست. بالطبع این آلبوم دارای ایراداتی هم هست که من منکر آن نیستم اما با این آلبوم من توانستم که به مردم اطلاع بدهم که  خواننده مجازی هستم و از این به بعد در حوزه  موسیقی مجاز فعالیت خواهم کرد چرا که این «امید جهان» متفاوت تر از «امید جهان» قبلی است و از این پس باید کارهای من را در کنسرت هایم بشنوند. ان شاالله در آلبوم دوم نیز ایراداتی را که در آلبوم اول داشته ام، برطرف خواهم کرد.

    من قصد ندارم جای کسی را بگیرم

    سبک موسیقی ام با همه متفاوت است زمانی که مجوز کارهایم را دریافت کردم متاسفانه از سمت بسیاری از دوستان همکار خودم که جزو دوستان صمیمی من هستند مورد بی مهری قرار گرفتم. با وجود اینکه من قصد ندارم جای کسی را بگیرم و سبک موسیقی ام با همه آنها متفاوت است، نه تنها من را حمایت نکردند بلکه دست به تخریب من نیز زدند. موسیقی من جدا از موسیقی دیگر دوستان است؛ مثل موسیقی آقای «رضا یزدانی» که با بقیه متفاوت است. من ادامه دهنده سبک موسیقی پدرم هستم؛ البته در فضا و شکلی مدرن تر. پس چرا باید با این وجود یکی خودش را از بقیه برتر بداند؟ عمر موسیقی ما بسیار کوتاه است، چه بسیار خوانندگانی که در سال های گذشته در این عرصه فعال بودند و امروز حضور کمرنگی دارند. پس اصلا ارزش ندارد که بخواهیم پشت سر خواننده دیگری حرف بزنیم.

    من موسیقی شاد خوانده ام جرم که نکرده ام؟

    خیلی از خواننده های دیگر موسیقی های غمگین می خوانند. موسیقی جنوبی من ایجاب می کند که شاد بخوانم. ۱۷ شب در سرعین کنسرت برگزار کردم. زمانی که آلبومم منتشر شد، قرار بر این بود از اجرای خود و گروهم برای دفتر موسیقی فیلم برداری کنم که پیشنهاد بسیار خوبی برای اجرا در شهرستان سرعین دریافت کردم. در حال حاضر ۱۷ شب است که در اینجا کنسرت برگزار کردیم و خدا را شاکرم که هر شب سالن مملو از جمعیت بوده است. به چشم دیده ام که افرادی به کنسرت من آمدند که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نبودند اما برای شرکت در این کنسرت آمدند. من معرف موسیقی و فرهنگ جنوب به خصوص خطه خوزستان خواهم بود.

    آلبوم دوم به زودی

    استارت آلبوم دوم را نیز بعد از اجرای تهران خواهم زد. شرکت «ریز موج» نیز که قرارداد ۴ کنسرت را با من بسته اند، مراحل برگزاری کنسرتم در تهران را طی یکی دو ماه آینده در برج میلاد یا سالن نمایشگاه پیگیری می کنند. کنسرتی که در آن شما تنها اجرای من را نخواهید دید. بلکه من در این کنسرت «امید جهان» متفاوتی را به نمایش خواهم گذاشت که معرف فرهنگ و اصالت خوزستان خواهد بود. به عنوان مثال ما دریانوردانی داریم که در موقع کشیدن تور ماهیگیری از دریا آواز و ریتم خاصی دارند که بتوانند به شکلی منظم تور را بکشند. شاید در این بین از موسیقی بوشهر نیز کمک بگیرم و از سازهای مثل سنج که مخصوص بوشهر است استفاده کنم تا معرف موسیقی جنوب کشورمان باشم. مطمئن باشید که فضای استیج ما بسیار متفاوت خواهد بود.

    حاجیلی و شریفیان هم جنوبی می خوانند

    در حال حاضر بسیاری از دوستان من مانند «امید حاجیلی» و «محسن شریفیان» نیز موسیقی جنوبی را به روی صحنه می برند که هر کدام از بخش های مختلف جنوب کشور دارای موسیقی خاص خودش است. بدین شکل موسیقی بوشهری یک نوع موسیقی مذهبی است که مخصوص به خودش است و ما خوزستانی ها هیچ گاه نمی توانیم بگوییم که این موسیقی متعلق به ماست همانطور که موسیقی بندری نیز متعلق به خوزستان است.

    قرار نیست چه چه بزنم

    تلاش می کنم موسیقی جنوبی را به جهان معرفی کنم. موسیقی جنوب موسیقی بسیار گسترده ای است. من قصد دارم که موسیقی خوزستان را که صاحب سبکش پدرم است، نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان معرفی کنم. کمااینکه تا به امروز تا ۳۰% کار را پیش برده ام بدین شکل که بسیاری از خوانندگان کار من را تایید کردند و به من گفتند که امید تو قرار نیست چه چه بزنی. همان طور که تو نمی توانی کار ما را انجام بدهی ما نیز نمی توانیم مثل تو کار کنیم اما موسیقی تو قابل احترام است چون مردم آن را دوست دارند. مردم ما هم مردم بسیار فهیمی هستند که خدا را شکر درک خوبی از موسیقی دارند. من خواننده ای نیستم که بخواهم زود صحنه را ترک کنم. پدر من ۴۵ آلبوم مجاز دارد که به اندازه سن خیلی خوانندگان الان آلبوم منتشر کرده است که این اطلاعات را نیز می توانید از بسیاری از تهیه کننده های به نام در موسیقی کسب کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=84219
       
    برچسب ها امید جهان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *