×
×

بستری شدن «فریبرز لاچینی» در بیمارستان

  • کد نوشته: 83628
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۲ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۱۴ دیدگاه
  • پیانو نواز سرشناس ایرانی بر اثر سوختگی مورد عمل جراحی فرار گرفت

    بستری شدن «فریبرز لاچینی» در بیمارستان
  • فریبرز لاچینی

    فریبرز لاچینی

    «فریبرز لاچینی» آهنگساز و استاد پیشکسوت موسیقی که بر اثر حادثه ای دچار سوختگی از ناحیه دو دست و صورت شده بود، دیروز تحت جراحی قرار گرفت که شنیده ها حکایت از موفقیت آمیز بودن این عمل دارد و امروز نیز دومین جراحی را پشت سر خواهند گذاشت.

    با وجود تماس های مختلف با اطرافیان لاچینی، تا این لحظه اطلاعات بیشتری از چگونگی اتفاق این حادثه جز «انفجار کپسول گاز» در دسترس نیست، این در حالی ست که طبق برنامه ها قرار است «شایان تاجبخش»، امروز ۱۲ مرداد ، ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران طی رسیتال پیانو، ساخته های خود و آثاری از فریبرز لاچینی از جمله قطعات «بگذر از من»، «دل دیوانه»، «شهرزاده رویا»، «تولدی دیگر»، «زلف کج» و «خوشه چین» را بنوازد.

    فریبرز لاچینی که از سوی آکادمی گرمی به خاطر ۵ سال حمایت، همکاری و شرکت در هیات ژوری این موسسه مورد تقدیر قرار گرفته است، مدتی پیش ضمن دیدار با پیتر هانسر اشترکر، مدیر کمپانی بزرگ آلمانی «شات موزیک» که ۲۷۰ سال قدمت دارد، آثار کلاسیک خود را به انتشار جهانی رساند که مورد استقبال واقع شد.

    d1450a2ed14552ed8e989d8f6d6cd95f_Mلاچینی از ده سالگی، تحصیلات خود را در موسیقی آغاز می کند و نوجوانی او مصادف با ساخت دو مجموعه «فصل ها و رنگ ها» و «آوازهای دیگر» با کانون پرورش می شود. او در بدو جوانی بیش از صد قطعه برای خوانندگان زمان خود می سازد. سال ۸۵ به منظور ادامه تحصیل در دانشگاه سوربن پاریس راهی اروپا می شود و پس از فارغ التحصیلی به عضویت آهنگسازان فرانسه درمی آید. پس از بازگشت به ایران، آلبوم های «پائیز طلائی» و «نوآوری دکلمه شعر نو» اولین آثار او بودند.

    ساخت موسیقی فیلم ها، برنامه ها و آلبوم هایی همچون «نار و نی»، «دندان مار»، «رد پای گرگ»، «نوای آشنا»، سه گانه «مرثیه»، مستند سازی و علمی کردن بیش از هزار قطعه پاپ و فولکلور ایران بخشی از فعالیت های وی در عرصه موسیقی محسوب می شوند.

    این رسانه برای این هنرمند گرانقدر آرزوی بهبودی و سلامتی دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=83628
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *