×
×

دامون شش بلوکی: حال مادرم بهتر است خدا را شکر، در مرحله ای هم هستند که دیگر خود بیماری نگرانی برایشان ایجاد نمی کند

  • کد نوشته: 82842
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۴ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • دامون شش بلوکی پسر «پروین بهمنی» خواننده و پژوهشگر موسیقی، درباره وضعیت جسمانی مادرش گفت: «خدا را شکر حال روحی شان خوب است و در مرحله ای هستند که دیگر خود بیماری نگرانی برایشان ایجاد نمی کند.» شش بلوکی که خود نیز در کنار مادر به تحقیق در حوزه موسیقی می پردازد افزود: «حال مادرم […]

    دامون شش بلوکی: حال مادرم بهتر است خدا را شکر، در مرحله ای هم هستند که دیگر خود بیماری نگرانی برایشان ایجاد نمی کند
  • پروین بهمنی

    پروین بهمنی

    دامون شش بلوکی پسر «پروین بهمنی» خواننده و پژوهشگر موسیقی، درباره وضعیت جسمانی مادرش گفت: «خدا را شکر حال روحی شان خوب است و در مرحله ای هستند که دیگر خود بیماری نگرانی برایشان ایجاد نمی کند.»

    شش بلوکی که خود نیز در کنار مادر به تحقیق در حوزه موسیقی می پردازد افزود: «حال مادرم بهتر است خدا را شکر. حدود ۶۰ جلسه رادیوتراپی انجام داده اند و ۵ جلسه هم الکترون گذاشته اند که مرحله دیگری از مداوا بود. تنها مشکلی که مانده این است که در اثر رادیوتراپی دچار سوختگی شده اند و در حال حاضر پیگیر درمان سوختگی های ناشی از رادیوتراپی هستیم. ضمن اینکه آزمایش هایی انجام می دهند که هم باید جراحشان ببیند و هم آنکولوژیست قبلی که امیدواریم آنها نیز مشکل خاصی نباشد.»

    وی درباره وضعیت روحی مادرش نیز گفت: «خدا را شکر حال روحی شان خوب است و در مرحله ای هستند که دیگر خود بیماری نگرانی برایشان ایجاد نمی کند و بیشتر نگران عقب افتادن از کارهایش است در این مدت هم کتاب «اصلی و کرم» که در دست انتشارات تصنیف بود، با همکاری آقای اورنگی آماده شده است و همینطور پیگیر کارهای دیگرشان نیز هستند. بعد از بهبود به دنبال این هستند که یکی دو کتاب دیگری که داشتند را به سرانجام برسانند اینها در مرحله ویراستاری هستند. این کتاب ها در زمینه موسیقی زنان قشقایی هستند و دو لوح فشرده نیز تهیه شده که توسط مرکز گسترش موسیقی ایرانی در فرانسه آنها را منتشر کرده است. دیگری نیز سی دی آوازهای زنان قشقایی است که شامل آوازهای کار، موسیقی های قالیبافی و موسیقی های مربوط به زنان است. سی دی دیگر نیز لالایی های زنان است که مادرم آنها را جمع آوری کرده است.»

    شش بلوکی ادامه داد: اما در بخش نوشتاری نیز مادرم زندگینامه هنرمندان موسیقی قشقایی را جمع آوری کرده است و تنها بخش ویراستاری اش مانده و هنوز تصمیم نگرفته ایم که کدام انتشارات آن را منتشر کند. مثلا خاندان نکیساهاها در قشقایی که چندین نسل به کار موسیقی مشغول بودند و تأثیرات بسیار زیادی را داشتند، همینطور اساتیدی مانند حبیب الله خان گرگین پور وکشکولی و همینطور استاد خورشیدی که به جز آنکه خودشان موزیسین بودند خاندانشان در هنر موسیقی بودند و از پدر به پسر منتقل می شده است یا موسیقی شیروان خان جهانگیری که اکنون به علیرضا جهانگیری رسیده است. اینها را مادرم به صورت تفکیکی نوشته است. در مدت گذشته هم بیماری و هم مشکلات بسیار که در بحث های اقتصادی داشتیم سبب شد نتوانیم کار را پیش ببریم.

    پسر پروین بهمنی درباره کمک نهادهای دولتی به مادرش نیز گفت: متأسفانه هنوز کمکی نشده است البته آقای مرادخانی همیشه پیگیر بود و اوایل نیز نامه ای را به صندوق هنر فرستادند برای آقای عظیمی که همان زمان آقای عظیمی حدود یک میلیون تومان برای هزینه های مادرم کمک کرد. بعد به ما گفتند که صندوق هنر باید پیگیر این موضوع باشد. ایشان بیمه بودند و ما در هزینه های غیر بیمه احتیاج به کمک داشتیم که به هر حال از هیچ جا پاسخی دریافت نکردیم یعنی از بخش دولتی تنها همان یک میلیون تومان را دریافت کردیم.قرار بود پرونده پیشکسوتی ایشان مورد بررسی قرار گیرد که هنوز به نتیجه نرسیده است. من نمی دانم یک نفر برای فرهنگ کشور چه باید بکند تا جزو پیشکسوتان باشد؟ ایشان بانوی اول ترک زبانان جهان شده و افتخار بزرگی که نصیب کل ایران شده است، همچنین ۸ یا ۹ کتاب درباره حوزه ترک زبانان کل دنیا جزو هیأت مولفشان بوده است که در ترکیه چاپ شد و البته درباره فرهنگ ایران بود و فرهنگ ایران را انعکاس می داد.

    https://musiceiranian.ir/?p=82842
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *