×
×

«محمدحسین توتونچیان» مطرح کرد:

  • کد نوشته: 82318
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۹ام تیر ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • «محمدحسین توتونچیان» کنسرت گذار و تهیه کننده موسیقی است که مسئولیت کنسرت بسیاری از بزرگان موسیقی چون همایون شجریان، حسین علیزاده و کیهان کلهر را عهده دار بوده، او لغو کنسرت ها را علاوه بر بی حرمت کردن هنرمندان و هنردوستان سبب رساندن زیان های مالی هنگفتی بر کنسرت گذاران می داند که در نتیجه رغبت در این امر کمتر می شود و ناخودآگاه این بخش فرهنگی به انزوا می رود.
    +تبعات لغو کنسرتها هم هنرمند را در بر می گیرد و هم کنسرت گذار را و هم مردمی که مشتاق بودند این برنامه های فرهنگی را شاهد باشند

    «محمدحسین توتونچیان» مطرح کرد:
  • محمدحسین توتونچیان

    محمدحسین توتونچیان

    «محمدحسین توتونچیان» کنسرت گذار و تهیه کننده موسیقی است که مسئولیت کنسرت بسیاری از بزرگان موسیقی چون همایون شجریان، حسین علیزاده و کیهان کلهر را عهده دار بوده. او لغو کنسرت ها را علاوه بر بی حرمت کردن هنرمندان و هنردوستان سبب رساندن زیان های مالی هنگفتی بر کنسرت گذاران می داند که در نتیجه رغبت در این امر کمتر می شود و ناخودآگاه این بخش فرهنگی به انزوا می رود.

    توتونچیان گفت: «واقعا نمی دانم چه بگویم. سرمایه گذار کنسرت کیهان کلهر که به همرا گروه بروکلین رایدر قرار بود برگزار شود من بودم و با این لغوها خسارت میلیونی دیدم. به نظر شما زیان دیده چه می تواند بگوید؟ باید بسوزیم و بسازیم. تبعات این امر هم هنرمند را در بر می گیرد و هم کنسرت گذار را و هم مردمی که مشتاق بودند این برنامه های فرهنگی را شاهد باشند، بخصوص استاد کیهان کلهر که علاقه مندان فراوانی دارد.»

    وی ادامه داد: «با این حال ما امیدواریم که دولت بتواند همکاری و تفاهم نامه لازم را در این زمینه منعقد کند، تا بشود کنسرت ها را با آرامش خاطر بیشتری برگزار کنیم. متاسفانه مقامات تصمیم گیرنده در این مورد کم نیستند و بروکراسی اداری و پروسه زمان این بررسی ها انجام کنسرت ها را سخت می کند زیرا کنسرت قرار است سر یک تاریخ مشخصی برگزار شود. و اگر در تاریخ خودش برگزار نشد دیگر نمی توان گفت حالا هفته بعد مثلا.»

    این تهیه کننده موسیقی افزود: «خصوصا در مورد گروه های موسیقی خارجی که معمولا هشت ماه، گاهی یک سال هماهنگی ها طول می کشد تا هماهنگی های لازم صورت گیرد. بنابراین لغو یک برنامه و برنامه مجددی را هماهنگ کردن اصلا کار ساده ای نیست.دیر پاسخ دادن و مجوز ندادن عنوان های مربوطه فشارهایی زیادی را بر برگزارکنندگان و تهیه کنندگان وارد می کند و زیان های مالی شدیدی را در پی خواهد داشت.»

    وی درباره اینکه آیا هیچ قول مساعدی در این زمینه داده نشده گفت: «حقیقتش راجع به این موضوع صحبت کردن سخت است. ما تلاش می کنیم که بتوانیم این مراحل را پشت سر بگذاریم و تمامی این مراحل به نوبه خود هم زیاد هستند و هم زمان بر. و زمان خاص خود را می خواهند هرکدام به نوبه خود و این کار را سخت می کند.وقتی شما یک بلیط کنسرت می خرید که رویش نوشته صدهزار تومان، این فقط در تاریخ و ساعتی که رویش نوشته شده اعتبار دارد. نیم ساعت از ساعتی که رویش نوشته شده بگذرد دیگر ۲هزار تومان هم آن را نمی خرند.»

    این کنسرت گذار اظهار داشت: «سختی و فشار و استرس کار کنسرت هم همین است. یعنی شما باید تمام انرژی و تلاش خود را معطوف کنید به قبل از زمان برگزاری آن کنسرت، ووقتی شروع شد دیگر هر تلاشی که بکنید بی فایده است. تمام پتانسیل مالی، انرژی و تجربه یک کنسرت گذار، در آن خلاصه می شود که تاقبل از ساعتی که روی بلیط ها نوشته شده بلیط ها را تبدیل به پول کند تا بتواند سرمایه خود را بازگرداند. حساسیت کار اینجاست. وگرنه بروکراسی اداری اخذ مجوز برای انتشار یک آلبوم موسیقی را در نظر بگیرید. اگر شش ماه هم طول بکشد اشکالی ندارد، ماه هفتم آلبوم را تولید می کنند. نه آلبوم خراب می شود و نه تاریخ مصرفش می گذرد و نه فاسد می شود. اما کنسرت اگر یک ثانیه به تاخیر بیفتد صفر می شود و باطل.»

    وی در پاسخ به این سوال که چرا اهالی موسیقی متحدتر عمل نمی کنند گفت: «ربطی به اهالی موسیقی ندارد. یک ارگان ادعا می کند دارد کارهای قانونی اش را انجام می دهد. ببینید هر ارگانی مسئولیت خود را ایفا می کند. این هنرمندان نیستند که می توانند برای مراجع قانونی تصمیم بگیرند. دولت باید به کمک هنر و هنرمندان بیاید و وظایف قانونی که مثلا برعهده نیروی انتظامی هست را کمتر کند.»

    وی در پایان گفت: «ممکن است که دولت را کمی تحت فشار قرار دهد که کمی سریع تر اقدام کند اما عملا نمی تواند مشکلی را حل کند. اگر همه خواننده ها جمع شوند و اعتراضی کنند، چه تاثیری می تواند داشته باشد تا الزامات قانونی وجود ندارد؟ اماکن کار قانونی خود را انجام می دهد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=82318
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *