×
×

در تالار فخرالدین اسعد گرگانی

  • کد نوشته: 8150
  • شادروان موسوي
  • چهارشنبه, ۱۱ام اسفند ۱۳۸۹
  • ۰
  • حسین علیزاده و مجید خلج بعد از حضور در رشت و قزوین،دو شب از برنامه تورـ کنسرت بداهه خود را در گرگان سپری کردند. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این کنسرت که ۵ و ۶ اسفندماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، حسین علیزاده با همراهی مجید خلج به بداهه […]

  • حسین علیزاده و مجید خلج بعد از حضور در رشت و قزوین،دو شب از برنامه تورـ کنسرت بداهه خود را در گرگان سپری کردند.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این کنسرت که ۵ و ۶ اسفندماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، حسین علیزاده با همراهی مجید خلج به بداهه نوازی تار و تنبک پرداختند.

    شب اول این کنسرت با استقبال تماشاگران همراه بود و علیزاده در بخش نخست با تارخود در دستگاه افشاری و در بخش دوم با همراهی سه تار در دستگاه بیات ترک و با شورانگیز در دستگاه ابوعطا نواخت. مجید خلج نیز با تنبک،بم دایره و بند انگشتی او را در این اجراها همراهی کرد.

    در شب دوم کنسرت گرگان نیز حسین علیزاده قطعه «ترکمن» را اجرا کرد.

    این اثرکه یک بار دیگر سال ۸۷ نیز در کنسرتی به رهبری درویشی و اجرای ارکستر سمفونیک اکراین در تالار بزرگ کشور اجرا شده بود، اول بار در سال ۶۷ برای سه تار ساخته و اجرا شد و در آن تکنیک‌ها، صدادهی و رویکرد بدیعی برای موسیقی ایرانی ارائه شد.

    به گفته‌ی علیزاده ؛ تکنوازی که در آلبوم «ترکمن» ارائه شده، بداهه نوازی در دستگاه، آواز و گوشه‌های ایرانی است که در نهایت برداشتی سمبولیک از آوازهای ترکمنی با حالتی سلحشورانه محسوب می‌شود.

    او پیش از این درباره این قطعه گفته بود: «ترکمن» برداشت ذهنی از موسیقی سرزمین و مردم ترکمن است.

    به گزارش ایسنا، در ادامه این سفر، کارگاه آموزشی حسین علیزاده و مجید خلج امروز ـ هفتم اسفندماه ـ در شهر گرگان برپا می‌شود و این دو هنرمند با تشریح اصول و شیوه نوارندگی تار، سه تار ،تنبک و دف به سئوالات شرکت‌کنندگان پاسخ خواهند داد.

    https://musiceiranian.ir/?p=8150
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *