×
×

«شیدا جاهدیان» تحت عمل جراحی قرار گرفت

  • کد نوشته: 81169
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۴ام تیر ۱۳۹۴
  • ۷ دیدگاه
  • hot-topic-logo«امجدالملوک جاهدیان» معروف به «شیدا جاهدیان» خواننده شناخته شده موسیقی ایران که از چهار سال پیش با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، صبح دیروز در بیمارستان لاله تهران، مورد عمل جراحی قرار گرفت.

    +سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آرزوی شفای عاجل را برای این بانوی موسیقی کشورمان دارد

    «شیدا جاهدیان» تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • عکس از رضا جلالی

    عکس از رضا جلالی

    موسیقی ایرانیان – الناز حاتمی: «امجدالملوک جاهدیان» معروف به «شیدا جاهدیان» خواننده شناخته شده موسیقی ایران، صبح دیروز در بیمارستان لاله تهران، مورد عمل جراحی قرار گرفت.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این هنرمند که از چهار سال پیش با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، از چندی پیش در بیمارستان بستری است و پس از شیمی و پرتودرمانی، برای ادامه روند درمان مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

    «امجدالملوک جاهدیان» از دوران کودکی تحت تاثیر صدای گرامافون پدر و زمزمه های مادرش که تصنیف های قمر را نجوا می‌کرد با آوای موسیقی آشنا شد، شیدا علاقه اش را به آواز را در دوران تحصیلی اش و به ویژه در اردوهای دانش آموزی که در شهرستان نوشهر برگزار می‌شد نشان داد و به اجرای برنامه های هنری پرداخت، او بعد ها در تهران نزد استادانی چون احمد ابراهیمی، صدیق تعریف و محمدرضا شجریان رفت و از تجربه های آنان بهره گرفت، ایشان در آوازخوانی از استادان موسیقی سنتی ایرانی پیروی می کند، این هنرمند در سال ۱۳۷۴ با «مسعود جاهد» آهنگساز و نوازنده‌ نی ازدواج کرد و از همین زمان به صورت رسمی با همکاری همسرش وارد عرصه‌ موسیقی ایرانی شد و گروه موسیقی بانوان «کرشمه» را تشکیل داد و کنسرت هایی نیز در تهران برای بانوان اجرا کرد.

    شایان ذکر است که شیدا با همراهی و همکاری همسرش «مسعود جاهد» چندین آلبوم در قالب همخوانی منتشر کرده است که عبارتند از «کوچه‌های بی نشان»، «پنجره باز می‌شود»، «در فکر تو بودم» و «خسته‌ام از این کویر» که آخرین آلبوم آن‌ها به تشخیص وزارت ارشاد و به دلیل غالب بودن صدای زن ممنوع و جمع‌آوری شد.

    سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آرزوی شفای عاجل را برای این بانوی موسیقی کشورمان دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=81169
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *