×
×

به خوانندگی «رحیم عدنانی»

  • کد نوشته: 80567
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۰ام تیر ۱۳۹۴
  • ۰
  • ساخته های جدید «مجید درخشانی» در قالب آلبومی با صدای «رحیم عدنانی» و عنوان «حریر شبنم»، منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد.
    +رحیم عدنانی:در طول مراحل طراحی و معماری آوازها تمام سعی و تلاشم بر این بود، آوازهایی را خلق کنم که متعلق به خودم باشد

    به خوانندگی «رحیم عدنانی»
  • آلبوم حریر شبنم

    آلبوم حریر شبنم

    ساخته های جدید «مجید درخشانی» در قالب آلبومی با صدای «رحیم عدنانی» و عنوان «حریر شبنم»، منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد.

    رحیم عدنانی با اعلام این خبر، گفت: «آلبوم «حریر شبنم» که در سال ۹۲ ضبط شد، دارای ۶ تصنیف و ۴ قطعه آوازی است. قسمت اول آن در دستگاه سه گاه و قسمت دوم آن در آواز ابوعطاست. در این آلبوم از اشعار حضرت حافظ، سعدی، عطار نیشابوری، شفیعی کدکنی، فایز دشستانی و دکتر شهرام اقوامی استفاده شده است.»

    وی درخصوص ویژگیهای این آلبوم گفت: «از ویژگی ها و مختصات این آلبوم باید به دو مورد مهم اشاره کنم. اول آهنگسازی زیبا و دلنشین استاد مجید درخشانی، دوم آوازهای آن. در طول مراحل طراحی و معماری آوازها تمام سعی و تلاشم بر این بود که با بهره مندی از تجربیات شنیداری ام و نقطه نظرات گران سنج اساتیدم، به دور از هر گونه تقلید و شبیه سازی به شیوه خواندن اساتید مطرح آواز، با صدای واقعی خودم، آوازهایی را خلق کنم که متعلق به خودم باشد. در واقع کوشش کردم با بهره مندی از شیوه آوازخوانی اساتیدی که صدایشان و نوع آواز خواندنشان را دوست دارم بدون هر گونه تقلید، از ذوق و خلاقیت خود در طراحی آوازها استفاده کنم.»

    این خواننده همچنین گفت: «اشعار این آلبوم از میان اشعار شاعرانی همچون لایق شیرعلی (شاعر تاجیک)، محمد سبزواری، عطار نیشابوری، سعدی، حافظ، شفیعی کدکنی، فائز دشتستانی و شهرام اقوامی انتخاب شده است. تصنیف زمانه، وادی عشق، ساربان، عاشق زار، لاله واژگون، صیاد دل و همچنین قطعاتی ساز و آوازی قطعات اجرا شده در «حریرشبنم» هستند.»

    رحیم عدنانی آواز را به صورت علمی و اصولی در محضر استادانی همچون زنده یاد رضوی سروستانی (ردیف آوازی)، استاد محمدرضا شجریان (اصول صداسازی و رفع اشکال دراجرا)، حمیدرضا نوربخش (صداسازی تکنیک آواز و ردیف آوازی)، محمدعلی کیانی نژاد (نفس گیری)، علی اکبر شکارچی (تلفیق شعر و موسیقی و مقام های لری و بختیاری)، کورش اسدپور و ملک محمد مسعودی (موسیقی بختیاری) فراگرفته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=80567
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *