×
×

معرفی هنرمندان ایرانی به «ناکسوس» یکی از بهترین اتفاقاتی است که می‌توانست بیفتد

  • کد نوشته: 80407
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۹ام تیر ۱۳۹۴
  • ۰
  • یک موسیقیدان و آهنگساز پیشکسوت گفت: فکر می‌کنم، معرفی ۶۴ آهنگساز ایرانی به کمپانی معتبر «ناکسوس» یکی از بهترین اتفاقاتی است که می‌توانست بیفتد. شاهین فرهت اظهار کرد: کار آقای علی رهبری – مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران – بسیار شایسته بود. البته این‌که ما ۶۴ آهنگساز در کشور داریم، برایم جالب و مهم است. […]

    معرفی هنرمندان ایرانی به «ناکسوس» یکی از بهترین اتفاقاتی است که می‌توانست بیفتد
  • شاهین فرهت

    شاهین فرهت

    یک موسیقیدان و آهنگساز پیشکسوت گفت: فکر می‌کنم، معرفی ۶۴ آهنگساز ایرانی به کمپانی معتبر «ناکسوس» یکی از بهترین اتفاقاتی است که می‌توانست بیفتد.

    شاهین فرهت اظهار کرد: کار آقای علی رهبری – مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران – بسیار شایسته بود. البته این‌که ما ۶۴ آهنگساز در کشور داریم، برایم جالب و مهم است. آن زمان که من پایان‌نامه دکتری‌ام را درباره‌ی آنالیز آثار آهنگسازان می‌نوشتم، توانستم با حدود ۳۴ آهنگساز مصاحبه کنم.

    او ادامه داد: علی رهبری آثار آهنگسازانی را انتخاب کرده که کارهای‌شان تم ایرانی هم دارد. به هر حال، این کار اقدامی ارزنده بود و من سال‌ها است که می‌گویم، وقتی آهنگسازی از دنیا می‌رود، جایی وجود ندارد که آثار او را بعد از فوت حفظ و نگهداری کند. با این حال، آثار من در سوئد‌ و برخی کتابخانه‌های اروپا وجود دارد.

    فرهت درباره‌ی اهمیت کمپانی آلمانی نیز بیان کرد: «ناکسوس» کمپانی بسیار معتبر و خوبی است. این شرکت آلمانی، آلبوم‌هایش را ارزان‌تر از سایر شرکت‌ها به‌دست مخاطب می‌رساند و همیشه در دنیا مورد حمایت دوستداران موسیقی است. سایر کمپانی‌ها سی‌دی‌های‌شان را به مبلغ ۳۰ دلار به فروش می‌رسانند، اما «ناکسوس» فقط یک‌سوم این مبلغ را دریافت می‌کند، با این حال ارزش خود را دارد.

    او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا در جریان فعالیت‌های اخیر ارکستر سمفونیک تهران و صدادهی این ارکستر است؟ گفت: من در این مدت ایران نبودم و اجرایی از ارکستر ندیدم که بخواهم درباره‌ی صدادهی آن اظهار نظر کنم؛ اما وقتی چند سال پیش، علی رهبری به ایران آمد و سمفونی ۹ بتهوون را اجرا کرد‌، آن کار را دیدم و یادم هست که ارکستر خیلی خوب صدا داد.

    وی افزود: می‌دانم که آقای رهبری تکنیک دارد و قطعا اگر ارکستر به حداقل‌ها نمی‌رسید، ایشان اصلا برنامه اجرا نمی‌کرد. او معمولا از نوازنده، بهترین صدا را می‌گیرد.

    این آهنگساز درباره‌ی فعالیت‌های اخیرش نیز گفت: در حال حاضر روی سمفونی جدیدم کار می‌کنم و چند روز دیگر، آن را برای ضبط به ارکستر اوکراین تحویل خواهم داد.

    https://musiceiranian.ir/?p=80407
       
    برچسب ها شاهین فرهت

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *