×
×

«دانیال دادور» خبر داد:

  • کد نوشته: 80326
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۸ام تیر ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • «دانیال دادور» در سال ۹۰ آلبوم رسمی خود به نام «خوبه حالم» را با همکاری «فرید احمدی» و «علی پاکدامن» تولید و منتشر کرد. اما این خواننده بر خلاف فضای آلبوم خود که عاشقانه با تنظیم‌های الکترونیک بود در ادامه به سراغ تجربیات دیگر رفت. او در روند انتشار تک قطعاتش اثری به نام «کوروش […]

    «دانیال دادور» خبر داد:
  • کوروش بزرگ

    کوروش بزرگ

    «دانیال دادور» در سال ۹۰ آلبوم رسمی خود به نام «خوبه حالم» را با همکاری «فرید احمدی» و «علی پاکدامن» تولید و منتشر کرد. اما این خواننده بر خلاف فضای آلبوم خود که عاشقانه با تنظیم‌های الکترونیک بود در ادامه به سراغ تجربیات دیگر رفت. او در روند انتشار تک قطعاتش اثری به نام «کوروش بزرگ» را به مخاطبان موسیقی ارائه کرد. این قطعه با ترانه ای از «بابک صحرایی» و دکلمه استاد «جمشید مشایخی» تولید شد. دانیال دادور  از تولید موزیک ویدئوی کوروش بزرگ خبر داد.

    او درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت:«در حال حاضر دو تک قطعه آماده دارم. یکی از این آثار از ساخته های استاد «چشم آذر» با ترانه «یاسر قنبرلو» است که فضای عاشقانه دارد. قطعه دیگر را هم با همراهی دوستانی آماده کرده ام که قطعه «کوروش بزرگ» را ضبط کردیم. ترانه ای به نام «شهر من تهران» از سروده های «بابک صحرایی» است و تقریبا یک اثر اجتماعی به شمار می رود. موسیقی و تنظیم و هم اثری از «نیکان» است و فکر می کنم که به امید خدا تا نیمه دوم سال جاری آماده شود. به دلیل اینکه برنامه های زیادی دارم، فکر می کنم این قطعات در پاییز منتشر شوند. مشغول برنامه ریزی برای ضبط موزیک ویدئوی «کوروش بزرگ» هم هستیم. رایزنی‌ها برای لوکیشن ضبط ادامه دارد و به احتمال زیاد در همان دکور‌های سریال مریم مقدس، فیلمبرداری انجام خواهد‌ شد. فکر می‌کنم این ویدئو هم در تاریخ هفت آبان یعنی مصادف با روز کوروش منتشر شود. اواسط تیرماه در تهران و «پاسارگاد» فیلمبردای خواهیم داشت و پس از مراحل تدوین، امیدواریم که در روز هفتم آبان این ویدئو را به مخاطبان ارائه کنیم.»

    دانیال دادور درباره فعالیت های دیگرش هم گفت:«صحبت‌های اولیه را با «روزبه بمانی» عزیز انجام داده‌ام و به فکر تولید اثری در ادامه همین قطعه کوروش بزرگ هستیم. احتمالا روزبه دکلمه این کار را بگوید و ملودی و تنظیم هم از ساخته‌های «علیرضا افکاری» باشد. من یک پس زمینه ذهنی درباره کوروش داشتم و دیدم یک اسطوره بزرگ داریم که درباره او کمتر صحبت شده و باید مورد بحث قرار گیرد. دوست ندارم بگویم که ما چه بوده‌ایم و چه شده‌ایم. دوست دارم تولید و انتشار این قطعه به ایجاد همدلی میان مردم منجر شود. متاسفانه ما با گذشته یعنی حتی بیست یا سی سال پیش فرق داریم و فکر می‌کنم به نوعی داریم به قهقرا می‌رویم. مردم با همدیگر بد شده اند و شرایط آنها عجیب و غریب است. به عنوان مثال من یک خانه لوکس ساخته ام و پس از پنجاه سال این خانه را به خرابه تبدیل کرده‌ام و به شما تحویل می دهم. در جواب این سوال هم که قبلا کجا زندگی می کردم می گویم که در یک خانه لوکس بودم. در یک خانه لوکس زندگی می‌کردم اما الان کجا هستم؟ ما کشوری بودیم که در زمینه‌های زیادی پیشتاز و شماره یک بودیم و قدیمی‌ترین فرهنگ و تمدن را داشتیم اما الان چه داریم؟ به نظر من اگر کسی می‌خواهد در زمینه چنین موضوعاتی اثر هنری تولید کند باید ساخته او در جامعه بازخورد مثبت داشته باشد. در این قطعه جدید که قصد تولید آن با روزبه بمانی را داریم می خواهم که چنین صحبت‌هایی مطرح شود. می خواهیم بگوییم که ما یک تمدن بزرگ و کوروش کبیر را داشتیم اما اکنون چه داریم؟ و باید تلاش کنیم که به آن جایگاه برسیم.دآلبومی که چند سال قبل با همراهی «فرید احمدی» و «علی پاکدامن» منتشر کردیم با یک پس زمینه ذهنی متفاوت تولید شد. هدف ما این بود که یک مجموعه عاشقانه بسازیم که حرفی برای گفتن اما به صورت عامیانه داشته باشد. اگر دقت کنید، ترانه‌های آن آلبوم ساده بودند و فضای عاشقانه داشتند. شاید باور نکنید که من آلبوم خودم را گوش نمی دهم زیرا الان طرز فکر دیگری دارم و شرایط موسیقی عوض شده است. ما در آن زمان قصد داشتیم که با تولید یک اثر عاشقانه مخاطبان موسیقی را به سمت خود جذب کنیم و در ادامه به سراغ کارهایی برویم که مطلوب ذهنی خودم است.»

    این خواننده از انتشار آلبوم خود هم سخن به میان آورد:«به دلیل هزینه‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، متاسفانه با اسپانسری برای تولید آلبوم به توافق نرسیدم. تا زمانی که یک حامی مالی در کنار پروژه آلبوم نداشته باشم ترجیح می‌دهم که فقط تک قطعه منتشر کنم.»

    او نهایتا به کنسرت و اجرای زنده هم اشاره ای داشت:«با برخی از دوستان تهیه کننده برای برگزاری کنسرت در شیراز مشغول رایزنی هستیم. احتمالا با یک یا دو خواننده دیگر روی استیج بروم و اجرای زنده داشته باشم.»

    https://musiceiranian.ir/?p=80326
       
    برچسب ها کوروش بزرگ

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *