×
×

حرمت پیشکسوتان را حفظ کنیم

  • کد نوشته: 79471
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۹ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به افرادی که به تازگی دست به انتقاد از این نهاد صنفی زده اند، تاکید کرد چرا باید به دنبال حذف پیشکسوتان بود. نشست ماهانه خانه موسیقی در حالی عصر ۲۸ خرداد در محل این نهاد هنری برگزار شد که حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در سخنانی تاکید […]

    حرمت پیشکسوتان را حفظ کنیم
  • حمیدرضا نوربخش

    حمیدرضا نوربخش

    حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به افرادی که به تازگی دست به انتقاد از این نهاد صنفی زده اند، تاکید کرد چرا باید به دنبال حذف پیشکسوتان بود.

    نشست ماهانه خانه موسیقی در حالی عصر ۲۸ خرداد در محل این نهاد هنری برگزار شد که حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در سخنانی تاکید کرد که اعضای این نهاد موسیقایی بیش از همیشه به اتحاد نیاز دارند.

    وی با تشکر از حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان به دلیل صحبت های اخیرش درباره موسیقی بیان کرد: در مقطعی هستیم که فشارها بر موسیقی و موسیقیدانان افزونی گرفته و در چنین شرایطی بالاترین مقام اجرایی کشور در صحبت هایش به این موضوع اشاره می کند و شجاعانه از موسیقی دفاع می کند. من به نمایندگی از اعضای خانه موسیقی از وی تشکر می کنم.

    نوربخش خطاب به روحانی تاکید کرد: آقای رییس جمهور! جامعه موسیقی به همت و تدبیر شما دل بسته است و امیدواریم با کمک دولت بتوانیم برخی موانع را برداریم. واقعیت این است که فشارها به عرصه موسیقی نسبت به دولت قبل بیشتر شده و این مسایل ما را آزرده کرده است. این اندازه لغو کنسرت ها و حریم شکنی از اهل هنر نشان از یک برنامه ریزی مشخص دارد.

    مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به انتقادهایی که اخیرا به این نهاد صنفی می شود، عنوان کرد: ما به تازگی با بی مهری هایی مواجه شده ایم که بسیار دل آزرده مان کرده اند. من می خواستم در این جلسه حرف هایی بزنم ولی حضور این بزرگان و همدلی آنها باعث شد از بیان آنها منصرف شوم. از آقای مختاباد که نکاتی را درباره مسایل مالی شفاف سازی کردند تشکر می کنم.

    وی خطاب به منتقدان گفت: هر کسی باید قدر و جایگاه خود را بشناسد و بداند چه حرفی را در چه مقطعی می زند. زمانی که خانه موسیقی بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه است و مرکز ثقل حل و فصل اتفاقات اخیر موسیقی شده و در همان زمانی که تلاش هایمان می رود که به بار بنشیند و حضور و حرکت خانه موسیقی در مقابله با هجمه ها به موسیقی موثر واقع شده است ناگهان عده ای با برنامه ریزی مقابل خانه موسیقی قد علم می کنند.

    این خواننده موسیقی سنتی ایرانی با اشاره به اینکه نقد و نقادی کار مثبتی است، بیان کرد: ما از نقد سازنده، مشفقانه و اصولی استقبال می کنیم ولی نقد با هتک حرمت، افترا و تهمت زدن و دروغگویی فرق دارد. اهالی موسیقی باید بدانند که ما همه سوار یک کشتی هستیم و اگر دچار حادثه شویم همه با هم غرق می شویم. فهم این موضوع سخت نیست که بزرگان و موسفیدانی که در خانه موسیقی فعالیت دارند دنبال نام و نان نیستند بلکه به عشق موسیقی و اهالی آن اینجا حضور دارند.

    نوربخش تاکید کرد: این منتقدان دائما اشاره می کنند که چرا این افراد سال هاست در خانه موسیقی حضور دارند. من باید بگویم اینها شناسنامه موسیقی ایران هستند. چرا باید بگوییم اینها چرا نمی روند. اینها بروند که شما هم رفته اید. این به معنای نادیده گرفتن جوانان و استعدادهای جدید نیست بلکه احترام به بزرگان و استفاده از تجربیات آنها است.

    مدیرعامل خانه موسیقی افزود: پرچم موسیقی دست نسل جوان است و ما حضور جوانان را قدر می نهیم ولی این تفاوت دارد با اینکه بگوییم پیشکسوتان چون سال هاست در خانه موسیقی حضور دارند باید بروند. تجربه پیشکسوتان در کنار نگاه جوانان باید در خانه موسیقی به کار گرفته شود.

    وی در پایان با دعوت از منتقدان که نقدهای دلسوزانه خود را رو در رو با مسئولان خانه موسیقی مطرح کنند، گفت: اگر نقدها مشفقانه و اصولی باشد ما قانع می شویم و اگر هم توضیحات ما قانع کننده باشد آنها مجاب می شوند ولی برخی از این منتقدان دلشان برای موسیقی نمی سوزد چه برسد به خانه موسیقی. موسیقی ما مشکل زیاد دارد و بهتر است خودمان رای آن حاشیه سازی نکنیم. هنرمند اگر به دنبال حاشیه برود از اصل هنر باز می ماند.

    https://musiceiranian.ir/?p=79471
       
    برچسب ها حمیدرضا نوربخش

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *