×
×

عکسهایی از این کنسرت

  • کد نوشته: 79376
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۷ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • حسام الدین سراج در آستانه حلول ماه مبارک رمضان در تالار حافظ به صحنه رفت و به اجرای موسیقی اصیل ایرانی پرداخت. سه شنبه شب در واپسین اجراهای پیش از ماه مبارک رمضان در شیراز، این هنرمند موسیقی اصیل ایرانی که برای آیین بزرگداشت هنرمند زنده یاد استاد آواز ایران رضوی سروستانی و تقدیم قطعاتی […]

    عکسهایی از این کنسرت
  • حسام الدین سراج

    حسام الدین سراج

    حسام الدین سراج در آستانه حلول ماه مبارک رمضان در تالار حافظ به صحنه رفت و به اجرای موسیقی اصیل ایرانی پرداخت.

    سه شنبه شب در واپسین اجراهای پیش از ماه مبارک رمضان در شیراز، این هنرمند موسیقی اصیل ایرانی که برای آیین بزرگداشت هنرمند زنده یاد استاد آواز ایران رضوی سروستانی و تقدیم قطعاتی پر از خاطرات قدیمی به شیراز آمده بود، با گروه بیدل و پارسا قطعه «هجران» از حافظ را روی صحنه تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اجرا کرد.

    دراین کنسرت قطعاتی ساخته استاد سراج و قطعاتی قدیمی نیز نواخته شد که مردم از آن ها خاطره دارند.

    این خواننده و موسیقیدان که بارها برای اجرای موسیقی شیراز را مقصد تورهای خود قرار داده در این کنسرت بعضی از قطعات قدیمی که مردم از آنها خاطره دارند را به همراه دو قطعه موسیقی بی کلام ساخته «آیدین نورحمدی»، نوازنده ی کمانچه و یک تصنیف قدیمی را اجرا کرد.

    نوازنده هایی که در این کنسرت سراج را همکاری می کردند، ترکیبی از گروه بیدل و گروه پارسا بودند. از گروه بیدل مسعود حبیبی نوازنده دف، داوود ورزیده نوازنده نی و محمود فرهمند، و از گروه پارسا آیدین نورمحمدی نوازنده کمانچه و راستین فر نوازنده تار و احمد خوانی نوازنده بم تار گروه را همراهی کردند.

    این خواننده و نوازنده سنتور که اصالتی اصفهانی دارد در کنسرت سه شنبه شب، قطعاتی خاص مربوط به اشعار حضرت حافظ با عنوان «هجران» را به مردم شیراز تقدیم کرد.

    حسام‌الدین سراج از دهه شصت خورشیدی تاکنون ۲۸ آلبوم به موسیقی ایران ارائه کرده که در میان آنها آلبوم مسیحا سال گذشته عرضه شد و آلبوم های لب خوانی باران و نرجس خاتون نیز در دست انتشار قرار دارد.

    سراج پیش از این نیز در جشنواره موسیقی فجر که در شیراز برگزار شد حضور پیدا کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=79376
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *