×
×

در حمام دردشت اصفهان

  • کد نوشته: 79068
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۲۵ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • آیین رونمایی آلبوم تصویری «سرو خرامان» به آهنگسازی «سامان صادقیان» و آواز «مجتبی عسگری»، در حمام دردشت شهر اصفهان برگزار گردید.
    +عکسهای «موسیقی ایرانیان» از این مراسم را در ادامه ببینید

    در حمام دردشت اصفهان
  •  آیین رونمایی آلبوم تصویری «سرو خرامان»

    آیین رونمایی آلبوم تصویری «سرو خرامان»

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: آیین رونمایی آلبوم تصویری «سرو خرامان» به آهنگسازی «سامان صادقیان» و آواز «مجتبی عسگری»، در حمام دردشت شهر اصفهان برگزار گردید.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این دورهمآیی در ساعت ۱۸ از تاریخ ۲۳ خرداد ماه سال جاری با حضور مسئولین، عوامل اثر، برخی خبرنگاران و هنرمندان عرصهء موسیقی انجام پذیرفت.

    ابتدای این مراسم تیزری مختصر از قطعات آلبوم جهت معرفی بیشتر این مجموعه، برای حضار پخش شد. پس از آن استاد شیخ صراف از نوازندگان پیشکسوت نی، به عنوان مجری، ضمن خوش آمدی گویی به میهمانان، از سامان صادقیان سرپرست و آهنگساز این اثر دعوت کرده تا صحبت هایی را تقدیم حضار نماید.

    سامان صادقیان ضمن تشکر از حضور گرم مخاطبین به صحبت هایی پیرامون جزئیات آلبوم و فعالیت گروه موسیقی خزان پرداخت. وی در این میان خاطر نشان کرد: « انطباق صدا و تصویر در حین ضبطِ مجددِ برخی قطعات، کار بسیار دشواری بود که اعضای گروه موسیقی خزان به خوبی از عهدهء این امر بر آمدند.»

    مجتبی عسگری نیز به عنوان خوانندهء این گروه و یکی از اعضای ثابت از زمان تشکیل این مجموعه، به زعم خود سخنانی ارائه کرده و از زحمات عوامل و مسئولینی که در این مسیر یاری و حمایت خود را مبذول داشته اند، تشکر کرد. ضمن صحبت هایش اشاره کرد: «همدلی و صمیمیت، به عنوان جریانی که مدت هاست در گروه های موسیقی رنگ باخته است یا کمتر اتفاق می افتد، باعث برقراری و پیشرفت گروه موسیقی خزان می باشد…امروز موفقیت گروه ها در این شهر، مرهون تلاش های اساتید و پیشکسوتان موسیقی این سرزمین است…»

    پس از این صحبت ها قطعهء تصویریِ «آواز نگاه » به عنوان یکی دیگر از فعالیت های این گروه پخش شد.

    استاد حسن منصوری از نوازندگان قدیمی و پیشکسوت نی از دیگر سخن پردازان این محفل بودند که در خصوص فضای این روزهای موسیقی و آثار تولید شده صحبت کرده و اشاراتی به حمایت از موسیقی اصیل و تشخیص موسیقی های فاخر از دیگر آثار این عرصه، توسط مخاطبان نمودند.

    در پایان مهندس محمد ایزد خواستی به نیابت از شهرداری اصفهان هدایایی را تقدیم اعضای گروه خزان کرده و در مقابل این گروه نیز به پاس زحمات مهندس ایزد خواستی یابودی را به ایشان هدیه کردند.

    شایان ذکر است که هنرمندانی از جمله سیدرضا طباطبایی (از شاگردان آواز زنده یاد تاج اصفهانی)، سعید مزدک (نوازندهء تار)، مسعود رضایی نژاد (نوازندهء سنتور)، سعید هنرمند (نوازندهء تار و کارشناس ارشد موسیقی)، جاوید ابراهیم پور (نوازندهء نی)، محمد جعفر قاضی عسگر (نوازندهء تنبک) و…از جمله حاضرین در این مراسم بوده اند.

    در آلبوم تصویری «سرو خرامان» به خوانندگی مجتبی عسگری که از سوی مؤسسهء «آوای نوین» به انتشار رسیده است، هنرمندان شهر اصفهان، سامان صادقیان (سرپرست، آهنگساز، تار)، صفا صمصام شریعت (عود)، روح الله الله دادی (نی)، پویان جمشیدی (دف) و محمد جمشیدی (تنبک) به هنرنمایی پرداخته اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=79068
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *