×
×

بستری شدن «محمدابراهیم شریف‌زاده» در بیمارستان

  • کد نوشته: 78993
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۳ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • استاد پیشکسوت موسیقی به کما رفت

    بستری شدن «محمدابراهیم شریف‌زاده»  در بیمارستان
  • ۱۳۹۴۰۳۲۰۰۰۰۳۵۴_PhotoAاستاد محمدابراهیم شریف‌زاده استاد آوازهای محلی خراسان روز گذشته به دلیل افت سطح هوشیاری در بیمارستان سجادیه تربت جام بستری شد.

    به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران (نای)، غفور محمدزاده ضمن اعلام این خبر گفت: استاد محمدابراهیم شریف زاده روزگذشته جمعه ۲۲ خرداد به دلیل افت سطح هوشیاری در بیمارستان سجادیه تربت جام بستری شد و متاسفانه در حال حاضرهوشیاری ندارد.

    پژوهشگر موسیقی خراسان و نویسنده فرهنگنامه موسیقی تربت جام در ادامه افزود: استاد شریف زاده یکی از سه خنیاگر باقیمانده از نسل درپور و پورعطایی است که در باخرز زندگی می کند. سال ۹۱ نیز زوج هنری شریف زاده یعنی استاد حسین سمندری درگذشت و کوچ کاروان موسیقی خراسان با رفتن او شروع شد. عبدالله سروراحمدی،غلامعلی پورعطایی،ذوالفقار عسکریان و نورمحمد درپور یکی بعد از دیگری بر طبل رحیل کوفتند و از ثری به ثریا پر کشیدند.

    کارشناس موسیقی صدا و سیمای خراسان درباره همکاری این هنرمند برجسته موسیقی نواحی با رسانه ملی گفت: آثار ارزشمند قطعات یار وفادار، یا غیاث المستغیثین، سرو خرامان و مناجات خوانی از جمله آثار زیبای استاد شریف زاده در صدا و سیمای خراسان است.

    استاد ابراهیم شریف زاده ۱۹ خرداد امسال به همراه فرزند زنده یاد سمندری در مراسم اختتامیه فستیوال موسیقی آئینه دار به دبیری محمدرضا درویشی در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت و مورد تجلیل قرار گرفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=78993
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *