×
×

پیکر استاد شریف‌زاده تشییع شد

  • کد نوشته: 124871
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۴ام آبان ۱۳۹۵
  • ۰
  • پیکر محمدابراهیم شریف‌زاده پیشکسوت موسیقی خراسان صبح دیروز (۲۳ آبان‌ماه) در منطقه باخزر تشییع شد. فرزند شریف‌زاده اظهار کرد: مراسم تشییع پدرم، با استقبال بسیاری از هنرمندان و مردم برگزار شد و پیکر او در کنار پیکر مرحوم غلامحسین سمندری، پیشکسوت دوتارنوازی – آرام گرفت. او ادامه داد: صبح روز سه‌شنبه (۲۵ آبانماه) مراسم ختمی […]

    پیکر استاد شریف‌زاده تشییع شد
  • ۵۷۳۸۴۲۵۴پیکر محمدابراهیم شریف‌زاده پیشکسوت موسیقی خراسان صبح دیروز (۲۳ آبان‌ماه) در منطقه باخزر تشییع شد.

    فرزند شریف‌زاده اظهار کرد: مراسم تشییع پدرم، با استقبال بسیاری از هنرمندان و مردم برگزار شد و پیکر او در کنار پیکر مرحوم غلامحسین سمندری، پیشکسوت دوتارنوازی – آرام گرفت.

    او ادامه داد: صبح روز سه‌شنبه (۲۵ آبانماه) مراسم ختمی در حسینیه باخرز به یاد استاد شریف‌زاده برگزار می‌شود.

    شریف‌زاده با قدردانی از زحمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری بخش، گفت: مردم و مسوولان باخرز برای پدرم سنگ تمام گذاشتند. من نیز به‌نوبه خود، درگذشت استاد شریف‌زاده را به جامعه هنری که امروز عزادار بود و به قول خودشان، شهرشان دیگر صفای همیشگی را ندارد، تسلیت می‌گویم.

    او افزود: پدرم همیشه می‌گفت باید صبور باشیم و از من درخواست حلالیت می‌کرد. هر وقت به او می‌گفتم، پدر از این‌که مردم زمانی که تو در بستر بیماری بودی، به عیادتت نیامدند، چه حرفی برای گفتن داری؟ می‌گفت من از مردم هیچ شکایتی ندارم، زیرا هر کسی گرفتاری خودش را دارد. این اواخر، چون حافظه‌اش را از دست داده بود، کمتر برای موذنی به مسجد می‌رفت و از این‌که نمی‌توانست اذان بگوید، احساس ناراحتی می‌کرد.

    غلامحسین غفاری پیشکسوت آواز شهرستان تربت جام، محمدرضا درویشی پژوهشگر موسیقی، حسن سمندری پسر مرحوم غلامحسین سمندری، کریم کریمی خواننده شهرستان تربت جام، فاروق درپور فرزند مرحوم نورمحمد درپور، عزیز احمدی خواننده شهرستان تربت جام، از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم تشییع استاد شریف‌زاده حضور داشتند.

    محمدابراهیم شریف‌زاده صبح روز ۲۲ آبان‌ماه بعد از تحمل یک دوره بیماری درگذشت. او متولد شهر باخرز از توابع استان خراسان رضوی بود و موسیقی مقامی را از نوجوانی آغاز کرده بود و با غلامحسین سمندری همکاری نزدیکی داشت. همکاری او با سمندری، از دوتارنوازان شهیر باخرزی ۶۰ سال طول کشید، آلبوم موسیقی «خون‌پاش و نغمه‌ریز» حاصل این همکاری است.

    https://musiceiranian.ir/?p=124871
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *