×
×

مدیر کل دفتر موسیقی:

  • کد نوشته: 78576
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۹ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • مدیر کل دفتر موسیقی دوشنبه هجدهم خرداد ماه از تمرین‌های ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی دیدار کرد. پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی پس از بازدید تمرینات ارکستر موسیقی ملی گفت: آن چیزی که امروز در این تمرین دیدیم تعداد قابل توجه نوازندگان بود ضمن اینکه مهمترین نکته ای که توجه من را […]

    مدیر کل دفتر موسیقی:
  • ۱۶۷۲۵۷۷مدیر کل دفتر موسیقی دوشنبه هجدهم خرداد ماه از تمرین‌های ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی دیدار کرد.

    پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی پس از بازدید تمرینات ارکستر موسیقی ملی گفت: آن چیزی که امروز در این تمرین دیدیم تعداد قابل توجه نوازندگان بود ضمن اینکه مهمترین نکته ای که توجه من را به خود جلب کرد، روح معنوی و عشقی بود که در اجرا می توان ملاحظه کرد و این به جهت ارتباطی است که بین استاد فخرالدینی و نوازندگان وجود دارد.

    وی افزود: حضور سالار عقیلی و محمد معتمدی به عنوان دو خواننده جوان و ارزشمند و هنرمندانی چون کیوان ساکت که در عرصه های مختلف برگزاری کنسرت ها بسیار خوب می درخشند، حیات تازه ای به جریان موسیقی ملی بعد از چند سال سکوت ارکستر موسیقی ملی داده است.

    ارجمند در پاسخ به اینکه آیا ارکستر موسیقی ملی در استان‌های کشورمان و کشورهای خارجی اجرا خواهد داشت؟ توضیح داد: آرزوی من این است که این ارکستر به عنوان الگوی موسیقی فاخر و اصیل ایرانی، امکان اجرا در سراسر کشور را داشته باشد. البته برنامه هایی برای ارکستر در حال تدوین است تا ارکستر موسیقی ملی در خارج از کشور نیز برای ایرانیان خارج از کشور و همه کسانی که به موسیقی ارکسترال علاقمند هستند اجرا داشته باشد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استاد فخرالدینی از اینکه کارهایشان ضبط نشده، همیشه ناراحت بودند، اما امیدوارم با برنامه هایی که برای ارکستر موسیقی ملی تدوین کرده ایم آرزوی دیرینه استاد فخرالدینی و مردم برآورده می شود، کما اینکه ضبط آثار ارکستر سمفونیک تهران به رهبری آقای علی رهبری نیز به تازگی میّسر شده که همین مساله باعث ورود موسیقی کلاسیک و ملی ایران به عرصه نشر جهانی شده است.

     مدیر کل دفتر موسیقی در پایان صحبت‌های خود از دستور ریاست جمهوری، پیگیری های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری تشکر کرد و گفت: از همه این عزیزان تشکر می کنم که باعث شدند چراغ موسیقی ملی مجددا روشن شود.

    ارکستر موسیقی ملی روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه، ساعت ۲۱ در تالار وحدت به رهبری فرهاد فخرالدینی به خوانندگی محمد معتمدی و سالار عقیلی میزبان علاقه مندان موسیقی خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=78576
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *