×
×

۳۱ شهریورماه و اول و دوم مهرماه در تالار وحدت

  • کد نوشته: 78407
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۷ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • رهبر گروه کُر فیلارمونیک ایران از اجرای کنسرتی خبر داد که به نوعی بزرگداشت لوریس چکناواریان نیز محسوب می‌شود.

    ۳۱ شهریورماه و اول و دوم مهرماه در تالار وحدت
  • hemmat khahi-9-127رهبر گروه کُر فیلارمونیک ایران از اجرای کنسرتی خبر داد که به نوعی بزرگداشت لوریس چکناواریان نیز محسوب می‌شود.

    علیرضا شفقی‌نژاد که چندماه پیش به‌دلیل عارضه‌ی مغزی در بیمارستان بستری شد، اظهار کرد: خوشبختانه حالم خوب شده و گروه نیز مدتی است که تمرین‌هایش را آغاز کرده است تا بتوانیم اواخر شهریورماه روی صحنه برویم.

    او ادامه داد:‌ این کنسرت ۳۱ شهریورماه و اول و دوم مهرماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد و قرار است، «مس بزرگ موتزارت» را که قطعه‌ای بسیار مشکل است برای مخاطبان اجرا کنیم. این در حالی است که قطعه‌ای از لوریس چکناواریان را هم برای این اجرا تمرین کرده‌ایم، زیرا این اجرا بزرگداشتی برای ایشان نیز محسوب می‌شود و رپرتوار خاصی دارد.

    این هنرمند همچنین گفت: تمرین‌های ما برای این کنسرت از اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود، اما از آنجا که من مدتی در بیمارستان بستری شدم، این تمرین‌ها متوقف شد؛ اما در حال حاضر اعضای گروه به‌طور منظم در حال آماده شدن برای این اجرا هستند.

    گروه کُر فیلارمونیک ایران که از سال ۱۳۷۹ تشکیل شده، فعالیت‌هایی زیادی داشته است که از این میان می‌توان به برگزاری فستیوال موتزارت در آذرماه سال ۱۳۸۴ به رهبری لوریس چکناواریان و علیرضا شفقی‌نژاد، حضور در فستیوال موتزارت در سال ۱۳۸۵ در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، حضور در اجرای سمفونی صلح همراه ارکستر سمفونیک اوکراین به مدت پنج شب به رهبری چکناواریان، برگزاری کنسرت در تالار رودکی به مدت چهار شب با اجرای آثار محلی و آثار کلاسیک، اجرای «مس تاجگذاری» و «مس گنجشک‌ها»، اجرای قطعاتی در سفارت اتریش به مناسبت روز ملی اتریش و همچنین اجرای «مس روسینی» در تالار وحدت در آذرماه ۱۳۸۵ اشاره کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=78407
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *