×
×

اوایل تیر ماه به رهبری و آهنگسازی رضا کهریزی

  • کد نوشته: 78125
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۱۳ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • ارکسترِ تازه تأسیس شدهء «تونیک» به آهنگسازی و رهبری رضا کهریزی اوایل تیرماه سالِ جاری، در تالار رودکی تهران به روی صحنه می رود.
    +پوستر کنسرت

    اوایل تیر ماه به رهبری و آهنگسازی رضا کهریزی
  • ارکستر تونیک

    ارکستر تونیک

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: ارکسترِ تازه تأسیس شدهء «تونیک» به آهنگسازی و رهبری رضا کهریزی اوایل تیرماه سالِ جاری، در تالار رودکی تهران به روی صحنه می رود.

    رضا کهریزی، عضو کانون آهنگسازان خانهء موسیقی، آهنگساز و رهبر ارکستر «تونیک» با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «در ساعت ۲۱ از دو تاریخ ۱ و ۲ تیر ماه سال جاری، مجموعه قطعاتی به آهنگسازی بنده توسط ارکستر ۵۰ نفرهء «تونیک»در تالار رودکی تهران به اجرا در خواهد آمد.»

    وی افزود: «قطعاتی چون «میستری»، «والس»، «فوگ»، «جنگ»، «غروب شگفت انگیز» از جمله قطعات ساخته شده برای این اجرا  می باشد که در فرم هایی از موسیقی «کلاسیک»، «نزدیک به مدرن» و «رمانتیک» ارائه خواهد شد.»

    این آهنگساز که اولین تجربهء اجرای زنده را با ساخته های خود و در قالب ارکستر به روی صحنه می برد، در خصوص آغاز فعالیت های این مجموعه و جزئیاتی دیگر ادامه داد: « آغاز کار ارکستر «تونیک» با ۱۸ نوازنده بود اما به مرور به تعداد آنها افزوده شد تا آنجا که در کنسرت پیش رو با ۵۰ نوازندهء توانا به روی صحنه خواهیم رفت. کنسرت مایسترِ این مجموعه آقای علی صالحی پور از نوازندگان چیره دست ویولون هستند. لازم است اشاره کنم که علیرغم مشکلاتی که از آغاز کار تا به امروز  با آنها مواجه بوده ایم، خوشبختانه برای کنسرت پیش رو آماده هستیم و بخش اعظمی از این اتفاق را مدیون استاد لوریس چکنواریان می باشیم چرا که با حمایت های ایشان توانستیم سالنی برای تمرین داشته باشیم و یکی از مهمترین دغدغه هایمان مرتفع گردد.»

    شایان ذکر است که نوازندگانی چون علی صالحی (کنسرت مایستر، نوازنده ویولون)، حسن فراهانی (ترومپت)، فرشاد شیخی (هورن)، سالار غفار بجویی (ویولونسل)، امیر محمدی (کلارینت)، میثم قدرتی (فلوت)، امیر محمد کاظمی (ویولون)، افشین ذاکر (ویولون) در ارکستر تونیک به هنرنمایی خواهند پرداخت.

    رضا کهریزی، آهنگساز، رهبر ارکستر تونیک و عضو کانون آهنگسازان خانهء موسیقی، فارغ التحصیل از دانشکدهء موسیقی با ساز تخصصی ویولون و گرایش آهنگسازی در سال ۸۸ می باشد. وی فرم آهنگسازی خود را کلاسیک می داند اما بر اساس نظرات برخی دوستان هنرمندش در این عرصه، تِمِ آثار وی شرقی بوده و حال و هوایی ایرانی دارد. به گفتهء کهریزی آهنگسازی بخش بزرگی از زندگی اوست و انگیزهء تشکیل ارکستر «تونیک» اجرای آثاری به آهنگسازی خود او و در فضای یک ارکستر بوده است. بنابراین آغاز کار این ارکستر را با امضای خود و آثار ساخته شده اش ارائه خواهد داد اما تصمیم دارد در آینده،  قطعاتی از آهنگسازان دیگر را نیز به اجرا در بیاورد.

    ارکستر تونیک

    ارکستر تونیک

    https://musiceiranian.ir/?p=78125
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *