×
×

«آخرین آواز عشق» راهی بازار شد

  • کد نوشته: 78086
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۲ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • «آخرین آواز عشق»، عنوان آلبوم مشترک آندره آرزومانیان و بابک شهرکی است که پس از ۹ سال، همزمان با پنجمین سالمرگ آرزومانیان منتشر ‌شد. آلبوم «آخرین آواز عشق»، ۱۰ قطعه صوتی و یک قطعه تصویری را دربرمی‌گیرد. «ایروان، بلوغ شرم، زندگانی من، نسیم، چشمان آرمن، رویای فریبنده، قدر عشقت را ندانستم، دخت زیبای ایروان، شبانه […]

    «آخرین آواز عشق» راهی بازار شد
  • ۰۴۰f0d96-b035-445c-b5d2-4827ceea27ff«آخرین آواز عشق»، عنوان آلبوم مشترک آندره آرزومانیان و بابک شهرکی است که پس از ۹ سال، همزمان با پنجمین سالمرگ آرزومانیان منتشر ‌شد.

    آلبوم «آخرین آواز عشق»، ۱۰ قطعه صوتی و یک قطعه تصویری را دربرمی‌گیرد. «ایروان، بلوغ شرم، زندگانی من، نسیم، چشمان آرمن، رویای فریبنده، قدر عشقت را ندانستم، دخت زیبای ایروان، شبانه و ترانه اولین عشق» قطعات صوتی و «نفرین» به آهنگسازی پرویز مقصدی، تنها قطعه تصویری این آلبوم است که در آن آندره آرزمانیان پیانو، بابک شهرکی ویولن، بابک ریاحی‌پور گیتار باس و آرش مقدم درامز می‌نوازند.

    شهرکی در پاسخ به این‌که مخاطبان غیرارمنی، چه اندازه با قطعات این آلبوم که بیشتر ارمنی است ارتباط برقرار می‌کنند گفت: یکی دو قطعه از این کارها، مثل قطعه «نسیم» جزو ملودی‌های شناخته شده ارمنی است و باقی قطعات، چندان به گوش مخاطب آشنا نیست. از سوی دیگر، کارها بیشتر«؟لایت موزیک» است تا یک قطعه و ملودی خاص که هر مخاطبی با هر دین و زبانی با آن ارتباط برقرار کند چراکه موسیقی زبان بدون مرز است.

    این نوازنده ویولن همچنین به سابقه همکاری خود با آندره آرزومانیان اشاره و بیان کرد: آندره برای ضبط به استودیوی ما می‌آمد. طبیعی بود که من به عنوان نوازنده و تنظیم‌کننده، مثل هر نوازنده دیگری، دوست داشتم با او کار کنم. به همین‌خاطر یک روز به آندره گفتم: من این آهنگ‌ها را از فرهنگ ارمنی بلدم و او پاسخ داد: این کارهایی که تو دوستشان داری، در فرهنگ ما شبیه به «مرغ سحر» فراگیر هستند و این زمینه همکاری با آندره آرزمانیان را در آلبوم «آخرین آواز عشق» فراهم آورد.

    به گفته بابک شهرکی، آلبوم«آخرین آواز عشق»، ۹ سال پیش ضبط شده و حالا همزمان با پنجمین سالمرگ آندره آرزومانیان منتشر می‌شود. در این اثر نوازندگی پیانو با آرزومانیان و کمانچه و ویولن با بابک شهرکی بوده است.

    آندره آرزومانیان، نوازنده پیانو و آهنگساز، سال ۱۳۳۳ به دنیا آمد. نوازندگی پیانو در بسیاری از فیلم‌های ایرانی چون«از کرخه تا راین، آژانس شیشه‌ای، بوی پیراهن یوسف، آخرین پرواز، من ترانه پانزده سال دارم، دستهای آلوده، مرسدس و…» برعهده او بوده است.

    آلبوم«آخرین آواز عشق»، اثر آندره آرزومانیان و بابک شهرکی را انتشارات «پارت صدا» با همکاری«آوای باربد» منتشر می‌کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=78086
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *