×
×

از مجموعهء شنیداری «احوالات شخصی»

  • کد نوشته: 77325
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۴ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • مراسم رونمایی دو آلبوم «گاهان» از یاسمین شاه حسینی و «والس های تهران» از مهرداد مهدی، از سوی مؤسسهء فرهنگی-هنری «خانهء هنر خرد» هفتهء اول از خرداد ماه سال جاری در مجموعه ى «لاجوردی» برگزار می گردد.
    +مجموعهء «احوالات شخصی» با ایدهء محوریِ انتخاب آهنگسازان و دعوت آنان به تولید آثار موسیقایی شان، به دور از چارچوب ها و مناسبات مرسوم امروزی، تعریف شده است

    از مجموعهء شنیداری «احوالات شخصی»
  • احوالات شخصی

    احوالات شخصی

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: مراسم رونمایی دو آلبوم «گاهان» از یاسمین شاه حسینی و «والس های تهران» از مهرداد مهدی، از سوی مؤسسهء فرهنگی-هنری «خانهء هنر خرد» هفتهء اول از خرداد ماه سال جاری در مجموعه ى «لاجوردی» برگزار می گردد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این دورهمآیی در تاریخ ۷ خرداد ماه سالِ جاری برگزار مى شود و طی آن، دو آلبوم تکنوازی عود «گاهان» از یاسمین شاه حسینی و آکاردئون نوازی «والس های تهران» از مهرداد مهدی، به عنوان آلبوم های پنجم و ششم پروژهء شنیداری «احوالات شخصی» معرفى خواهند شد.

    مجموعهء «احوالات شخصی» با ایدهء محوریِ انتخاب آهنگسازان و دعوت آنان به تولید آثار موسیقایی شان، به دور از چارچوب ها و مناسبات مرسوم امروزی، تعریف شده است. آهنگسازانی که می توان گفت با نوازندگی منحصر به فردشان مخاطب را تحت تأثیر قرار می دهند، رشد و پیشرفتشان در نوازندگی قابل تأمل و توجه بوده و یا در این زمینه بیانی شخصی دارند. لذا در این پروسه تلاش بر این است که نوازندگان و آهنگسازان به خلق و انتشار آنچه که تمایل دارند ترغیب شوند نه آنچه که بازار یا تهیه کننده ازآنها انتظار داشته و به آنها پیشنهاد می کند.

    على صمدپور، مدیر این پروژه مى گوید: «اغلب ارتباط های پیش آمده با آهنگسازان و انتخاب های این مجموعهء شنیداری در تولید آثار، تصادفاٌ اتفاق می افتد. یعنی جدول از پیش تعیین شده و نام های قبلاٌ انتخاب شده ای در میان نبوده بلکه به مرور زمان و تحت تأثیر برخورد ها یا بعضاٌ نشست و برخاست هایی که با برخی هنرمندان به وجود می آید و تحدیداٌ متأثر از توانایی هایی که در نوازندگی آنها می بینیم پیشنهادهایی مبنی بر انتشار آثارشان به آنها ارائه می کنیم و در نهایت، این مراودات منجر به تولید آثاری در طول سال می گردد. البته غالباٌ به این شکل است نه تماماٌ. به طور مثال ارتباط با مهرداد مهدی کاملاٌ اتفاقی شکل گرفت و در واقع حس و حال زیبا و بسیار تأثیر گذار او در نوازندگی آکاردئون آغازگر خلق و انتشار این اثر شد. خانم شاه حسینی را نیز تا حدودی می شناختم اما به یادآوری یک دوست عزیز و تأمل بیشتر بر نوازندگی اش آلبوم «گاهان» تولید شد. هر دو اثر جنبه های حسی قابل توجهی دارند. یعنی به تکنیک صرف پرداخته نشده و فاکتور حس درشان بسیار مشهود است. اولین بار چهار آلبوم از احوالات شخصی روانهء بازار موسیقی شد و این بار نیز دو آلبوم دیگر در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.»

    شایان ذکر است که رونمایی دو آلبوم «گاهان» و «والس های تهران» ساعت۱۸ الی ۲۱ روز پنجشنبه، هفتم خرداد ماه در مجموعه ى «لاجوردی» انجام خواهد شد.

    چهار آلبوم «گَمانه-سهیل پیغمبری»، «مناظری که از قاب می گریزند- رسول پورسنگی»، «بی واژه گفتگو- سپیده مشکی» و «گذر-سیاوش روشن» به عنوان سر آغاز پروسهء احوالات شخصی، سال گذشته از سوی «خانهء هنر خرد» به انتشار رسیده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=77325
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *