×
×

«ارکستر سمفونیک البرز» در سالروز حماسهٔ آزادی خرمشهر به روی صحنه رفت

  • کد نوشته: 77275
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۵ دیدگاه
  • «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجهٔ کشور که مرد اول، شریف و دوست داشتنی این روزهای عرصه دیپلماتیک ایران محسوب می‌شود، در کنسرت «ارکس‌تر سمفونیک البرز» با اجرای آثاری از «هوشنگ کامکار» حضور یافت.
    +«محمد جواد ظریف» برای دومین بار است که در یک برنامهٔ موسیقایی حضور پیدار کرد

    «ارکستر سمفونیک البرز» در سالروز حماسهٔ آزادی خرمشهر به روی صحنه رفت
  • ۱۷۱۷۵۵۸موسیقی ایرانیان – محمد ایثارنژاد: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجهٔ کشور که مرد اول، شریف و دوست داشتنی این روزهای عرصه دیپلماتیک ایران محسوب می‌شود، در کنسرت «ارکستر سمفونیک البرز» با اجرای آثاری از «هوشنگ کامکار» حضور یافت.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این کنسرت با اجرای آثار «هوشنگ کامکار»، شنبه شب (دوم خردادماه) در سالن همایش‌های برج میلاد شهر تهران به خوانندگی «بیژن کامکار» و با رهبری «سهراب کاشف» به روی صحنه رفت. همچنین همایون رحیمیان و ارسلان کامکار به عنوان مایس‌تر این ارکس‌تر حضور داشتند و ارسلان به تکنوازی ویلن پرداخت.

    اجرای سمفونی «خرمشهر» همزمان با سالروز حماسهٔ آزادی خرمشهر، قطعه‌ای برای شهیدان دفاع مقدس و همچنین قطعه‌ای با نام «انفال» که آن نیز مربوط به دوران جنگ و دربارهٔ مردم کردی است که توسط صدام حسین از سرزمینشان رانده شده‌اند، از جملهٔ قطعات این کنسرت بودند. همچنین کنسرتو برای سنتور با تک‌نوازی «سیاوش کامکار» از دیگر قطعاتی بود که در این برنامه به اجرا در آمد.

    در ابتدای این برنامه و پیش از شروع، کلیپی از «هوشنگ کامکار» از نمایشگرهای داخل سالن همایشهای برج میلاد پخش شد که وی در این کلیپ خاطرنشان کرد: «قطعه «کجایید‌ای شهیدان خدایی» را با پول کادوی مراسم ازدواجم ساختم، در آن زمان هیچ حمایتی از من و آثارم صورت نگرفت.»

    شایان ذکر است که حضور وزیر امور خارجهٔ کشورمان در این کنسرت که بدون اطلاع رسانی قبلی به مخاطبین صورت گرفنه بود، باعث شد مخاطبین پس از ورود دکتر ظریف به سالن و اطلاع از حضور ایشان، به صورت ایستاده به تشویق‌ ممتد وی بپردازند.

    «محمد جواد ظریف» برای دومین بار است که در یک برنامهٔ موسیقایی حضور پیدار کرد، پیش از این هم وی در کنسرت «چرا رفتی» با آهنگسازی «تهمورس پورناظری» در تالار وزارت کشور از مهمانان اجرای همایون شجریان بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=77275
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *