×
×

رونمایی «موسیقی ایرانیان» از دموی آلبوم موسیقی «قاصدک»

  • کد نوشته: 76577
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۱۲ دیدگاه
  • hot-topic-logoآلبوم موسیقی «قاصدک» با صدای «محمدرضا شجریان» استاد بنام آواز موسیقی ایران و آهنگسازی و نوازندگی سنتور استاد فقید «پرویز مشکاتیان» به زودی در خارج از کشور منتشر می شود. در ادامه می توانید دموی این آلبوم را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.
    +«قاصدک» آخرین همکاری مشترک استادان شجریان و مشکاتیان است که مربوط به دو اجرای مختلف در شهرهای پاریس و گوتنبرگ می شود

    +«همایون شجریان» نیز در این اثر تمبک نواخته است

    رونمایی «موسیقی ایرانیان» از دموی آلبوم موسیقی «قاصدک»
  • آلبوم قاصدک

    آلبوم قاصدک

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: آلبوم موسیقی «قاصدک» با صدای «محمدرضا شجریان» استاد بنام آواز موسیقی ایران و آهنگسازی و نوازندگی سنتور استاد فقید «پرویز مشکاتیان» به زودی در خارج از کشور منتشر می شود.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان» و به نقل از سایت رسمی استاد شجریان، آلبوم «قاصدک» با صدای «محمدرضا شجریان» و آهنگسازی و نوازندگی سنتور «پرویز مشکاتیان» که در دستگاه ماهور اجرا شده، مربوط به دو اجرای مختلف در شهرهای پاریس و گوتنبرگ است،  همچنین «همایون شجریان» نیز در این اثر تمبک نواخته است.

    «قاصدک» کنسرتی بود در سال ۱۳۷۴ که با اجرای زنده یاد پرویز مشکاتیان، محمدرضا شجریان و همایون شجریان یکی دیگر از آثار جاوادانه زوج بی نظیر موسیقی ایرانی یعنی شجریان و مشکاتیان را خلق کرد. در این کنسرت موسیقی سنتی که در دستگاه های راست پنجگاه، ماهور و دشتی به روی صحنه رفته بود، اشعاری از «اخوان ثالث» اجرا شد که بعد از کنسرت نیز به دلایلی مختلف این اثر هرگز به صورت رسمی و با کیفیت مناسب ارائه نشد.

    شایان ذکر است که «قاصدک» آخرین همکاری مشترک استادان شجریان و مشکاتیان بود.

    در ادامه می توانید دموی «قاصدک» را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    +دانلود دموی آلبوم قاصدک

    آنلاین ببینید:

     

     

     

    https://musiceiranian.ir/?p=76577
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *