×
×

به خوانندگی «وحید تاج» و همراهی گروه «آوای مهربانی»

  • کد نوشته: 76444
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۳ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • گرامی داشتِ مقامِ حماسه سرای ایران «حکیم ابوالقاسم فردوسی» ۲۲ اردیبهشت ماه، با اجرای کنسرت عاشقانه و حماسی «داستان سیاوش» به خوانندگی «وحید تاج» و روایت استاد «امیر صادقی» و همراهی گروه «آوای مهربانی» به سرپرستی و آهنگسازی «سلمان سالک» در تالار وحدت برگزار شد.
    +در ادامه عکسهای موسیقی ایرانیان (عکاس: داریوش محمدخانی) از این کنسرت را می توانید دنبال کنید.
    +«جمشید عندلیبی» پس از مدتها، به عنوان نوازنده مهمان در این کنسرت به روی صحنه رفت

    به خوانندگی «وحید تاج» و همراهی گروه «آوای مهربانی»
  • کنسرت «سیاوش» (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    کنسرت «سیاوش» (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان – رها معتمدی: گرامی داشتِ مقامِ حماسه سرای ایران «حکیم ابوالقاسم فردوسی»، شب گذشته ۲۲ اردیبهشت ماه، در تالار وحدت برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، کنسرت عاشقانه و حماسی «داستان سیاوش» به خوانندگی «وحید تاج» و روایت استاد «امیر صادقی»، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ با اجرای گروه موسیقی «آوای مهربانی» به سرپرستی و آهنگسازی «سلمان سالک» در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت. همچنین استاد جمشید عندلیبی نیز پس از سالها، به عنوان نوازنده مهمان در کنار گروه «آوای مهربانی» در این کنسرت به هنرنمایی پرداخت.

    این کنسرت در بخش‌هایی به شرح «سرآغاز، بر اساس ملودی خراسانی با همراهی دوتار و ارکستر»، «مقدمه داستان سیاوش، آواز و تصنیف در دستگاه نوا»، «زادن سیاوش از مادر، بر اساس تصنیف قدیمی در مایه بیات ترک»، «آمدن سیاوش از زابلستان، همراهی سرنا و ارکس‌تر در دستگاه چهارگاه»، «درگذشت مادر سیاوش، آواز و تصنیف در مایه شوشتری و بیداد»، «عاشق شدن سودابه بر سیاوش، آواز و ارکس‌تر در مایه بیات اصفهان» و «گذشتن سیاوش بر آتش، بر اساس قطعه ساقی نامه در مایه بیات اصفهان و دستگاه ماهور» به اجرا در آمد.

    استاد جمشید عندلیبی (نی -تکنوازی و جواب آواز)، سلمان سالک (سرپرست، آهنگساز و نوازنده تار)، فرشاد رستمی (قیچک)، بهروز بیگی (یسنای)، اهورا پارسا (دوتار، تنبور)، ابراهیم یساولزاده (قانون)، امیر رحمانی (سنتور)، سیاوش کریمی‌نژاد (دف، دایره، دمام، دهل)، حمیدرضا آفریده (کمانچه)، محمد ثابت راد (تار)، عارف چراغیان (تار)، شیدا عبادت دوست (کمانچه)، ندا چراغیان (عود)، ارسلان علیزاده (ویلنسل)، مجید علیزاده (تمبک) و محسن کیهان‌نژاد (سرنا) به عنوان نوازندگان این گروه، راوی و خواننده را همراهی کردند.

    در ادامه عکسهای موسیقی ایرانیان (عکاس: داریوش محمدخانی) از این کنسرت را می توانید دنبال کنید. (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هر یک از عکسها کلیک کنید)

    https://musiceiranian.ir/?p=76444
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *