×
×

نمی‌دانیم رپ خواندیم یا «هیپ هاپ»

  • کد نوشته: 75947
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۰
  • دست‌اندرکاران آلبوم «فراموشی» که به تازگی منتشر و رونمایی شده است می‌گویند در قطعات این آلبوم از فضای رپ شروع کرده و به هیپ هاپ نزدیک شده‌اند. مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «فراموشی» که بیش از ۱۰ سال در انتظار مجوز بوده، پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در شهر کتاب فرشته بدون حضور مدیر دفتر موسیقی […]

    نمی‌دانیم رپ خواندیم یا «هیپ هاپ»
  • ۱۶۸۴۰۴۰دست‌اندرکاران آلبوم «فراموشی» که به تازگی منتشر و رونمایی شده است می‌گویند در قطعات این آلبوم از فضای رپ شروع کرده و به هیپ هاپ نزدیک شده‌اند.

    مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «فراموشی» که بیش از ۱۰ سال در انتظار مجوز بوده، پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در شهر کتاب فرشته بدون حضور مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد برگزار شد.

    آلبوم «فراموشی» عنوان یکی از تازه ترین آثار موسیقایی مجوز گرفته از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد است که به قول سازندگانش در گروه «اتل متل» به عنوان اولین آلبوم رسمی مجوز گرفته در گونه رپ محسوب می شود.

    کاوه عابدین سرپرست و یکی از خوانندگان گروه «اتل متل» در ابتدای این مراسم رونمایی که طبق گفته خودش قرار بود با حضور پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد برگزار شود در توضیح چگونگی انتشار آلبوم گفت: این آلبوم محصول بیش از ۱۰ سال پیش است که من و دو نفر از اعضای گروه در دبیرستان مشغول به تحصیل بودیم و از همان ایام بود که ایده ساخت اثری که بتواند حال و هوای متفاوتی داشته باشد در ذهنمان شکل گرفت و شروع به کار کردیم.

    امیدواریم مخاطب یک حس موسیقایی متفاوت را تجربه کند

    وی ادامه داد: هم اکنون از بین ما سه نفر مهدی فهیمی که صدای خوبی دارد در کنار من حضور دارد و سیروس عزیز که برای ادامه تحصیل به آمریکا سفر کرده در بین ما نیست. بسیار خوشحالیم که بالاخره بعد از ۱۰ سال شاهد رونمایی یک اثر متفاوت و کمتر تجربه شده موسیقایی در کشورمان هستیم. نمی دانم در مورد سبک این اثر موسیقایی چه چیزی باید بگویم شاید این نوع سبک «رپ» باشد و شاید نباشد ولی بایدبه این نکته اشاره کنم که ما از موسیقی رپ به فضایی رسیدیم که به موسیقی «هیپ هاپ» نزدیک تر است. به همین جهت شاید رپ نباشد و به نوعی برگفته از موسیقی رپ است.

    سرپرست گروه «اتل متل» درباره انتخاب ترانه های آلبوم موسیقایی «فراموشی» بیان کرد: تمامی ترانه های آلبوم را روزبه بمانی سروده و نحوه انتخاب وی برای این آلبوم هم که بیش از شش ماه طول کشید با پیشنهاد افشین یداللهی در انجمن ترانه سرایان بود که او را مناسب موسیقی که ما مد نظر داشتیم دانست.  ۱۰ سال مدت بسیار زیادی است که یک ایده موسیقایی به شنیدن یک موسیقی تازه بیانجامد ولی با این حال از این اتفاق خوشحالیم و امیدواریم وقتی شنیده می شود برای مخاطب واقعا نو باشد و حس لازم را از فضای موسیقی که برای آنها در نظر گرفته ایم دریافت کند.

    این خواننده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پروسه دریافت مجوز آلبوم هم توضیح داد: در این ۱۰ سال تقریبا هر دو تا سه سال یک بار به دفتر موسیقی وزارت ارشاد می رفتم که بتوانم مجوز آلبوم را دریافت کنم اما خوشبختانه آخرین بار در تابستان سال گذشته بود که به لطف تغییرات وزارت ارشاد و تدبیری که وجود داشت توانستیم مجوز انتشار این آلبوم را دریافت کنیم. شاید در این مورد جلوی انتشار این آلبوم گرفته شد اما هیچوقت ممیزی محتوایی نخورد و امروز بسیار خوشحالم که یک آلبوم موسیقایی در فضای رپ یا هیپ هاپ منتشر می شود. گرچه این آلبوم ۱۰ سال پیش تولید شد اما بر این باورم تاریخ مصرفی برای آن وجود ندارد.

    چرا پیروز ارجمند به مراسم رونمایی نیامد

    عابدین گفت: طبق هماهنگی هایی که انجام داده بودیم قرار بود امروز در خدمت آقای پیروز ارجمند باشیم چرا که ایشان نیز دوست داشتند با توجه به حال و هوای متفاوت کار در حضور رسانه ها توضیحاتی را داشته باشند که متاسفانه تا به این لحظه این امر محقق نشد. با این حال باز هم خوشحالی خود را از انتشار رسمی این آلبوم اعلام می کنم و امیدوارم شرایط اداری طوری باشد که بتوانیم مجوز برنامه های دیگر را نیز دریافت کنیم.

    مهدی فهیمی دیگر خواننده آلبوم موسیقی « فراموشی» نیز در این مراسم رونمایی گفت: ما سه نفر خاطره های بسیار زیادی از این آلبوم داریم. وقتی ایده ساخت این آلبوم موسیقایی توسط کاوه عابدین در دوران مدرسه مطرح شد ما در اتاق کاوه آن را با یک کیبورد ساده اتود زدیم و کار را این گونه آغاز کردیم و حالا بسیار خوشحالیم که با تقویت دوستی ها و پشتکاری که کاوه عابدین برای انتشار این آلبوم داشت امروز این آلبوم موسیقایی پیش روی شماست.

    https://musiceiranian.ir/?p=75947
       
    برچسب ها آلبوم فراموشی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *