×
×

حضور برای عموم در مراسم رونمایی آزاد است

  • کد نوشته: 75338
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۰ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • آلبوم های «ترنمی برای صبح»، «راحِ روح» و «دور نهان» از انتشارات «ساز و آواز» با مدیریت امیر مردانه، یازدهم اردیبهشت ماه، در «شهر کتاب فرشته» رونمایی می شوند که حضور در این مراسم برای عموم آزاد است. در ادامه می توانید تیزرهای این آثار را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» دانلود نمایید.
    +این مراسم رونمایی با حضور عوامل آثار و جمعی از هنرمندان از جمله شهرام ناظری و علیرضا قربانی برگزار خواهد و حضور برای عموم آزاد است

    حضور برای عموم در مراسم رونمایی آزاد است
  • مجموعهء «گُذار۱»

    مجموعهء «گُذار۱»

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: آلبوم های «ترنمی برای صبح»، «راحِ روح» و «دور نهان» از انتشارات «ساز و آواز» با مدیریت امیر مردانه، یازدهم اردیبهشت ماه، در «شهر کتاب فرشته» رونمایی می شوند که حضور در این مراسم برای عموم آزاد است.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، انتشارات «ساز و آواز» با رویکردی ویژه و با هدف تولید و نشر موسیقی جدی و هنریِ ایرانی از نسل ها و گرایش های مختلف، در صدد است طی چند دوره و در هر دوره سه اثر از هنرمندان موسیقی کشور را به طور همزمان رونمایی کند و اولین پروسهء سه گانهء این مؤسسه با عنوان «گذار۱» روز جمعه، یازدهم اردیبهشت ماهِ سالِ جاری -ساعت۱۷- در مجموعهء «شهر کتاب فرشته» با حضور هنرمندان و خالقان این آثار برگزار خواهد شد.

    سیامک جهانگیری، آهنگساز و نوازندهء نی و خالق اثر «ترنمی برای صبح» در خصوص معرفی و توضیح مختصری از این آلبوم عنوان کرد: «آلبوم «ترنمی برای صبح» به خوانندگی امیر مردانه، مجموعه ای ست برای سازهای ایرانی و آواز در دستگاه همایون که شامل قطعات سازی، ساز و آواز و تصانیف می باشد. سروده های انتخابی برای قطعات این اثر از حافظ، نیما یوشیج، سهراب سپهری و شفیعی کدکنی بوده و در آهنگسازی تصانیف آن سعی شده است تا موسیقی در فضای تصویر گونهء اشعار تنیده شود. این مجموعه شامل ۱۱ قطعهء صوتی به آهنگسازی بنده است که هنرمندان علی اصغر عربشاهی (تار)، مهدی رستمی (سه تار)، حمید خوانساری (عود)، وحید فتایی (تنبک و ضرب زورخانه)، المیرا مردانه (کمانچه و کمانچه آلتو) و زکریا یوسفی (بندیر و دف) در اجرا و نوازندگی قطعات به هنر نمایی پرداخته اند.»

    علی بهرامی فرد، آهنگساز و نوازندهء سنتور نیز در گفتگوی کوتاهی از جزئیات آلبوم «راحِ روح» عنوان کرد: «این آلبوم اثر مشترکی از بنده و هادی آذرپیرا می باشد که در دو بخش مستقل «دونوازی تار و سنتور» و «همنوازی عود و سنتور» به اجرا و ضبط در آمده است. «راحِ روح» دربرگیرندهء رپرتواری در دستگاه های همایون و نوا از آثار و ساخته های مشترک ما و همچنین بازنوازی قطعاتی از مکتب موسیقی تبریز است و در واقع پیوندی ست میان سبک نوازندگی و آهنگسازی قدیم و معاصر موسیقی ایرانی.»

    همچنین علی اصغر عربشاهی آهنگسازو نوازندهء تار در معرفی اثر تازهء خود با عنوان «دور نهان» توضیح داد: «مجموعهء «دور نهان» اثری سازی در قالب تکنوازی ساز تار است که با نوازندگی بنده و همراهی تنبک حسین زمانی در قطعات ضربی به اجرا در آمده است. توجه به تنوع ریتم در قالب فرم های معمول موسیقی ایرانی و تقیُّد به بافت ردیف دستگاهی در کنار بیانی شخصی و متفاوت، مهم ترین شاخصه ی این اثر می باشد.»

    شایان ذکر است که این مراسم رونمایی با حضور عوامل آثار و جمعی از هنرمندان از جمله شهرام ناظری و علیرضا قربانی، یازدهم اردیبهشت ماه و ساعت۱۷، در «شهر کتاب فرشته» (آدرس: میدان تجریش، خیابان شهید دربندی، نرسیده به چهار راه دکتر حسابی) برگزار خواهد شد و حضور در این مراسم برای عموم آزاد است.

    در ادامه می توانید تیزر آلبوم های «ترنمی برای صبح»، «راحِ روح» و «دور نهان» را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» دانلود نمایید.

    + دانلود تیزر «ترنمی برای صبح»

    + دانلود تیزر «راحِ روح»

    + دانلود تیزر «دور نهان»

    کاورهای آلبوم:

    https://musiceiranian.ir/?p=75338
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *