×
×

۲۷ فروردین در فرهنگسرای نیاوران

  • کد نوشته: 73988
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۴ام فروردین ۱۳۹۴
  • ۰
  • «شرمین موفقی» در همراهی با گروه «نوای دیار» به یاد استاد «محمدرضا لطفی» کنسرت برگزار می کند.

    ۲۷ فروردین در فرهنگسرای نیاوران
  • tn«شرمین موفقی» در همراهی با گروه «نوای دیار» به یاد استاد محمدرضا لطفی کنسرت برگزار می کند.

    موفقی با اعلام این خبر گفت: «کنسرت پیش رو در ساعت ۲۰:۳۰ روز ۲۷فروردین ماه جاری در فرهنگسرای نیاوران در دوبخش برگزار می‌شود که بخش اول بداهه نوازی من با تار و سه تار و سینا خشکبیجاری با نوازندگی تمبک خواهد بود. بخش دوم نیز با عنوان هزارمضراب به اجرای گروه نوای دیار به سرپرستی دیهیم خورگامی اختصاص خواهد داشت.»

    وی در ادامه افزود: «هنرمندانی همچون دیهیم خورگامی (سرپرست گروه، نوازنده تارو سه تار)، مهدی امامی (آواز)، بهناز بهنام نیا (عود)، احسان لیوانی (نی)، گوهرناز مسایلی (تنبک) و امجدابراهیمی (دف) در این کنسرت حضور خواهند داشت.»

    «شرمین موفقی» موسیقی‌دان، روان درمانگر و مدرس عالی موسیقی درمانی شهر ژنو در سال ۱۳۵۳ در شهر مشهد متولد شد، در سن ۱۳ سالگی زمانی که در شهر لوزان سوییس تحصیل می‌کرد، پدرش تاری برای او هدیه برد و نزد دوست پدرش استاد رضا معینی (شاگرد موسی خان معروفی) به وسیله نوار ویدیو آموزش موسیقی را آغاز کرد.

    او از سن ۱۵ سالگی در کشورهای آمریکا، سوییس و ایران نزد شادروان استاد محمدرضا لطفی سالیان متمادی به فراگیری فنون گوناگون موسیقی اصیل ایرانی بخصوص نوازندگی تار پرداخت و تا اواخر حیات استاد لطفی که برای معالجه در کشور سوییس به سر می‌برد، در کنار ابشان بود.

    شرمین موفقی تحصیلات عالی خود را در رشته روان‌شناسی بالینی در دانشگاه ژنوسوییس به پایان رساند. سپس به عنوان موسیقی درمان از آن کشور فارغ التحصیل شد.

    وی تاکنون در کشورهای فرانسه و سوییس (با همکاری استاد جمشید شمیرانی) و دیگر کشور‌ها مانند آلمان، مراکش و انگلستان کنسرت اجرا کرده که با استقبال ایرانیان مقیم و دوستداران موسیقی اصیل ایرانی قرار گرفته است.

    او در حال حاضر به عنوان روان درمانگر، مدرس مدرسه عالی موزیک تراپی ژنو و مدرس موسیقی اصیل ایرانی درکشور سوییس اشتغال دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=73988
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *