×
×

هنرمندان و «سین هشتم»

  • کد نوشته: 73907
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۳ام فروردین ۱۳۹۴
  • ۰
  • سهراب پورناظری با هدف کمک به ساخت سرپناهی برای بی‌خانمان‌ها، در برنامه‌ی خیریه‌ای با دیگر هنرمندان همراه شد. این نوازنده‌ی کمانچه که با اهدای جایزه‌اش از جشن سالانه‌ی «موسیقی ما» به‌عنوان بهترین نوازنده، به «سین هشتم؛‌ سرپناه» پیوست، در این‌باره گفت: جای خالی این‌گونه فعالیت‌ها در جامعه و بخصوص در میان هنرمندان احساس می‌شد. آهنگساز […]

    هنرمندان و «سین هشتم»
  • سهراب پورناظری

    سهراب پورناظری

    سهراب پورناظری با هدف کمک به ساخت سرپناهی برای بی‌خانمان‌ها، در برنامه‌ی خیریه‌ای با دیگر هنرمندان همراه شد.

    این نوازنده‌ی کمانچه که با اهدای جایزه‌اش از جشن سالانه‌ی «موسیقی ما» به‌عنوان بهترین نوازنده، به «سین هشتم؛‌ سرپناه» پیوست، در این‌باره گفت: جای خالی این‌گونه فعالیت‌ها در جامعه و بخصوص در میان هنرمندان احساس می‌شد.

    آهنگساز گروه «شمس» در ادامه بیان کرد: من از هر تشکلی که با حضور هنرمندان و برای انجام فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه شکل بگیرد، استقبال می‌کنم. هنرمندان به وسیله‌ی هنر، انرژی و اعتبار خود، می‌توانند کارهای مهمی در جامعه انجام دهند. در واقع هنرمندان با حضور در کنار یکدیگر و تشکیل صدایی واحد می‌توانند در حل بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات دنیای هنر و حتی مشکلات اجتماعی به یکدیگر و به جامعه کمک کنند.

    این نوازنده‌ی تنبور به حضور بزرگان و پیشکسوتان عرصه‌ی فرهنگ و هنر در این حرکت اشاره و اظهار کرد: در فرهنگ ما استادان و پیشکسوتان نقش مهمی ایفا می‌کنند و این‌بار بر ما جوان‌ترها واجب است که ریسمانی را که بزرگان به دست‌مان می‌سپارند، حفظ کنیم تا با همبستگی در کنار هم بتوانیم سهمی در حل بعضی مشکلات داشته باشیم.

    پورناظری همچنین افزود: خانم بنی‌اعتماد – کارگردان سینما – این‌بار نیز مانند بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی خود پیشگام شد و بسیاری از هنرمندان را نیز با خود همراه کرد. این راه، راهی است که قدم‌های ابتدایی آن توسط پیشکسوتان فرهنگ و هنر کشور برداشته شد و حال که بزرگان این عرصه سردمدار حرکتی شده‌اند، جوان‌ترها هم باید با آن‌ها همراه شوند.

    «سین هشتم؛ سرپناه» جریانی است که از سوی گروهی از هنرمندان با هدف حمایت از ایجاد سرپناه برای بی‌خانمان‌های شهر تهران راه‌ افتاده است. هنرمندان شرکت‌کننده در این جریان، بخشی از جایزه‌ها یا آثار هنری خود را در یک حراجی که بهار امسال برگزار می‌شود، به حراج می‌گذارند.

    طبق اعلام، تمام این آثار به‌طور یک‌جا توسط حامیان مالی این برنامه خریده می‌شود و عواید فروش آن با هدف ایجاد سرپناه برای بی‌خانمان‌های تهران اختصاص می‌یابد.

    هنرمندانی مانند رخشان بنی‌اعتماد، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، بهمن‌ فرمان‌آرا، جمشید مشایخی، شمس لنگرودی، کمال تبریزی، نیکی کریمی، فرشته طائرپور، علی زندوکیلی، بهرام رادان، مهناز افشار، حمید جبلی، حبیب رضایی و … پیش‌تر در شکل‌گیری این حرکت مشارکت کرده‌اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=73907
       
    برچسب ها سهراب پورناظری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *