×
×

دیدگاه «امیر کریمی» درباره وضعیت کنونی موسیقی پاپ ایران

  • کد نوشته: 73882
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۳ام فروردین ۱۳۹۴
  • ۱۴ دیدگاه
  • «امیر کریمی» خواننده باسابقه موسیقی پاپ اخیرا گفت و گویی با نشریه هفت نگاه انجام داده است که در ادامه بخش هایی از این گفت و گو را به نقل از «موسیقی ۲۰۰۲» می خوانید: امیر کریمی درباره علت انتشار موزیک ویدیو “عشق کافی نیست” از طریق یکی از شبکه های ماهواره ای ، گفت: […]

    دیدگاه «امیر کریمی» درباره وضعیت کنونی موسیقی پاپ ایران
  • امیر کریمی

    امیر کریمی

    «امیر کریمی» خواننده باسابقه موسیقی پاپ اخیرا گفت و گویی با نشریه هفت نگاه انجام داده است که در ادامه بخش هایی از این گفت و گو را به نقل از «موسیقی ۲۰۰۲» می خوانید:

    امیر کریمی درباره علت انتشار موزیک ویدیو “عشق کافی نیست” از طریق یکی از شبکه های ماهواره ای ، گفت: واقعیت این است که من می خواستم قانون مدار پیش بروم. من در این ۱۶-۱۵ سال همیشه امکانش بود که ویدیو پخش کنم اما اصلا دوست نداشتم این کار را انجام بدهم و خلاف قوانین رفتار بکنم. تا این که دیدم مثل این که شرایط خودش دارد من را به این سمت می برد که خلاف قوانین رفتار بکنم. برای همین خواستم چند ویدیو منتشر کنم. اما وقتی اولین ویدیو پخش شد ، ارشاد به من اعلام کرد این روند را ادامه ندهم و ما هم قبول کردیم.

    کریمی درباره آلبوم تازه خود و تاخیر در زمان انتشار آن اظهار کرد: آلبوم دو سال است که آماده انتشار شده و مجوز انتشار هم دارد اما بعد از تغییر دولت و مسایل داخلی ارشاد ، سنگ اندازی هایی در راه انتشار آن صورت گرفت. بعد از ویدیو هم یادشان آمد که باید مجوز بدهند. انتشار هم بستگی مستقیم به شرکت های پخش دارد. به نظر من اردیبهشت ماه امسال زمان مناسبی برای انتشار این آلبوم است.

    وی در ادامه به تفاوت خواننده های هم نسل خود و خواننده های فعال کنونی پاپ ایران هم اشاره کرد و افزود: موسیقی همیشه در مشت ما بوده و هست. من همیشه این ادعا را دارم که صدای من در بیاید ۷۰ درصد خوانده ها را باد می برد. نسل ما صداهای خیلی خوبی داشتند. مثلا اصفهانی صدا بود ، ناصر عبداللهی صدا بود ، حامی و مانی رهنما صدا بودند. ولی در این جدیدها صدا که وجود ندارد. اکثر این صدا جدیدها فاقد ارزش موسیقی هستند و خودشان هم می دانند.

    خواننده باسابقه پاپ در ادامه تصریح کرد: از سابق تا به امروز این است که سطح درک و خواسته جامعه از موسیقی پایین است. شناختی از گنجینه ادبی هم ندارند. در آن زمان هم بعضی کارها که نباید مورد استقبال قرار می گرفت ، با استقبال بیشتری روبرو می شد. در همه ادوار پیش آمده کار هنری که سطح پایینی دارد مورد پسند افراد بسیاری در جامعه قرار بگیرد اما خیلی زود هم از بین می رود. در فضای جدید این موضوع با معرفی بهتر موج جدید خوانندگان آغاز شد. چون تلویزیون این افراد را نشان نمی داد و مردم بیشتر علاقه مند می شدند.

    امیر کریمی در ادامه نظر صریح خود را درمورد خواننده های تازه کار پاپ اعلام کرد و گفت:۹۹ درصد این خوانندگان جدید برای من نمی خوانند و مطابق با سلیقه من نیستند، ولی مثلا خوانندگان قدیم برای همه سلایق می خواندند. این جدیدها را دوست ندارم و نمی خواهم درباره شان حرف بزنم. گوش کسی مثل من را که نمی توانند فریب بدهند. با بازی های جدید تنظیم نمی توانند فریب بدهند. در ۴ نت اول وضعیت مشخص می شود. در بعضی موارد حتی ترانه هایشان هم بد است و باعث می شود به خاطر ترانه یک صدایی را گوش ندهم. من باید صدای خواننده به گوشم بنشیند . صداهای جدید بیشتر مشتمل بر دو عنصرند ؛ یکی عشوه و یکی هم ناله که من با هر دو مخالفم . این دو عنصر در صدای خوانندگان جدید شنیده می شود.

    موسیقی ۲۰۰۲ یادآور می شود ، آلبوم “عشق کافی نیست؟” بعد از آلبوم های “غریبه” ، “تا همیشه” ، “جوونی” و “دوباره مهتاب” ، پنجمین آلبوم مستقل امیر کریمی طی ۱۷ سال فعالیت رسمی اوست. این مجموعه حاوی ۱۰ قطعه است که تا کنون ۵ اثر آن در فضای مجازی منتشر شده است و همچنین دو سه قطعه آن هم از طریق برنامه رادیو هفت سیما پخش شده است. تولید این آلبوم از اوایل سال ۹۰ آغاز شد و سال ۹۱ هم به پایان رسید. همچنین موزیک ویدیو “عشق کافی نیست” در سال ۹۳ از طریق یکی از شبکه های ماهواره ای پخش گردید. در این آلبوم تازه که امسال منتشر خواهد شد تمامی ترانه ها سروده بابک صحرایی است. همچنین نیکان ابراهیمی ، پوریا حیدری ، امیرعباس حسن زاده ، امین قباد ، راشا تقی پور ، امید حسینی ، حامد حنیفی و میلاد اکبری به عنوان ملودی ساز و یا تنظیم کننده در این آلبوم حضور دارند.

    https://musiceiranian.ir/?p=73882
       
    برچسب ها امیر کریمی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *