×
×

آلبوم «بهارانه» راهی بازار موسیقی کشور شد

  • کد نوشته: 72563
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۸ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۸ دیدگاه
  • hot-topic-logoآلبوم موسیقی «بهارانه» با آهنگسازی «رضا دربندی» و خوانندگی «فیروز رضایی» که اولین تجربۀ خوانندگی رسمی وی بشمار می‌رود، راهی بازار موسیقی کشور شد.
    +در ادامه می توانید یکی از قطعات این اثر را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و دانلود کنید

    آلبوم «بهارانه» راهی بازار موسیقی کشور شد
  •  رضا دربندی و فیروز رضایی

    رضا دربندی و فیروز رضایی

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: آلبوم موسیقی «بهارانه» با آهنگسازی «رضا دربندی» و خوانندگی «فیروز رضایی» که اولین تجربۀ خوانندگی رسمی وی بشمار می‌رود، راهی بازار موسیقی کشور شد.

    رضا در بندی، نوازنده و آهنگساز، با اعلام این خبر و درگفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «آلبوم «بهارانه» شامل ده قطعه از ساخته های من و زنده یاد پدرم رامین دربندی و خوانندگی فیروز رضایی است که دو قطعه از آن از قطعات موسیقی قدیمی لری می باشد و در واقع غالب اثر را گویش و لحنی لُری در بر می گیرد.»

    وی افزود: «این آلبوم که اشعار آن را غلامرضا سبزعلی و حشمت شفیعیان سروده اند، اولین تجربه خوانندگی فیروز رضایی به شمار میرود که بتازگی صدای او مورد توجه مردم و اهالی موسیقی لرستان قرار گرفته است. آلبوم «بهارانه» جزو معدود آثار موسیقی لری است که به صورت ارکسترال تولید شده است.»

    رضا دربندی که در کارنامه هنری خود آهنگسازی آثاری با صدای سالار عقیلی و همکاری با کیوان ساکت را دارد، خاطر نشان کرد: «نسل جدید موسیقی لری چه در خوانندگی و چه در نوازندگی دارای استعداد های جوان و خارق العاده ای است که بزودی در موسیقی سنتی هم حرف هایی را برای گفتن خواهند داشت. در دهه های گذشته، موسیقی لری پنج یا شش سرنا نواز بیشتر نداشت که سرآمد آنها زنده یاد شاه میرزا مرادی بود ولی هم اکنون در این موسیقی بیش از پنجاه سرنا نواز و کمانچه نواز زیر سی سال وجود دارند که چند تن از آنها با وجود سن و سال کم با بهترین گروه های ایرانی و حتی خارجی همکاری دارند. برای مثال میتوان از همکاری اخیر احسان عبدی پور سرنا نواز جوان لرستانی با ارکستر سازهای بادی گوتنبرگ یاد کرد.»

    در آلبوم «بهارانه» هنرمندان توانمندی از جمله میثم مروستی، پیام طونی، علی جعفری پویان، سهراب بره‌مندی، کریم قربانی، مهرداد عالمی، داوود منادی، ناصر رحیمی، برادران قیطاسی، آرش مردانیان، آزاد میرزاپور، احسان عبدی‌پور، همایون پشتدار، پاشا هنجنی، بهزاد خدارحمی، امیر حسین محمدی و سهیل حسنوی نوازندگی کرده‌اند و ضبط و میکس این اثر نیز در استودیو پاپ انجام شده و کار میکس و مسترینگ «بهارانه» هم توسط کامبیز شاهین مقدم صورت گرفته است، رضا دربندی آهنگساز و تنظیم کنندۀ این آلبوم نیز کار نوازندگی دف، سنتور، تنبک، دهل و عود را در این آلبوم عهده دار بوده است.

    در ادامه می توانید یکی از قطعات این اثر را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و دانلود کنید.

    +دانلود

    آنلاین بشنوید:

     رضا دربندی و فیروز رضایی

    رضا دربندی و فیروز رضایی

    https://musiceiranian.ir/?p=72563
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *