×
×

سنت دید و بازدید نوروز را زنده‌ نگه داریم

  • کد نوشته: 72248
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۴ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۰
  • سرپرست و آهنگساز گروه موسیقی «لیان» بوشهر می‌گوید باید سنت دید و بازدید نوروز را جدی‌تر بگیریم؛ آنهم در شرایطی که در طول سال کمتر فرصت دیدار همدیگر را داریم. محسن شریفیان یشاپیش رسیدن سال نو را به فارسی‌زبانان دنیا تبریک گفت و عنوان کرد: به اعتقاد من هیچ پیشنهادی در روزهای اول سال جدید […]

    سنت دید و بازدید نوروز را زنده‌ نگه داریم
  • محسن شریفیان

    محسن شریفیان

    سرپرست و آهنگساز گروه موسیقی «لیان» بوشهر می‌گوید باید سنت دید و بازدید نوروز را جدی‌تر بگیریم؛ آنهم در شرایطی که در طول سال کمتر فرصت دیدار همدیگر را داریم.

    محسن شریفیان یشاپیش رسیدن سال نو را به فارسی‌زبانان دنیا تبریک گفت و عنوان کرد: به اعتقاد من هیچ پیشنهادی در روزهای اول سال جدید بهتر از احترام نوروزی نیست. آداب و رسوم قدیم مردم ایران تاکید دارد که این دید و بازدید و احترام به یکدیگر است که می تواند آغازگر اتفاقات خوبی در سال جدید باشد.

    وی ادامه داد: احترام گذاشتن و رفتار خوب نیاز جامعه امروز ماست و چه بهانه ای بهتر از نوروز که به این بهانه رفتار انسانی را در خود تقویت کنیم و از همین آغاز سال یاد بگیریم که چگونه به همدیگر احترام بگذاریم. اگر بر این باوریم که باید به دیدار اقوام و دوستانمان برویم پس باید این باور را هم داشته باشیم که این دید و بازدید بهانه ای برای احترام است که این سال‌ها در حال کمرنگ شدن است.

    این آهنگساز و نوازنده موسیقی بومی جنوب توضیح داد: فکر می کنم پیشنهاد رونق بخشیدن به دید و بازدیدها می تواند مهم‌ترین پیشنهادی باشد که از جانب هنرمند کوچکی مانند من به مردم داده می شود. پیشنهاد می کنم به جای اینکه مردم در ایام عید مسافرت را در اولویت خود قرار دهند زمان بیشتری را صرف دید و بازدیدهایی کنند که به سالی یکبار تقلیل پیدا کرده است.

    شریفیان گفت: اگر کمی دقت کنیم می بینیم که در طول سال حتی یک بار هم به خاله، دایی، عمه، عمو و سایر بستگان سری نزدیم و این اصلا موضوع خوشایندی نیست که به بهانه کار و شلوغی و گرفتاری از اینها چشم پوشی کنیم. بنابراین عید بهترین فرصت برای دوباره احترام گذاشتن است که می تواند سرمنشا برکات فراوانی در ایام دیگر سال باشد.

    این هنرمند بوشهری در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: من و گروه «لیان» بوشهر در سال ۹۳ روزهای بسیار سختی را گذراندیم ولی این اتفاقات غیر قابل پیش بینی همیشه وجود داشته و دارد. مهم این است که صبر کنیم و فقط به تقدیر الهی فکر کنیم و ببنیم خداوند در سال آینده چه تقدیری را برای ما تعیین کرده است. باور کنید تمام دلخوشی ما هم همین است.

    https://musiceiranian.ir/?p=72248
       
    برچسب ها محسن شریفیان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *