×
×

جنجال دوباره ریورس آهنگ

  • کد نوشته: 72033
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۲ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۰
  • تی وی پلاس در خبری نوشت: ریورس آهنگ در موسیقی این روزها دوباره جنجال ساز شده و انتشار کلیپ جنجالی در این مورد باعث شده حرف و حدیث های زیادی در مورد این پدیده ی دنیا موسیقی سر زبان ها بیفتد. نکته عجیب در این کلیپ، اصرار سازندگان آن بر شیطانی بودن آهنگ «آدم آهنی» […]

    جنجال دوباره ریورس آهنگ
  • کنسرت بنیامین بهادری

    بنیامین بهادری

    تی وی پلاس در خبری نوشت:

    ریورس آهنگ در موسیقی این روزها دوباره جنجال ساز شده و انتشار کلیپ جنجالی در این مورد باعث شده حرف و حدیث های زیادی در مورد این پدیده ی دنیا موسیقی سر زبان ها بیفتد.

    نکته عجیب در این کلیپ، اصرار سازندگان آن بر شیطانی بودن آهنگ «آدم آهنی» بنیامین بهادری است. در ابتدای این کلیپ آهنگ آدم آهنی را می شنویم و در قسمت پایانی هم با پخش تصویر بنیامین و آهنگ آدم آهنی، به بیننده طوری القا می شود که نه تنها بهادری کاری شیطانی کرده، بلکه کسانی که این آهنگ را با وی زمزمه کرده اند نیز کفر گفته اند و به صورت یک صدا و یکپارچه در خدمت شیطان عمل کرده اند.

    در این میان اما چند نکته قابل تامل وجود دارد که فکر کردن به آن خالی از لطف نیست.

    نخست آنکه در ابتدای این کلیپ صحبت های آقای رائفی پور ( یکی از عناصر تندروی جناح اصولگرا) پخش می شود که به بررسی تاریخ ریورس در موسیقی و اثبات اهداف شیطانی آن می پردازد. صحبت هایی که اتفاقاً همین چند سال پیش توسط دکتر طاهری، مبتکر حلقه های عرفانی و فرادرمانی که این روزها در زندان روزگار می گذراند و از قضا او هم از افراطی های جناح مقابل اصولگرایی بود بیان شده بود. این که دو شخص افراطی از دو جناح مختلف با بیانی مشترک در این مورد صحبت می کنند حاوی پیام روشنی است! افراطی ها در هرجای دنیا که زندگی کنند و هرچقدر هم که وانمود کنند با هم اختلاف نظر دارند در نهایت به یک نقطه می رسند و در کنار هم قرار می گیرند.

    نکته دیگری که در این کلیپ تصویری قابل بحث است متن ریورس آهنگ هایی است که پخش می شود و به بیننده و گوش او القا می کند که چه چیزی بشنوند. با توجه به نا واضح بودن ریورس آهنگ در موسیقی، به سختی پیش می آید که در یک جمع مثلاً ۵ نفره ، ۳ نفر یک پیام مشترک را از ریورس دریافت کنند و بشنوند اما پر واضح است که وقتی نوشته ای جلوی فرد قرار بگیرد و مغز به گوش دستور می دهد که کار راحت تر را انتخاب کند و همان متنی را بشنود که جلوی چشم قرار دارد. در واقع این کلیپ تصویری هرآنچه دوست دارد را به مخاطب القاء می کند و در نهایت هم نتیجه می گیرد اغلب خواننده ها شیطان پرست هستند.

    چالش دیگری که در این بسته نمایشی به چشم می خورد اصرار عجیب سازندگان بر خراب کردن چهره ی یکی از پرمخاطب ترین و موثرترین موزیسین های داخلی یعنی بنیامین بهادری است! بنیامینی که تعداد زیادی آهنگ مذهبی دارد و از این طریق جوانان زیادی را جذب کرده و همچنین با قشر مذهبی و هیئتی کشور دوستی نزدیکی دارد و شاید تنها خواننده ای است که مداحان مشهور کشور نیز در کنسرت هایش شرکت می کنند.

    اینکه هدف این کلیپ دقیقاً چیست و چرا بعد از حدود ۸ سال از اظهارات دکتر طاهری، این حرف ها دوباره از زبان دکتر رائفی پور که تریبون در دست دارد تکرار می شود سوال هایی است که با اندکی تامل به جواب آن دست پیدا خواهیم کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=72033
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *