×
×

با هم‌نوازی هنرمندان گروه «جاده ابریشم»

  • کد نوشته: 71905
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۹ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۱۷ دیدگاه
  • کلهر نوازنده کمانچه که دارای شهرت جهانی است، در ماه می میلادی (۲۶ اردیبهشت) در واشنگتن به روی صحنه می‌رود. اجرای وی در واشنگتن با همنوازی هنرمندان گروه «جاده ابریشم» خواهد بود. سایت «واشنگتن پرفورمینگ آرتز» اعلام کرد که کیهان کلهر نوازنده توانای کمانچه که مسلط به موسیقی در حوزه‌های مختلف است (به عنوان یکی […]

    با هم‌نوازی هنرمندان گروه «جاده ابریشم»
  • ۱۳۹۳۱۲۰۴۰۰۰۳۹۳_PhotoAکلهر نوازنده کمانچه که دارای شهرت جهانی است، در ماه می میلادی (۲۶ اردیبهشت) در واشنگتن به روی صحنه می‌رود. اجرای وی در واشنگتن با همنوازی هنرمندان گروه «جاده ابریشم» خواهد بود.

    سایت «واشنگتن پرفورمینگ آرتز» اعلام کرد که کیهان کلهر نوازنده توانای کمانچه که مسلط به موسیقی در حوزه‌های مختلف است (به عنوان یکی از پایه گذاران «اساتید موسیقی ایرانی») در شیوه‌ای معاصر با همکاری اعضای گروه کوارتت زهی بروکلین رایدر از آمریکا و پیوند این دو با عضو اصلی گروه «جاده ابریشم» به روی صحنه می‌رود.

    اجرای وی در واشنگتن با همنوازی هنرمندان گروه جاده ابریشم با ملیت‌های مختلف منعکس کننده احاطه مطالعاتی وی بر موسیقی منطقه است.

    بر اساس این گزارش، کیهان کلهر تنها موسیقدان ایرانی است که ۴ بار نامزد جایزه گرمی امریکا شده‌است. نوای کمانچه کیهان کلهر در موسیقی متن فیلم «جوانی بدون جوانی» ساخته فرانسیس فورد کاپولا کارگردان معروف هالیوود و خالق سری فیلم‌های «پدرخوانده» از جمله آثار بیادماندنی اوست. موسیقی شنیدنی و گوش نواز «اسالدو گولیچف» از نقاط مثبت فیلم است که شنیدن نوای مسحورکننده کمانچه کیهان کلهر آن را دو چندان می‌کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=71905
       
    برچسب ها کیهان کلهر

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *