×
×

عبدالحسین مختاباد: موسیقی دوست ندارید،‌ کنسرت نروید؛ کسی برایتان کارت دعوت نفرستاده است

  • کد نوشته: 71562
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۲ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • ماجرای لغو کنسرت‌ها، این روزها چنان ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته که سرانجام به شورای شهر تهران هم رسید. «عبدالحسین مختاباد» -آوازخوان و نماینده‌ی مردم تهران در شورای شهر- صبح امروز در جلسه‌ی این شورا، با انتقاد از روندی که این روزها در عرصه‌ی اجراهای زنده وجود دارد، ادامه‌ی آن را آسیبی بزرگ به فرهنگ […]

    عبدالحسین مختاباد: موسیقی دوست ندارید،‌ کنسرت نروید؛ کسی برایتان کارت دعوت نفرستاده است
  • ۱۳۲۴۰۱۵۱۲۰۱۳Mokhtabad-BIGماجرای لغو کنسرت‌ها، این روزها چنان ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته که سرانجام به شورای شهر تهران هم رسید. «عبدالحسین مختاباد» -آوازخوان و نماینده‌ی مردم تهران در شورای شهر- صبح امروز در جلسه‌ی این شورا، با انتقاد از روندی که این روزها در عرصه‌ی اجراهای زنده وجود دارد، ادامه‌ی آن را آسیبی بزرگ به فرهنگ کشور دانست.

    مختاباد در این جلسه با نقل خاطره ای از زمان امام راحل (ره) گفت: «پس از پیروزی انقلاب، شخصی پیش حضرت امام رفت و گفت چرا از رادیو موسیقی پخش می‌شود؟ امام فرمودند شما اگر دوست ندارید بشنوید، رادیو را خاموش کنید. حالا هم تعداد معدودی از افراد سلیقه‌ی خودشان را به دیگران تحمیل می‌کنند. ما به آنها می‌گوییم که کسی برای شما کارت دعوت نفرستاده که به کنسرت موسیقی بیایید؛ اما افرادی هستند که دوست دارند بیایند کنسرت و موسیقی بشوند و شما نمی توانید آنها را محدود و موسیقی را ممنوع کنید.»

    این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین در جلسه‌ی امروز شورا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هیچ تفکری ثبت نمی‌شود مگر آنکه با هنر آمیخته شود، به مسأله‌ی عاشورا اشاره کرد که به عنوان مثال، واقعه عاشورا با هنر استاد فرشچیان به مردم معرفی می‌شود، نه فقط با فعالیت هیئت‌های سینه‌زنی.

    او همچنین با بیان اینکه انتظار ما از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که ضمن حمایت از هنرمندان، با افرادی که مانع از برگزاری کنسرت‌های قانونی موسیقی در استان‌های مختلف می‌شوند، برخورد کنند، تذکر داد و گفت: «متأسفانه ممانعت از برگزاری کنسرت موسیقی هنرمندان به عنوان یک حرکت غیرمنطقی و ناپسند در حوزه فعالیت‌های هنری، در حال افزایش است. در سال‌های اخیر همگان شاهدند که هنرمندان عرصه موسیقی و سینمای کشور برجسته‌ترین و فاخرترین آثار فرهنگی و دینی را تولید و عرضه کرده‌اند. اینکه نتوانیم زمینه برای برگزاری کنسرت موسیقی هنرمندان که اجرای آنها از قبل برنامه‌ریزی شده را فراهم کنیم، بسیار ناپسند است.»

    مختاباد با اشاره به اینکه برخی اتفاقاتی که در عرصه هنر به ویژه حوزه موسیقی کشور روی می‌دهد، ناپسند است تأکید کرد: «برخی از کنسرت‌ها پیش از برگزاری لغو می‌شوند و اینکه چند نفر توانایی ممانعت از برگزاری کنسرت موسیقی هنرمندان کشور را دارند، بسیار تأسف‌برانگیز است. در ۳۶ سال گذشته شاهد تولید و عرضه آثار ارزشمند و فاخر موسیقی و فیلم در کشور بوده‌ایم و این شایسته نیست با هنرمندانی که برجسته‌ترین آثار دینی و فرهنگی را تولید می‌کنند، این‌چنین برخورد شود.»

    https://musiceiranian.ir/?p=71562
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *