×
×

در ۹۴ سالگی

  • کد نوشته: 70858
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۵ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • کلارک تری یکی از معروف ترین و تاثیر گذار‌ترین نوازندگان ترومپت، یکشنبه در پاین بلاف آرک در ۹۴ سالگی درگذشت. خبر فوت وی را همسرش گوین اعلام نمود. این نوازنده ترومپت به خاطر نوازندگی چیره‌دستانه‌ و اجرایی قوی معروف بود. نیویورک تایمز در شماره امروز خود نوشت، وی هرچند در نوازندگی ترومپت دارای ویژگی منحصر […]

    در ۹۴ سالگی
  • ۱۳۹۳۱۲۰۴۰۰۰۴۴۸_PhotoAکلارک تری یکی از معروف ترین و تاثیر گذار‌ترین نوازندگان ترومپت، یکشنبه در پاین بلاف آرک در ۹۴ سالگی درگذشت.

    خبر فوت وی را همسرش گوین اعلام نمود. این نوازنده ترومپت به خاطر نوازندگی چیره‌دستانه‌ و اجرایی قوی معروف بود.

    نیویورک تایمز در شماره امروز خود نوشت، وی هرچند در نوازندگی ترومپت دارای ویژگی منحصر به فرد بوده و به راحتی صدای سازش تشخیص داده می‌شد، آن را به سبکهای متفاوت و متنوعی از موسیقی وارد کرد. او از معدود کسانی است که با ارکسترهایی از دوک الینگتون و کنت باسی کار کرده است. سالها با استودیو ضبط نیویورک همکاری مستمر داشته است. در این جایگاه با نوازندگی ترومپت برای برنامه های تبلیغی تلویزیون باچارلز مینگوس، تلونیوس مونک و دیگر هنرمندان مطرح موسیقی جاز همکاری داشته است.

    وی اولین سیاهپوستی بود که عضو هیات مدیره تلویزیون و سالها ستون اصلی گروه «تو نایت شو» یا برنامه امشب، بود. و همچنین یکی از معروف‌ترین مدرسان سبک موسیقی جاز در سطح دانشگاهی بود. طرفداران و دنباله‌روان وی، او را بداهه نوازی خلاق با سبکی بسیار زیبا و پرهیجان می‌دانند.

    https://musiceiranian.ir/?p=70858
       
    برچسب ها کلارک تری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *