×
×

انجمن موسیقی و فصل تغییر و تحول؟! / این کارنامه‌ «قابل دفاع» نیست

  • کد نوشته: 439348
  • مینا آتشی
  • شنبه, ۵ام خرداد ۱۴۰۳
  • ۰
  • چند وقتی است زمزمه تغییر و تحول در بخش مدیرعاملی انجمن موسیقی ایران به گوش می‌رسد؛ انجمنی که کارنامه قابل دفاعی در مقایسه با گذشته نداشته است.
    انجمن موسیقی و فصل تغییر و تحول؟! / این کارنامه‌ «قابل دفاع» نیست
  • به گزارش سایت خبری تحلیلی‌ موسیقی ایرانیان، در دوره ریاست محمد الله‌یاری، مدیرکل اسبق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دو مدیرعامل به انجمن موسیقی معرفی شدند که هر دوی آن‌ها نتوانستند کارنامه قابل قبولی از خود در حوزه موسیقی بر جای بگذارند. در این میان، توقع‌ها از امیرعباس ستایشگر که خود فردی از بدنه حوزه موسیقی است بالاتر بود و انتظار می‌رفت در دوران مدیریت او انجمن موسیقی بتواند به روزهای خوبش برگردد اما او نیز نتوانست انتظارات هنرمندان موسیقی را برآورده کند.

    اگر به اهداف انجمن موسیقی ایران نگاهی داشته باشیم، متوجه این موضوع خواهیم شد که توجه و حمایت بیشتر نسبت به بخش‌های مغفول‌مانده‌ حوزه‌ موسیقی، یکی از اهداف مهم این انجمن است اما این هدف گویی از چشمان مدیران این انجمن در دوره‌های گذشته دور مانده است. ستایشگر در دوران مدیریت خود نه تنها از هنرمندان برگزیده جشنواره موسیقی جوان در تمامی بخش‌ها حمایت نکرد، بلکه حتی پس از گذشت بیش از یک دهه از برگزاری جشنواره موسیقی جوان، چشمش را بر روی برگزاری دوره جدید در سال ۱۴۰۲ این جشنواره نیز بست تا این جشنواره یک دوره در سال گذشته برگزار نشود! جشنواره‌ای که مهم‌ترین جشنواره برای نسل جوان موسیقی ایران است و در سال‌های اخیر جوانان زیادی از طریق آن به جامعه موسیقی ایران معرفی شده‌اند.

    تعامل نداشتن ستایشگر به عنوان مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با مدیران انجمن موسیقی در استان‌های مختلف نیز یکی دیگر از نقدهای جدی به دوران مدیریت ستایشگر است. در  دوره مدیریت ایشان فعالیت‌های مدیران انجمن موسیقی استان‌ها هیچ‌گونه بازتابی در سایت انجمن موسیقی ایران نداشته و سایت انجمن تنها به انتشار خبرهای ارسالی اکتفا کرده که این موضوع نشات گرفته از خلا وجود یک مدیر روابط عمومی در انجمن است. انجمن موسیقی ایران در دوران مدیریت ستایشگر هیچ‌گاه به طور رسمی مدیر روابط عمومی‌اش را معرفی نکرده. در بحث امور اجرایی جشنواره‌ها نیز حتا عملکرد ضعیفی داشته، مثلاً ترجمه اشتباه لاتین عناوین در پوستر و بنر جشنواره‌ها از سوی انجمن موسیقی که اتفاق کم سابقه‌ای بود هم نشان از عدم برخورداری ستایشگر از یک تیم روابط عمومی دارد. این موضوع که چرا حکم مدیر روابط عمومی جشنواره‌های تحت انجمن به طور رسمی طبق سنوات گذشته از سوی مدیرعامل به رسانه‌ها معرفی نمی‌شود هم جای سوال دارد و نگارنده در آینده به آن خواهد پرداخت.

    ستایشگر به تازگی از سوی محمد اله‌یاری به مقام معاون جدید آفرینش‌های هنری بنیاد رودکی نیز منصوب شده تا به طور همزمان در آنجا نیز فعالیت داشته باشد. موضوعی که با کارنامه فعلی او در انجمن نگران کننده است، چرا که به نظر می‌رسد مدیرعامل انجمن موسیقی علیرغم انتقاداتی که به کم کاری او در حوزه موسیقی می‌شود، قرار است از این پس بخشی از تمرکز خود را هم معطوف به پست جدیدش کند!

    انتظار اینکه مدیران انجمن موسیقی به اساسنامه انجمن اشراف داشته و تمام و کمال به بندهای آن عمل کنند، خواسته جدی صنف موسیقی است که ستایشگر در مقام مدیرعامل فعلی باید به آن توجه داشته باشد.

    با این حال باید دید آیا ستایشگر با تغییر شیوه عملکرد و رفع نقائص مدیریتی انجمن به کار خود ادامه می‌دهد یا باید منتظر باشیم و ببینیم که در آینده چه کسی سکان مدیرعاملی انجمن موسیقی ایران را در دست می‌گیرد و چه اهدافی را قرار است دنبال کند.

    مینا آتشی

    منبع: سایت خبری تحلیلی موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=439348
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *