بهزاد عبدی برنده سیمرغ بلورین سی و سومین جشنواره فجر برای موسیقی «مزار شریف» از آهنگسازانی که برای فیلمها موسیقی میسازند خواست دانش خود را نسبت به سینما بالا ببرند.
بهزاد عبدی برنده سیمرغ بلورین سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای ساخت موسیقی فیلم «مزار شریف» درباره روند ساخت موسیقی فیلمهای این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: واقعیت این است که هیچ یک از آثار آهنگسازان را در مجموع فیلمهای به نمایش درآورده در سی و سومین جشنواره فیلم فجر نشنیدهام اما آنچه مهم است اینکه آهنگسازان باید با علم و شناخت از سینما به حوزه آهنگسازی فیلم وارد شوند و در این صورت سطح موسیقى آثار بالاتر خواهد رفت.
وی با اشاره به همکاری خود با کارگردانهای سینمای ایران گفت: همکاری با کارگردان های سینمای ایران همیشه لذتبخش بوده است ولی همکاری من با غلامرضا رمضانی، حسن برزیده و صادق صادقدقیقی بسیار خوب و از تنوع بالایی برخوردار بود.
آهنگساز فیلم «آل» به کارگردانی بهرام بهرامیان ادامه داد: همکاری با غلامرضا رمضانی و حسن برزیده از این جهت لذت بخش بود که آنها بر کار خود تسلط دارند و در انتقال تحلیل خود به عوامل موفق عمل مى کنند. صادق صادقدقیقى هم کارگردان جوان، باسواد و دغدغهمند است و سینما را مى شناسد و تکلیفش در کار معلوم است از همین رو کار با این کارگردان نیز خوب بود.
عبدی در پاسخ به اینکه آیا همچنان ترجیح می دهد موسیقی آثار خود را در اوکراین ضبط کند؟ گفت: به عنوان یک آهنگساز همواره ترجیح می دهم در جایى اثرم را ضبط کنم که استاندارد باشد بنابراین ضبط قطعه با ارکستر خوب برای من اولویت دارد چه در ایران باشد چه خارج. البته من نوازندگان ایرانى را دوست دارم و اگر امکانات ضبط درست و استاندارد فراهم شود با آنها از صمیم قلب همکارى خواهم کرد.
وی با ابراز امیدواری از اینکه در موسیقی فیلم به سمت و سوی علمی حرکت کنیم، درباره فعالیت های آتی خود گفت: هنوز به قطعیت نرسیده ام اما با چند پروژه فیلم که در پیشتولید هستند، مذاکراتی انجام داده ام.
دیدگاهتان را بنویسید