فیروزه نوایی، فلوتیست مقیم سوییس شامگاه ۲۷ بهمنماه در تالار رودکی و در قابل سیامین جشنوارهی بینالمللی موسیقی فجر به اجرای برنامه پرداخت.
این اجرا در قالب یک دونوازی برگزار شد و آرپینه ایسرایلییان با ساز پیانو این فلوتنواز مطرح را همراهی کرد.
سونات برای فلوت و پیانو اثر دونیتزتی، آهنگساز ایتالیایی اولین قطعهای بود که در این کنسرت اجرا شد. دونیتزتی که از آهنگسازان پرکار دورهی رومانتیک به شمار میآید، این سونات را در سال ۱۸۱۹ نوشته که متشکل از دو بخش آهسته و سریع است.
این قطعه شروع پرقدرتی برای اجرا محسوب میشد و قطعات متعددی که برای ساز فلوت خلق شدهاند، با لحنی پرطراوت توسط این دوهنرمند نواخته شد.
قطعاتی که برای این کنسرت انتخاب شده بودند، سرشار از ریتمهای چابک محسوب میشدند و فیروزه نوایی هم با تکنیکی مثال زدنی این قطعات را اجرا میکرد.
آرپینه ایسرایلیان نیز نوازندهای با تجربه و ماهر است که در این اجرا یک قطعه را به صورت تکنوازی اجرا کرد. تکنیکهای او در اجرای این قطعه تحسین حاضران را در پی داشت و به صورت مداوم مورد تشویق قرار گرفت.
پس از اجرای چند قطعه صحبت کردن در سالن موجب گلایهگذاری فیروزه نوایی شد و او خطاب به حاضران گفت: لطفا سکوت را رعایت کنید و هنگام اجرا صحبت نکنید. صحبت کردن تمرکز مرا به هم میزند.
با تسلط یافتن سکوت بر فضای تالار رودکی، قطعهای از آندره ژولیوت نواخته شد.
اجرای فیروزه نوایی و آرپینه ایسراییلیان یکی از کنسرتهای با کیفیت سیامین جشنوارهی بینالمللی موسیقی فجر بود. از آن دسته اجراهایی که باعث میشود، پای مخاطب جدی به اجراهای جشنوارهی فجر باز شود.
فریماه قوامصدری و دکتر آذین موحد که هر دو از پیشکسوتان حوزهی موسیقی هستند، به این اجرا آمده بودند.
دیدگاهتان را بنویسید