×
×

سومین روز جشنواره میزبان ۲۰ اجراست

  • کد نوشته: 69690
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۴ دیدگاه
  • hot-topic-logoدر سومین روز از جشنواره موسیقی فجر، چهار اجرا در بخش استعدادهای درخشان، شش اجرا در بخش رقابتی، یک اجرا در بخش بین‌الملل، یک اجرای ویژه بانوان، دو اجرا از نسلی دیگر، دو اجرا در بخش نواحی و پنج اجرا از بخش جنبی به مخاطبان جشنواره ارائه می‌شود.
    +گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت گروه موسیقی «چارتار»
    +بنیامین بیش از بیست قطعه در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کند
    +دالغا موسیقی عاشیقی را در جشنواره اجرا می‌کند
    +سراج با گلچینی از آثارش به جشنواره موسیقی فجر می‌آید
    +بداهه نوازی پیانیست آلمانی بر روی قطعه «ای ایران»
    +کودکان، «تهران، ایرانی کوچک» را به روی صحنه می‌برند
    +حضور مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در اولین روز از جشنواره موسیقی فجر

    سومین روز جشنواره میزبان ۲۰ اجراست
  • + گزارش مفصل تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «چارتار» / «چارتار» در جشنواره فجر آشوب به پا کرد!

    سومین روز جشنواره میزبان ۲۰ اجراست

    جشنواره موسیقی فجر

    جشنواره موسیقی فجر

    یکشنبه ۲۶ بهمن ۲۰ اجرا در قالب بخش‌های مختلف جشنواره در سان‌های رودکی، ایوان شمس، فرهنگسرای نیاوران، ارسباران، برج آزادی، برج میلاد و تالار وحدت به صحنه می‌رود.

    به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، فردا چهار اجرا در بخش استعدادهای درخشان، شش اجرا در بخش رقابتی، یک اجرا در بخش بین‌الملل، یک اجرای ویژه بانوان، دو اجرا از نسلی دیگر، دو اجرا در بخش نواحی و پنج اجرا از بخش جنبی به مخاطبان جشنواره ارائه می‌شود.

    در سومین روز جشنواره تکنوازی پیانو (شقایق خانی‌پور)، تکنوازی ویلن (امین غفاری)، دونوازی ویلنسل و پیانو (محمدحسین غریبی) و تریو پیانو، کلارینت و ویولا (متین لادانی) ساعت ۱۵ در سالن رودکی اجرا می‌شود.

    در همین سالن ساعت ۱۸:۳۰ ارکس‌تر ذهی پاتیک به سرپرستی حمید بنی سعید و ارکس‌تر پاسارگاد به سرپرستی امین غفاری در بخش رقابتی به صحنه می‌رود و ساعت ۲۱: ۳۰ سالن رودکی میزبان رسیتال پیانو فرهنگ حکیمی‌نژاد است.

    ایوان شمس فردا ساعت ۱۸:۱۵ میزبان گروه زاگرس به سرپرستی ارج رحمانپور از بخش نواحی و ساعت ۲۱ میزبان گروه ایرانی به سرپرستی پژمان طاهری از بخش جنبی جشنواره است.

    گروه ژیوار به سرپرستی ژیوار شیخ‌الاسلامی که شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و نواحی جشنواره است فردا ساعت ۱۸: ۱۵ در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.

    فرهنگسرای ارسباران نیز ساعت ۲۰ میزبان دو اجرا از بخش نسلی دیگر است. در این سالن تکنوازی سنتور کاوه شفیعی و نوای ارعنون به سرپرستی محمد عشقی به صحنه می‌روند.

    برج آزادی ساعت ۱۸:۱۵ میزبان دلشدگان مشهد به سرپرستی رامین میلانی و همنوازان شهریار به سرپرستی ایمان محمدقاسم است. ساعت ۲۱ در این سالن گروه‌ آوازی پاسارگاد به سرپرستی حامد فقیهی و آنسامبل سازی و آوازی همگام به سرپرستی فرزین عابدی به صحنه می‌روند.

    در سومین روز جشنواره از بخش پاپ جشنواره شهرام شکوهی و فرزاد فرزین به ترتیب در ساعاعت ۱۸: ۱۵ و ۲۱ در برج میلاد به صحنه می‌روند.

    بنیامین بیش از بیست قطعه در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کند

    کنسرت بنیامین بهادری

    کنسرت بنیامین بهادری

    بنیامین بهادری خواننده موسیقی پاپ در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، ۲۴ قطعه از تازه‌ترین آثارش را برای علاقمندان اجرا می‌کند.

    به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، بنیامین بهادری امسال در بخش پاپ جشنواره موسیقی فجرحضور دارد و در دو نوبت روی صحنه برنامه اجرا می‌کند.

    بنیامین‭ ‬بهادری‭ ‬در‭ ‬سال‭ ‬۱۳۶۱‭ ‬متولد‭ ‬شد‭. وی ‬از‭ ‬کودکی‭ ‬علاقه‭ ‬بسیاری‭ ‬به‭ ‬فراگیری‭ ‬موسیقی‭ ‬داشت‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬سن‭ ‬۱۹‭ ‬سالگی‭ ‬نواختن‭ ‬گیتار‭ ‬را‭ ‬آغاز‭ ‬کرد‭. ‬ پیش‭ ‬از‭ ‬شروع‭ ‬به‭ ‬کار‭ ‬حرفه‌ای‭ ‬ترانه‌سرایی می‌کرد و بعد از آن بود که آهنگسازی را به صورت جدی و حرفه‌ای آغاز کرد و آهنگسازی برای دیکر خوانندگان و آهنگسازی آلبوم ‬‮ «‬گل‌‬های‭ ‬رنگین‭ ‬کمان‮» ‬‭ ‬برای‭ ‬کودکان از جمله فعالیت‌های او در این دوره است.

    بهادری سرانجام ‬با‭ ‬‮ «‬آلبوم‭ ‬۸۵‮» ‬ وارد دنیای خـوانندگی‭ ‬شد و‭ ‬پس‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬دو‭ ‬آلبوم‭ ‬‮ «‬بنیامین‭ ‬۸۸‮» ‬‭ ‬و‭ ‬‮ «‬بنیامین‭ ‬۹۳‮» ‬‭ ‬و‭ ‬همچنین‭ ‬چندین‭ ‬تک‭ ‬آهنگ‭ ‬را‭ ‬نیز‭ ‬روانه‭ ‬بازار‭ ‬کرد‭. ‬

    وی‭ ‬تاکنون‭ ‬چندین‭ ‬کنسرت‭ ‬در‭ ‬داخل‭ ‬و‭ ‬خارج‭ ‬از‭ ‬ایران‭ ‬اجرا‭ ‬کرده‭ ‬است‭. ‬

    آهنگسازی قطعات اجرایی را بهادری برعهده داشته، تنظیم آن‌ها را مرحوم نیما وارسته انجام داده و فرید احمدی ترانه سرای این قطعات است.

    گروه بنیامین بهادری چهارشنبه ۲۹ بهمن در دو نوبت ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۱ در برج میلاد تهران به صحنه می‌رود.

    شرکت کننده در بخش استعدادهای درخشان:
    جشنواره به انواع موسیقی و همه هنرمندان توجه دارد

    کیمیا روهینا نوازنده جوان شرکت کننده در بخش استعدادهای درخشان معتقد است، مسئولان به همه شاخه‌های موسیقی در همه گروه‌های سنی با انواع موسیقی توجه داشته‌اند و فرصتی برای هنرنمایی در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند.

    به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، دونوازی کلارینت و پیانو در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر با حضور کیمیا روهینا، آنیتا یعقوبی (نوازندگان کلارینت) و کیمیا محمدی (نوازنده پیانو) روی صحنه می‌رود.

    روهینا نوازنده کلارینت درباره این اجرا گفت: ابتدا قطعاتی از بلاکواچ آهنگساز و کلارینتیست مجارستانی بعنوان یادبودی برای باخ ساخته است را اجرا می‌کنم. سپس قطعه دوئت کلارینت و پیانو که برنامه اصلی ماست را اجرا می‌کنیم. در این بخش قطعه‌ای از کارل برمن آهنگساز و کلارینتیست آلمانی را اجرا می‌کنیم.

    وی اظهار کرد: نخستین دوره‌ای است که در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رویم و از این موضوع خیلی خوشحال هستیم.

    این نوازنده جوان گفت: وقتی می‌توانیم در حضور استادان کارمان را اجرا کرده و برای بدست آوردن فرصت اجرای صحنه‌ای به نوعی با گروه‌های دیگر رقابت داشته باشیم طبعا سعی می‌کنیم اجرای بهتری داشته باشیم و همین موضوع باعث می‌شود بیشتر تمرین کنیم و این اتفاق خوبی است.

    وی حضور در جشنواره موسیقی فجر و اجرای موسیقی را فرصت خوبی برای نوازندگان و آهنگسازان جوان دانست و افزود: من فکر می‌کنم به فرصت بزرگی دست پیدا کرده‌ام و همه سعی‌ام را می‌کنم که از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

     روهینا با تاکید بر اینکه سال گذشته همه اجراهای جشنواره را دنبال می‌کرده، بیان کرد: به نظر می‌رسد بخش موسیقی کلاسیک جشنواره امسال در سطح بهتری است. نوازنده‌های بهتری در آن روی صحنه می‌روند و می‌توان شاهد جشنواره‌ای بهتر از سال گذشته بود.

    این نوازنده جوان ادامه داد: از هم‌اکنون می‌دانم اجرا در جشنواره تجربه خیلی خوبی است و قطعا پس از آن برای اجراهای بهتر در سال‌های بعد آماده می‌شوم و سعی می‌کنم فرصت اجرا در جشنواره را از دست ندهم.

    روهینا با تشکر از مسئولان جشنواره برای اختصاص یک بخش به هنرمندان جوان برای ارائه موسیقی کلاسیک غیرایرانی بیان کرد: وقتی در جشنواره بخشی به عنوان استعدادهای درخشان روی صحنه می‌رود نشان از این دارد که مسئولان به همه شاخه‌های موسیقی در همه گروه‌های سنی و سطح اجرا توجه داشته‌اند و فرصتی را برای بهتر شدن اجرا‌هایشان و ارائه کارشان در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند.

    دوئت کلارینت و پیانو یکشنبه ۲۶ بهمن ماه ساعت ۱۵ در تالار رودکی روی صحنه می‌رود.

    در بخش استعدادهای درخشان سی‌امین جشنواره موسیقی فجر ۲۴ نوازنده هنرنمایی می‌کنند.

     

    در بخش موسیقی نواحی:
    دالغا موسیقی عاشیقی را در جشنواره اجرا می‌کند
    گروه موسیقی دالغا به سرپرستی چنگیز مهدی‌پور قطعات موسیقی عاشیقی را در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کند.

    به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، گروه موسیقی دالغا که طی ده سال گذشته در جشنواره حضور نداشته امسال در بخش موسیقی نواحی شرکت دارد.

    چنگیز مهدی‌پور سرپرست گروه موسیقی دالغا درباره اجرای این گروه در جشنواره گفت: امسال نسبت به سال‌های قبل اجرای متفاوت‌تری خواهیم داشت به این دلیل که تقریبا تمامی اعضای گروه تغییر کرده‌اند و سازهای بیشتری چون تنبک، دف و سازهای زهی به گروه اضافه شده است. همچنین در این مدت تکنیک گروه پیشرفته‌تر شده است و تنظیم‌های خوبی روی آثار انجام گرفته است.

    وی افزود: بیشتر قطعات از موسیقی نواحی و موسیقی عاشیقی است که این موسیقی به چهار قسمت حماسی، عرفانی، بزمی و عاشقی تقسیم می‌شود و ما در این اجرا از هر چهار بخش استفاده خواهیم کرد.

    این نوازنده قوپوز که بار‌ها در جشنواره موسیقی فجر و جشنواره موسیقی نواحی موفق به کسب مقام برترشده، اظهار کرد: درس‌های بزرگی از این دو جشنواره گرفته‌ام و امیدوارم حضور هنرمندان با تجربه در جشنواره کمرنگ نشود و کیفیت آن لااقل به قوت خود باقی بماند.

    گروه موسیقی دالغا در سال ۱۳۶۹ با مدیریت چنگیز مهدی‌پور (هنرمند نامدار قره داغی) وارد دنیای موسیقی شد و از‌‌ همان سال‌های اولیه فعالیتش توانست عناوین بر‌تر کشوری و جهانی در تکنوازی و اجرای گروهی را به دست آورد.

    این گروه موسیقی تا‌کنون در اغلب کشورهای جهان به اجرا و معرفی هنر عاشیقی پرداخته است. چنگیز مهدی‌پور اولین فردی است که آهنگ‌های موسیقی عاشیقی را نت نویسی کرده و آن‌ها را بدین شیوه معرفی کرده است. این گروه تقریبا از دهه هفتاد در جشنواره موسیقی فجر شرکت داشته و تا سال ۷۸ در بخش رقابتی آن فعال بوده است و از سال ۷۸ به بعد در بخش جنبی حضور داشته است.
    بخش نواحی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر میزبان هفت گروه است.

    گروه دالغا چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه در تالار ایوان شمس به روی صحنه می‌رود.

    سراج با گلچینی از آثارش به جشنواره موسیقی فجر می‌آید

    حسام الدین سراج به همراه گروه موسیقی «بیدل» گلچینی از آثار خود را در شیراز و در قالب جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کند.

    به گزارش روابط عمومی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی یکی از چهره‌های شناخته شده است که در سی‌امین جنشواره مویسقی فجر در شهر شیراز به اجرای برنامه می‌پردازد.

    سراج درباره حضورش در این جشنواره گفت: اجرای ما در ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ به همراه گروه «بیدل» در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود. در این اجرا مجموعه‌های از تصانیف و ساز و آواز را اجرا می‌کنیم.

    وی ادامه داد: قطعه‌های این اجرا شامل گلچینی از آثاری است که از ۲۰ سال پیش تا کنون اجرا کرده‌ام که همگی آن‌ها توسط رامین کاکاوند آهنگسازی شده است.

    این خواننده موسیقی ایرانی درباره قطعه‌هایی که در این اجر می‌خواند، گفت: در کنسرت شیراز قطعه‌هایی مانند «مستان سلامت می‌کنند»، «داغ جنون»، «ماه» و چند تصنیف دیگر را اجرا می‌کنیم. همچنین آوازهایی در دستگاه ماهور و نواز اجرا می‌شود. شعر آواز‌ها از میان سروده‌های مولانا، حافظ و هوشنگ ابتهاج انتخاب شده است.

    اعضای گروه موسقی «بیدل» در کنسرت شیراز عبارتند از: کورش بابایی، شهرام می‌رجلالی، مسعود حبیبی، رامین کاکاوندی، بهرام خانی، داوود ورزیده و محمود فره‌مند و حسام الدین سراج.

    گروه موسیقی «بیدل» با خوانندگی حسام الدین سراج و آهنگسازی رامین کاکاوند در شب دوم، سی‌امین جشنواره موسیقی فجر و در تاریخ شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰: ۳۰ در تالار حافظ به صحنه می‌رود.
    استان فارس در کنار لرستان، البرز، گلستان، همدان، خوزستان و کهکیویه و بویر احمد یکی از میزبانان سی‌امین جشنواره موسیقی فجر است.

    بداهه نوازی پیانیست آلمانی بر روی قطعه «ای ایران»
    «یویا وندت» پیانیست آلمانیٰ ساعتی پیش از اجرای رسیتال پیانو شب گذشته‌اش در تالار وحدتٰ از سورپرایزی که برای مخاطبان ایرانی با بداهه نوازی بر روی قطعه «ای ایران» تدارک دیده بود سخن گفت.

     «یویا وندت» در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری سیامین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، درباره اجرایش در تالار وحدت گفت: از آنجا که من شنیده بودم در جشنواره موسیقی فجر آهنگسازانی از کشورهای مختلف و از سبکهای گوناگون حضور دارند من هم بر همین اساس برنامه متنوعی انتخاب کردم که در آن موسیقی کلاسیکٰ موسیقی جازٰ، موسیقی راکٰ و تاثیراتی از موسیقی پاپ در آن وجود دارد.

    این پیانسیت آلمانی با اشاره به برنامه‌های فشرده این روز‌هایش عنوان کرد: من پیش از اینکه به ایران بیایم در چین بودم و در یکی از برنامه‌های مهم موسیقی چین اجرا داشتم. قبل از آن هم در برلین اجراهایی داشتم و قرار است دو هفته دیگر نیز کنسرتی را در کیپ تاون آفریقای جنوبی به روی صحنه ببرم.

    وی همچنین درباره آشنایی‌اش با موسیقی ایرانی گفت: من در آلمان دوستان زیادی دارم که ایرانی هستند و برخی از آن‌ها نیز در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند. به همین دلیل با واسطه دوستان ایرانی‌ام موسیقی ایران را می‌شناسم و معتقدم که موسیقی شما موسیقی زیبایی است. از میان موزیسین‌های ایرانی نیز شهرداد روحانی را که با یانی همکاری کرده بود می‌شناسم.

     «یویا وندت» با اشاره به بخش‌هایی از اجرایش گفت: من برای بخش بیز این کنسرت اجرای قطعه «ای ایران» را در نظر گرفتم که با موسیقی غربی آن را تلفیق کرده‌ و سعی کردم در این بخش از بداهه‌نوازی بهره بگیرم.

     «یویا وندت» در اجرای شب گذشته‌اش (جمعه ۲۴ بهمن) که از ساعت ۲۱ در تالار وحدت به روی صحنه رفت قطعاتی از ساخته‌های خودش و دیگر آهنگسازان همچون ویوالدی، هنری ‌مانچینی، فرانز لیست، ولادیمیر هورویتز، فتس والر، پاول دزموند، آلبنیز و کورساکف را اجرا کرد.

     «یویا وندت» نوازنده پیانو، اهل هامبورگ آلمان است که در آمستردام و نیویورک به تحصیل در رشته جاز پرداخت و کنسرت‌هایی با ستاره‌های بین المللی برگزار کرد.

    او از آغاز هزاره جدید میلادی، جزء نخبگان برگزیده «هنرمندان استاین وی» محسوب می‌شود که تا کنون بیش از ۲۰ سی دی و دی وی دی به نام خود منتشر کرده و در قالب تور کنسرت‌های یک نفره، در سراسر دنیا اجراهایی داشته است.

    در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر
    کودکان، «تهران، ایرانی کوچک» را به روی صحنه می‌برند

    مسعود نظر با گروه موسیقی آموزشگاه ارف، گوناگونی فرهنگ در شهر تهران را در قالب یک کنسرت – نمایش به روی صحنه می‌برد.

    به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، مسعود نظر یکی از با تجربهترین افراد در عرصه موسیقی کودک و نوجوان و سرپررست گروه عرف در بخش کودک و نوجوان جشنواره به صحنه می‌رود.

    نظر درباره شرکت در جشنواره موسیقی فجر گفت: اجرا در چنین جشنواره‌هایی شور و حال عجیبی در کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند. زمانی که قرار می‌شود برنامه از حالت تمرین خارج و روی صحنه اجرا شود انگیزه و شور و شوق وجود آن‌ها فرا می‌گیرد و سبب می‌شود تمرین و تلاش بیشتری داشته باشند. رفته رفته با اجرا روی صحنه اعتماد به نفس آن‌ها هم بیشتر می‌شود و باور بیشتری نسبت به خود پیدا می‌کنند. ‌

    نظر در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این اجرا‌ها به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود آموزش کار گروهی است. در ارکسترهای اینچنینی هر شخص می‌داند وظیفه جداگانه‌ای دارد و ساز مشخصی را می‌نوازد اما در عین حال همه اعضا برای هدف واحدی تلاش می‌کنند. با این شرایط کودک می‌آموزد انفرادی کار و زندگی نکند این امر روحیه همکاری و همیاری در کار گروهی را بین کودکان بالا می‌برد، نکته‌ای که شاید خلا آن را در میان بسیاری از افراد جامعه امروز مشاهده می‌کنیم.

    مسعود نظر که در تمامی سی دوره جشنواره موسیقی فجر، هر سال به نوعی شرکت داشته است ادامه داد: یکی از ویژگی‌هایی که در ذات موسیقی نهفته است انس و الفتی است که بین افراد ایجاد می‌کند. در یک ارکس‌تر، موسیقی این ظرفیت را دارد که دوستی و همکاری بین اعضا به وجود آورد و هنرمندان انرژی این دوستی را در قالب اجرا به مخاطب منتقل می‌کنند.

    گروه موسیقی آموزشگاه ارف به همت مسعود نظر هرسال برنامه متفاوتی را به روی صحنه برده‌است. اجرای امسال این گروه با نام «تهران، ایرانی کوچک» با هدف معرفی فرهنگ‌های مختلف موجود در تهران برگزار خواهد شد. نظر که معتقد است همیشه به دنبال نوآوری در کار بوده، سال گذشته زندگی جبار باغچه‌بان و سال قبل از آن سفر به کشورهای آسیایی را به روی صحنه برده بود.

    وی درباره اجرای «تهران، ایرانی کوچک» که ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۸:۱۵ در تالار ایوان شمس به روی صحنه می‌رود، گفت: امروزه تهران کلان شهریست که از هر فرهنگ و قومی نشانه‌هایی در آن وجود دارد و در این اجرا ما سعی می‌کنیم این فرهنگ‌ها و نشانه‌ها را نمایش دهیم.

    نظر ادامه داد: در این برنامه اعضای ارکس‌تر و گروه کر از بین کودکان ۵ ساله تا نوجوانان ۱۵ ساله به روی صحنه خواهند رفت و اکثر سازهای موسیقی سنتی ایرانی در دل این ارکس‌تر نواخته خواهد شد. قسمتی از این برنامه به صورت تلفیق نمایش و کنسرت اجرا خواهد شد که کارگردانی آن را نیما خسروی به عهده دارد و جهانگیر اژدری بازیگر این بخش خواهد بود.

    مسعود نظر درباره توجه به موسیقی کودکان در کشور گفت: «برخلاف آنچه تصور بسیاری از افراد است موسیقی کودک و نوجوان عرصه حساس و پیچیده ایست و بر اساس اثری که بر کودکان به عنوان بزرگسالان فردای جامعه می‌گذارد، نیازمند افرادی متخصص و تواناست.

    وی معتقد است با مشخص و تدوین کردن روش‌های آموزشی و همچنین تعلیم آموزگاران می‌توان فردای بهتری برای موسیقی کودک و تعلیم کودکان و نوجوانان رقم زد.

    گروه ارف به سرپرستی مسعود نظر، پنجشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۸:۱۵ در تالار ایوان شمس به صحنه می‌رود.

    در بخش کودک و نوجوان سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، سه گروه به روی صحنه می‌رود.

    حضور مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در اولین روز از جشنواره موسیقی فجر

    شب گذشته علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد به تماشای اجرای گروه چارتار نشستند.

    به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، شب گذشته گروه چارتار در دو نوبت در برج میلاد به صحنه رفت.

    علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد مهمانان اجرای دوم گروه چارتار بودند که از ساعت ۲۱ در برج میلاد آغاز شد.

    این اجرا با استقبال مخاطبان جشنواره مواجه شد و تماشاگران پس از اتمام اجرای دوم، هنگام خروج از سالن نیز برخی از اشعار این گروه را به صورت دسته جمعی بازخوانی کردند.

    گروه چارتار در این اجرا قطعات آشوبم، مرا به خاطرات نگهدار، هندسه، زن دیوانه، عاشقانه تنهاست، حرفی بزن، کلاغ، خوشا به من، شبیه یک مرداب، در حسرت ماه و قطار را اجرا کرد.

    در این گروه آیین احمدی‌فر (گیتار ـ الکترونیک)، آرش فتحی (سینتی سایزر)، آرین قیطاسی (آبوا)، نازنین احمدزاده (کمانچه)، بهزاد حسن‌زاده (کمانچه)، دارا دارایی (گیتار باس)، بردیا امیری (درامز) به عنوان نوازنده حضور داشتند و خوانندگی این گروه را آرمان گرشاسبی برعهده داشت.

    چارتار آثار خود را با آهنگسازی و ملودی‌پردازی آرش فتحی، ترانه سرایی احسان حائری، تنظیم آیین احمدی‌فر آماده و با صدای آرمان گرشاسبی تولید و ارائه می‌کند.

    همچنین شب گذشته بسیاری از هنرمندان و از جمله هنرمندانی که در جشنواره اجرا نداشتند و نیز پیشکسوتان عرصه موسیقی از اجراهای جشنواره بازدید کردند. همچنین حسن ریاحی دبیر جشنواره و علی ترابی دبیر اجرایی جشنواره در اولین روز از اجراهای رسمی جشنواره در سالنهای مختلف حضور داشتند.

    مدیر انجمن موسیقی استان فارس:
    شیراز برای یازدهمین دوره میزبان جشنواره موسیقی فجر است

    استان فارس برای یازدهمین بار میزبان برگزاری جشنواره موسیقی فجر می‌شود. مدیر انجمن موسیقی استان فارس این مسئله را ناشی از توجه مسئولان استان به موسیقی، دقت نظر هنرمندان این استان و نگاه ویژه مردم استان به موسیقی می‌داند.

    به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، این جشنواره امسال علاوه بر تهران در استان‌های دیگر هم برگزار می‌شود و استان فارس یکی از میزبانهای برگزاری این جشنواره است.

    محسن خباز مدیر انجمن موسیقی استان فارس گفت: موسیقی به عنوان یک مولفه فرهنگی در استان فارس مورد توجه همه مردم است و مسئولان و هنرمندان همه تلاششان را برای پیشرفت این هنر در استان انجام می‌دهند.
    وی افزود: نمی‌توان انکار کرد که بسیاری از جنبش‌های ادبی و هنری کشورمان از شیراز آغاز شده‌اند. این اتفاق از عصر منوچهری، سعدی، حافظ شیرازی و دیگر بزرگان آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد.
    مدیر انجمن موسیقی استان فارس ادامه داد: بافت فرهنگی شیراز همیشه بستر مناسبی را برای رشد هنر فراهم می‌کرده است و خوشبختانه اکنون هم با شرایط خوبی برای رویدادهای هنری و فرهنگی در استان روبه رو هستیم.
    خباز با تاکید بر توجه مسئولان استان به موسیقی اظهار کرد: در این استان همیشه برای موسیقی برنامه‌ریزی وجود داشته است. مسئولان به این هنر توجه دارند و سیاستگذاران هم نگاه عمیقی به جریان این هنر دارند.
    وی افزود: در چنین شرایطی مردم هم توجه کافی به موسیقی خواهند داشت و اهالی موسیقی هم طبعا همه سعیشان را خواهند کرد تا برای مردم آثار ارزشمندی خلق کنند. مجموع این شرایط موجب شده در استان فارس نوازندگان و آهنگسازان موفقی حضور داشته و در حال فعالیت باشند.

    مدیر انجمن موسیقی استان فارس فعالان عرصه موسیقی در این کشور را از همه گونه‌های موسیقی دانست و بیان کرد: آهنگسازان و نوازندگان استان واقعا در سطح خوبی هستند. نه تنها پیشکسوتان بلکه جوانان همیشه در جشنواره‌های استانی نشان داده‌اند توانایی بالایی دارند.

    خباز ادامه داد: چندی پیش برای برگزاری یک جشنواره موسیقی استانی فراخوانی منتشر کردیم. بیش از ۷۰ گروه برای اجرا در جشنواره اعلام آمادگی کردند. البته این فقط تعداد گروه‌هایی بود که در آن زمان آماده اجرا بودند.

    به گفته مدیر انجمن موسیقی استان فارس، در این استان حدود ۹۰ گروه موسیقی در حال فعالیت هستند.

    خباز درباره برگزاری سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در استان فارس اظهار کرد: این یازدهمین دوره است که میزبان برگزاری جشنواره موسیقی فجر هستیم. این جشنواره طی یازده سال بطور متوالی در استان ما برگزار شده و هر سال میزبان جشن موسیقی انقلاب اسلامی بوده‌ایم.

    وی با تاکید بر اینکه همیشه تمایل به حضور گروه‌های بخش بین‌الملل در استان فارس را داشته‌اند، اظهار کرد: اجراهای بخش بین‌الملل حتی اگر مورد توجه همه مردم قرار نگیرند باز هم برای ما فرصت مغتنمی هستند تا اهالی موسیقی استان را به این اجرا‌ها دعوت کنیم.

    مدیر انجمن موسیقی استان فارس در این باره توضیح داد: این اجرا‌ها برای استادان و پیشکسوت‌های موسیقی استان تجربه‌ای دلنشین است و می‌تواند برای هنرمندان جوان هم یک بسته آموزشی مناسب و ارزشمند باشد.

    خباز درباره دیگر اجراهای جشنواره موسیقی فجر در استان فارس گفت: شیپور صلح با حضور علی قمصری، محمد معتمدی و بردیا کیارس در شیراز روی صحنه می‌رود. همچنین حسام‌الدین سراج، محمد علیزاده و رضا یزدانی هم از جمله گروه‌هایی هستند که در کنار گروه‌های موسیقی استان فارس در ایام جشنواره روی صحنه می‌روند.

    سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر همزمان با تهران در استان‌هایی چون همدان، البرز، ‌خوزستان، فارس، ‌ کهکیلویه و بویراحمد و گلستان برپا می‌شود.

    در ادامه عکسهایی از روز اول جشنواره را ببینید.

    https://musiceiranian.ir/?p=69690
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *