×
×

جشنواره در روز دوم میزبان ۱۷ اجرا است / کامکار، فخرالدینی، بهمنی و قنبری مهر تجلیل می‌شوند

  • کد نوشته: 69630
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۴ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۰
  • hot-topic-logoماراتن یک هفته‌ای سی‌امین دوره از جشنواره موسیقی فجر، دیشب با اجرای «فریدون آسرایی» و «مازیار فلاحی» در سالن همایش‌های برج میلاد تهران آغاز شد، امشب نیز اجراهایی انجام خواهد شد و در روز دوم هم میزبان ۱۷ اجرا در سالن‌های رودکی، ایوان شمس، فرهنگسرای نیاوران، برج آزادی، فرهنگسرای ارسباران و برج میلاد است.

    +بزرگان موسیقی ایران جشنواره موسیقی فجر را داوری می کنند

    +گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت های «فریدون آسرایی» و «مازیار فلاحی»

    جشنواره در روز دوم میزبان ۱۷ اجرا است / کامکار، فخرالدینی، بهمنی و قنبری مهر تجلیل می‌شوند
  • جشنواره موسیقی فجر

    جشنواره موسیقی فجر

    ماراتن یک هفته‌ای سی‌امین دوره از جشنواره موسیقی فجر، دیشب با اجرای «فریدون آسرایی» و «مازیار فلاحی» در سالن همایش‌های برج میلاد تهران آغاز شد.

    +گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «مازیار فلاحی» («مرتضی پاشایی» با «مازیار فلاحی» به جشنواره فجر آمد!)

    + گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «فریدون آسرایی» («فریدون آسرایی» بابت خواندن قطعه منفی عذرخواهی کرد!)

    جشنواره در روز دوم میزبان ۱۷ اجرا است

    جشنواره موسیقی فجر در روز دوم میزبان ۱۷ اجرا در سالن‌های رودکی، ایوان شمس، فرهنگسرای نیاوران، برج آزادی، فرهنگسرای ارسباران و برج میلاد است.

    شنبه ۲۵ بهمن سه اجرا از بخش استعدادهای درخشان اجرا می‌شود. در این بخش دونوازی ویولنسل و پیانو (مهگل طاهری زمانی)، دونوازی ویلن و پیانو (امین مجدم‌زاده)، تکنوازی پیانو (مریم صوفی سیاوش) ساعت ۱۵ در سالن رودکی به علاقمندان ارائه می‌شود.

    سالن رودکی در ساعت ۱۸:۳۰ میزبان ارکس‌تر مجلسی رسا به سرپرستی مظفر نیلی و کوارتت گیتار کلاسیک چهارفصل به سرپرستی وحید وحیدپور است. اجرای دوئت پیانو و کلارینت اتریش ایتالیا نیز ساعت ۲۱: ۳۰ در همین سالن به اجرا در می‌آید.

    ایوان شمس در دومین روز جشنواره میزبان کوارتت ایتالیا و ارکس‌تر ایستگاه به سرپرستی مهدی نوروزی است. اجرای اول ساعت ۱۸:۱۵ و اجرای دوم ساعت ۲۱ در ایوان شمس به صحنه می‌رود.

    بخش بانوان سی‌امین جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران میزبان گروه دادمهر به سرپرستی پروین سلطانی است. این اجرا ساعت ۲۰ دومین روز جشنواره به صحنه می‌رود.

    فرهنگسرای ارسباران در دومین روز جشنواره دو اجرا از بخش نسلی دیگر را ارائه می‌کند. در این سالن ابتدا تکنوازی سه‌تار سپیده مشکی ساعت ۲۰ به اجرا در می‌آید و در ادامه گروه سپهر به سرپرستی احمد رضا‌خواه و مهدی امامی به صحنه می‌رود.

    در این روز برج آزادی در ساعت ۱۸:۱۵ میزبان گروه صراحی به سرپرستی محمد مهدی کاردگر و نغمه سپهر به سرپرستی حسین روزبهانی است و ساعت ۲۱ گروه آوازی دامور به سرپرستی فراز خسروی دانش و کر گرگان (آداک) به سرپرستی ابوذر اسماعیل ثالث در همین سالن به صحنه می‌روند. اجراهای برج آزادی در بخش رقابتی جشنواره شرکت دارند.

    در بخش پاپ جشنواره نیز سیروان خسروی و احسان خواجه امیری در برج میلاد به صحنه می‌روند.

    شهرام شکوهی پانزده قطعه در جشنواره موسیقی اجرا می‌کند

    شهرام شکوهی در بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر، قطعاتی از دو آلبوم مدارا وکولی عشق را اجرا می‌کند.

    شهرام شکوهی یکشنبه ۲۶ بهمن ساعت ۱۸:۱۵ در بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر به صحنه می‌رود.

    گروه‭ ‬موسیقی‭ ‬شهرام‭ ‬شکوهی‭ ‬در‭ ‬فروردین‭ ‬سال‭ ‬۱۳۹۱‭ ‬ثبت‭ ‬شد. این گروه ‬تا‭ ‬کنون‭ ‬بیش‭ ‬از‭ ‬ده‌ها‭ ‬اجرا‭ ‬درشهرهای ‬شیراز، ‭ ‬رشت، ‭ ‬بندرانزلی، ‭ ‬ساری، ‭ ‬اهواز، بندرعباس، ‭ ‬قوچان، ‭ ‬جزیره‭ ‬کیش‭ ‬و‭ ‬همچنین‭ ‬دو‭ ‬اجرا ‭ ‬در‭ ‬کشور‭ ‬کانادا‭ ‬در‭ ‬شهرهای‭ ‬تورنتو‭ ‬و‭ ‬ونکور‭ ‬داشته‭ ‬است‭. ‬

    گروه شهرام شکوهی در اجرای جشنواره قطعاتی چون «از‭ ‬ما‭ ‬بعیده»، «از‭ ‬ماست‭ ‬که‭ ‬بر‭ ‬ماست»، «انگیزه‭»، «بخند، ‭ ‬می‌‬خوامت»، «پروانه‭ ‬شدم»، «توبه‭ ‬شکستم»، «جان‭ ‬خسته»، «حسرت‭ ‬شیرین»، «خیال‭ ‬کن»، «دونه‭ ‬دونه»، «شب‭ ‬و‭ ‬بارون»، «عاشقان»، «اسیر‭ ‬عشق»، «اسیری» و «جادوی‭ ‬چشم‭ ‬تو» را اجرا می‌کند.

    ترانه این آهنگ‌ها را علی بحرینی، مهدیه عرب و مهلا سلیمانی سروده‌اند و شهرم شکوهی آهنگسازی این قطعات را برعهده داشته است.

    بخش پاپ سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر میزبان ۱۳ گروه است.

    بزرگان موسیقی ایران جشنواره موسیقی فجر را داوری می کنند

    بزرگان موسیقی ایران در قالب هیات داوری ، اجراهای بخش رقابتی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را داوری می‌کنند.

    سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در بخش رقابتی در شاخه‌های گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی،‌ گروه نوازی موسیقی کلاسیک غیر ایرانی، آواز جمعی، آهنگسازی کلاسیک غیر ایرانی و پایان نامه‌ها و آهنگسازی موسیقی ملی ایران برگزار می‌شود که بزرگان موسیقی کشورمان آثار هنرمندان شرکت کننده در این دوره را داوری خواهند کرد.

    در بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی داریوش پیرنیاکان، مسعود شعاری، اردشیر کامکار، بهداد بابایی و مظفر شفیعی، در بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک غیر ایرانی ، گاگیک بابایان، جاوید مجلسی، سیاوش ظهیرالدینی، اکبر محمدی و منوچهر صهبایی در شاخه آواز جمعی مهدی شمس نیکنام، نسرین ناصحی، حمید عسگری، میلاد عمرانلو و رازمیک اوحانیان ، در بخش آهنگسازی کلاسیک غیر ایرانی و پایان نامه ها، شاهین فرهت، هوشنگ کامکار، محمد سریر، امین هنرمند و محمدرضا تفضلی و در شاخه آهنگسازی موسیقی ملی ایران؛ امیر بکان، علی اکبر قربانی، بهداد بابایی، اردشیر کامکار و شهرام توکلی به داوری خواهند پرداخت.

    برگزیدگان بخش های مختلف رقابتی این دوره از جشنواره در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.

    مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۱ اسفندماه ساعت ۱۹ در تالار وحدت برگزار می شود.

    دختران هنرستان موسیقی قطعاتی از صبا و محجوبی را اجرا می‌کنند

    گروه موسیقی «همنوازی ایرانی» به سرپرستی محمدرضا فیاض تشکیل شده که در جشنواره موسیقی فجر قطعاتی از ابوالحسن صبا و رضا محجوبی را اجرا می‌کند.

    به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، گروه موسیقی «همنوازی ایرانی» به سرپرستی محمدرضا فیاض پژوهشگر و مدرس موسیقی تشکیل شده است. اعضای گروه هنرستان موسیقی دختران از میان هنرجویان هنرستان موسیقی دختران انتخاب شده‌اند و دربخش رقابتی این دوره از جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود.

    فیاض درباره این اجرا گفت: به عنوان مدرس گروه موسیقی «همنوازی ایرانی» را به پیشنهاد شورای فنی هنرستان موسیقی دختران تشکیل دادیم و در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده‌ایم.
    وی افزود: اعضای این گروه ۱۲ نفر هستند که ۹ نفر از آن‌ها هنوز محصل هستند و بقیه افراد فارغ التحصیل شده‌اند اما در این اجرا ما را همراهی می‌کنند تا حمایت فنی بیشتری از گروه و اجرا کرده و مرا هم یاری کنند.
    سرپرست گروه موسیقی «همنوازی ایرانی» درباره قطعاتی که در این اجرا روی صحنه می‌برند، اظهار کرد: قطعاتی که اجرا می‌شود، در واقع کارهایی است که برای تدریس در هنرستان تنظیم کرده‌ام و می‌توان گفت قطعاتی فنی محسوب می‌شوند.
    این گروه قطعه کاروان اثر ابوالحسن صبا، پیش درآمد دشتی از رضا محجوبی، شورانگیز اثر حسین علیزاده، تفرج ساخته محمدرضا فیاض دونوازی قانون از ملیحه سعیدی و سه نوازی کمانچه را روی صحنه اجرا می‌کند.
    در این گروه گلنوش صالحی (تار)، ساره اسداللهی، نگین محمدی و سارا کنگرلو (کمانچه)، فریده سرسنگی (تمبک)، محیا محمودی‌راد (تارباس)، الهام نوعی و مهشید صفدری (تار)، بهار بدیعی تبار (عود)، عرفانه سرای سرور و کیمیا عماری (قانون) و شیما حسینیان (سنتور) روی صحنه می‌روند.

    گروه همنوازی ایرانی سه شنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۸:۱۵ در برج آزادی به صحنه می‌رود.

    در بخش رقابتی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر ۲۴ گروه با هم رقابت می‌کنند.

    در بخش استعدادهای درخشان:
    گلمقانی، کوارتتی از موزارت را با ویلن می‌نوازد

    هلیا گلمقانی آذر که برای دومین بار در جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کند، کوارتتی اثر موتزارت از دوران کلاسیک را با ویلون و ویلونسل اجرا می‌کند.

    به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، هلیا گلمقانی آذر با کوارتت فلوت، ویلون، ویولا و یولنسل در بخش استعدادهای درخشان جشنواره حضوردارد.

    هلیا گلمقانی که برای دومین بار در جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کند درباره قطعه‌هایی که در جشنواره می‌نوازد، اظهار کرد: در جشنواره موسیقی فجر امسال یک کوارتت موتزارت از دوران کلاسیک با ویلون و ویلنسل اجرا خواهم کرد. همچنین یک قطعه سلو نیز می‌نوازم.

    وی افزود: سال گذشته قطعات را با پیانو می‌نواختم و یک سلو از دوران رنسانس و دو قطعه از دوران روماتیک اجرا کردم.

    این نوازنده درباره جشنواره موسیقی فجر و بخش استعدادهای درخشان گفت: قرار گرفتن بخش استعدادهای درخشان درجدول جشنواره اثر گذاری مثبتی برای هنرمندان جوان دارد به این دلیل که آهنگسازان جوان که در زمینه موسیقی تحصیل کرده‌اند، می‌توانند رپرتوارهایی معروف و مطرح در کل جهان را برای هم نسلان خود اجرا کنند.

    وی افزود: به اعتقاد من مسئولین باید افراد بیشتری از گروه‌های شهرستانی و یا تهرانی را در جدول جشنواره قرار بدهند تا حجم قابل توجهی از اجرا‌ها ارائه شود و بتواند بر جامعه موسیقی کشور تاثیر بگذارد.
    هلیا گلمقانی آذرسال ۸۲ وارد هنرستان موسیقی شد و سپس تحصیلاتش را از سال ۸۹ در دانشگاه هران ادامه داد. وی پیش از این درجشنواره‌هایی چون جشنواره شهرداری سال ۸۵ شرکت داشته و مقام اول را کسب کرده است. همچنین اجرا‌هایی در هنرستان دختران و تالار آوینی و تالار رودکی داشته است.

    این نوازنده جوان سه‌شنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۵ در تالار رودکی به صحنه می‌رود.

    در بخش استعدادهای درخشان ۲۴ هرمند جوان در طول جشنواره نوازندگی می‌کنند.

    همزمان با تهران
    نوای موسیقی آیینی در جشنواره موسیقی فجر گلستان

    استان گلستان همزمان با تهران میزبان گروههای موسیقی سی امین جشنواره موسیقی فجر است.

    به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، در استان گلستان همزمان با تهران ۱۶ گروه موسیقی به روی صحنه می‌رود که از این تعداد ۶ گروه به صورت می‌دانی به اجرا می‌پردازند. به طوری که در اولین روز از جشنواره در تاریخ ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۶:۳۰ و قبل از مراسم افتتاحیه گروه موسیقی آیینی قزلباش به سرپرستی خلیل بسطامی به اجرای آیین حنابندان (رامیان) می‌پردازد و سپس هادی رعیت هنرمند این استان به صورت زنده اذان گویی می‌کند.

    ساعت ۱۸‌‌ همان روز با حضور مسئولین هنری و فرهنگی گلستان مراسم اختتامیه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار و بعد از آن گروه موسیقی پاپ نیما عباسی در دو سانس به روی صحنه می‌رود.

    در دومین روز از این جشنواره در تاریخ ۲۵ بهمن ماه گروه آیینی آوای کوهستان به سرپرستی حسین نوروزی آیین شاباش را به صورت می‌دانی در ساعت ۱۶: ۳۰ اجرا می‌کند و بعد از اذان گویی عبدالرزاق فردوسی، گروه موسیقی آوای کتول به سرپرستی سید احمد حسینی از علی آباد کتول و نیز گروه ونوشه به سرپرستی مصطفی جمال لیوانی در ساعت ۱۸ به اجرا خواهند پرداخت.

    ۲۶ بهمن ماه در سومین روز از جشنواره سی‌ام گروه آیینی ملا نفس به سرپرستی حاج محمد ایری آیین ذکر خنجر را به صورت می‌دانی در ساعت ۱۶: ۳۰ اجرا می‌کند و بعد از اذان گویی محمد تجری، گروه موسیقی پاپ رحمان عرب عامری در دو سانس ۱۸ و ۲۰ به روی صحنه می‌رود.

    ۲۷ بهمن ماه نیز ساعت ۱۶: ۳۰ گروه آیینی آوای بلوچ به سرپرستی شیراحمد هنردوست به صورت می‌دانی آیین رقص چوب را اجرا خواهند کرد و بعد از اذا گویی محمد آقایان، در ساعت ۱۸ گروه موسیقی نجوای کتول به سرپرستی محمدرضا برزگر و گروه میراث به سرپرستی آرش قاسمی از تهران به اجرا می‌پردازند.

    ۲۸ بهمن ماه در پنجمین روز از جشنواره سی‌ام در استان گلستان گروه آیینی هامون به سرپرستی محمد نوری آیین سرتراشان را در ساعت ۱۶: ۳۰ اجراخواهند کرد و سپس با اذان گویی اکبر حق‌شناس، گروه لَله وا به سرپرستی سید نظام موسوی به روی صحنه می‌روند در این روز همچنین گروه بین الملل ایران و اتریش با حضور فیروزه نوایی نوازنده فلوت و محمد امین می‌رهاشمی گیتار در ساعت ۱۸ به اجرا خواهند پرداخت.

    ۲۹ بهمن ماه در آخرین روز از جشنواره محمدعلی محمد‌نژاد اذان گویی خواهد کرد و گروه موسیقی پارسیان به سرپرستی هادی بایاری به اجرا می‌پردازد.

    مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر در استان گلستان ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۸ با تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان موسیقی استان برگزار خواهد شد.

    اجراهای جشنواره سی‌ام موسیقی فجر در استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

    سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به منظور تمرکززدایی در تهران همزمان در ۷ استان گلستان، ‌فارس، ‌لرستان، خوزستان،

    در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر
    کامکار، فخرالدینی، بهمنی و قنبری مهر تجلیل می‌شوند

    سی امین جشنواره موسیقی فجر در مراسم اختتامیه خود از ۴ هنرمند پیشکسوت کشورمان تجلیل می‌کند.

    به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، ‌ طبق روال هر ساله در مراسم اختتامیه جشنواره‌های موسیقی فجر از هنرمندان مطرح کشورمان تجلیل می‌شود و امسال در این دوره از جشنواره از اردشیر کامکار نوازنده کمانچه، فخرالدین فخرالدینی عکاس، محمدعلی بهمنی ترانه سرا و مرجان قنبری مهر نوازنده ویلن تجلیل می‌شود.

    محمدعلی بهمنی متولد سال ۱۳۲۱ شاعر و غزال سرایی است که اولین شعر او در سال ۱۳۳۰ وقتی که فقط ۹ سال داشت در مجله روشنفکر به چاپ رسید و از آن زمان تا کنون اشعار او در بسیاری از نشریات کشور و مجموعه‌های متعدد منتشر می‌شود.

    از جمله آثار بهمنی می‌توان به باغ لال (١٣۵٠)، عامیانه‌ها (١٣۵۵)، گیسو، کلاه، کف‌تر (١٣۵۶)، گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود (١٣۶٩)، شاعر شنیدنی است (١٣٧٧)، عشق است (١٣٧٨)، نیستان (١٣٧٩)، کاسۀ آب دیوژن، امانم بده (١٣٨٠)، این خانه واژه‌های نسوزی دارد (١٣٨٢) و من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم (۱۳۸۸) اشاره کرد.

    محمّدعلی بهمنی در سال ۱۳۷۸ موفّق به دریافت تندیس خورشید مهر به‌عنوان بر‌ترین غزل‌سرای ایران شد. در سال ۱۳۸۳ با همّت اداره کلّ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، همزمان با برگزاری ششمین کنگرۀ سراسری شعر و داستان جوان در بندرعباس نکوداشتی برای این شاعر برگزار شد و در کنگرۀ سراسری شعر دفاع مقدس از او تقدیر شده‌است.

    اردشیر کامکار نوازندهٔ ویولن و کمانچه و از اعضای گروه کامکار‌ها است. وی از کودکی، ویولن را نزد پدرش فرا گرفت و چندی بعد به عنوان نوازندهٔ ویولن و کمانچه به عضویت ارکس‌تر فرهنگ و هنر سنندج درآمد. اردشیر کامکار استعداد موسیقایی شگرفی داشت و قطعات دشوار ویلن ابوالحسن صبا را با کمانچه اجرا می‌کرده و جدا از نواختن کمانچه، ویلن و قیچک را نیز استادانه تمام می‌نوازد.

    اردشیر کامکار با استفاده از تکنیک‌های خاص ویلن و پوزیسین‌های ویلن بروی ساز کمانچه توانست چهره‌ای دیگر از این ساز به نمایش بگذارد و قطعات استاد صبا را در دو اثر با نام «به یاد صبا» و «بر تارک سپیده» به کمک کمانچه و ارکس‌تر به اجرا در آورده است. وی در «بر تارک سپیده» دست به ابتکارات بدیعی زده و از این رهگذر کمانچه را به سازی فوق‌العاده تأثیرگذار و وجدآور مبدل کرده‌است. بر اساس گفته بزرگان موسیقی ایران نوع وسبک نوازندگی اردشیر کامکار و تلاش‌های وی برای شناساندن تکنیک‌های ناشناخته ساز کمانچه، سرمشق والهام بخش نوازندگان جوان کمانچه و ویلن در ایران شده است به طوری که ساز کمانچه در میان نوازندگان و مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.
    از شاخصه‌های مهم او در نوازندگی می‌توان به لحن و بیان مستقل، صدای زیبای ساز و ارشه کشی شفاف و تکنیک فوق‌العاده و اجرای قوی اشاره کرد.
    از آلبوم‌های مستقل اردشی کامکار می‌توان «ناشکیبا» با خوانندگی همایون شجریان، «راز نگاه» و آلبوم «بی‌غبار عادت» که با همنوازی شاگردش شروین مهاجر عرضه شده را نام برد. همایون شجریان، مهدی باقری، شروین مهاجر، بابک شهرکی و سینا جهان آبادی از جمله شاگردان اردشیر کامکار هستند.

    فخرالدین فخرالدینی اسفند ۱۳۱۱ در آذربایجان و در خانواده‌ای هنردوست بدنیا آمد. پدرش شاعر بود و عکاس، برادرانش نیز به هنر گرایش داشتند. برادر او فرهاد فخرالدینی از موسیقیدانان و آهنگسازان بنام است.
    فخرالدینی در کودکی به نقاشی علاقه‌مند شد و هنوز هم نقاشی را ادامه می‌دهد. از ۱۸ سالگی عکاسی را در کنار پدرش که عکاس بود شروع کرد و عکاسی پرتره را نزد او آموخت. بعد از تجربه‌های محدودی در ایران، به کشورهای آمریکا و آلمان سفر کرد و در زمینه شخصیت‌گرایی در عکاسی پرتره کار کرد. مطالعه چندین جلد کتاب از عکاسان معاصر جهان عامل گرایش‌اش به عکاسی پرتره بود.

    مرجان قنبری‌مهر متولد ۱۳۳۰ از برجسته‌ترین اساتید نوازندگی ویولون کلاسیک در ایران است. از کودکی در کنار پدرش ابراهیم قنبری مهر، استاد سازنده سازهای موسیقی که در نوازندگی نیز از شاگردان مرحوم استاد ابوالحسن صبا بود، گوشش با موسیقی آشنا شد.

     قنبری‌مهر در دوران تحصیل با اساتیدی چون حشمت سنجری، سرژ خوتسیف، والد تارخانیان و ژرژ مرادیان به کسب تجربه و کار نوازندگی پرداخت.

    وی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۴۷ به عنوان نوازنده ویلن کلاسیک در ارکس‌تر مجلسی تلویزیون آغاز کرد و در سال ۱۳۷۴ همکاری خود را با ارکس‌تر سمفونیک تهران آغاز کرد. وی همزمان به آموزش ویلن کلاسیک به هنرجویان این رشته در هنرستانهای موسیقی و دانشکده هنر در دانشگاه تهران پرداخت.

    قنبری مهربه مدت ۱۶ سال عضو شورای برگزاری آزمون‌های عملی موسیقی دانشگاههای هنر و تهران بوده و در شورای ارزشیابی هنرمندان کشور در رشته نوازندگی ویلن کلاسیک ارزیابی و در ردیف هنرمندان درجه یک شناخته شده است.

    مراسم تجلیل از این هنرمندان ۱ اسفندمه در اختتامیه سی امین جشنواره موسیقی فجر برگزار خواهد شد.

    سال گذشته نیز در جشنواره بیست ونهم موسیقی فجر از فریماه قوام صدری و اردوان کامکار تجلیل شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=69630
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *