×
×

«علی مرادخانی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

  • کد نوشته: 69058
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۷ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۰
  • علی مرادخانی از احیای ارکس‌تر ملی تا اردیبهشت ماه سال ۹۴ و احیای ارکس‌تر سمفونیک تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد که مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی نیز تا چند روز آینده معرفی می‌شود.

    «علی مرادخانی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:
  • علی مرادخانی

    علی مرادخانی

    علی مرادخانی از احیای ارکس‌تر ملی تا اردیبهشت ماه سال ۹۴ و احیای ارکس‌تر سمفونیک تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد که مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی نیز تا چند روز آینده معرفی می‌شود.

    علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که شب ۱۴ بهمن ماه در مراسم افتتاح هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر حضور یافته بود، در حاشیه این مراسم درباره انتخاب مدیر کل هنرهای نمایشی کشور و همچنین وضعیت راه اندازی ارکس‌تر ملی پاسخ داد: مدیر کل هنرهای نمایشی را به زودی و تا چند روز دیگر معرفی خواهیم کرد و برای ارکس‌تر ملی نیز چند کار انجام داده‌ایم، از جمله تفاهماتی را با سازمان مدیریت داشته‌ایم و از آنجا که همکاری خوبی در داد و ستد اطلاعات نسبت به این مساله وجود داشت، به ما ابلاغ شد که بتوانیم همین امسال کار‌هایمان را شروع کنیم.

    هنرمندان ارکستر ملی و سمفونیک مشترک نخواهند بود

    وی توضیح داد: دو سه روز پیش با فرهاد فخرالدینی و دیگر دوستان در زمینه ارکس‌تر سمفونیک و ملی صحبت‌هایی داشتیم. از سه ماه پیش انتخاب‌های اولیه هنرمندان این دو ارکس‌تر انجام شده است. کاری که ما دنبال آن هستیم این است که هنرمندان این دو ارکس‌تر با هم خیلی اختلاطی نداشته باشند و این طور نباشد که مثلا ارکس‌تر سمفونیک و ملی در واقع یک ارکس‌تر باشند و با تغییراتی اندک روی صحنه بروند بلکه باید هر کدام یک ارکس‌تر مستقل در جایگاه واقعی خودشان باشند و در این زمینه تلاش می‌کنیم چرا که هر کدام در فضای کاری خودشان بهتر می‌توانند کار کنند.

    ارکستر سمفونیک تهران زود‌تر آماده می‌شود

    مرادخانی تأکید کرد: ارکس‌تر سمفونیک رپرتوارهای بیشتری دارد و شاید زود‌تر بتواند آماده شود، بنابراین سعی می‌کنیم که همین امسال آن را به آمادگی برسانیم اما درباره ارکس‌تر موسیقی ملی صحبت‌هایی شده است و امیدوار هستم که روز رونمایی از آن را در یکی از روزهای اردیبهشت ماه سال ۹۴ برگزار کنیم. آقای فرهاد فخرالدینی هم که زحمت احیای ارکس‌تر ملی را پذیرفته‌اند، کار‌ها را شروع کرده و مشغول انجام امور آن است و با توجه به این فعالیت‌ها باید کاری کنیم که همچون سابق ارکس‌تر ملی که چندین برنامه در کشورهای مختلف دنیا داشت، با‌‌ همان پتانسیل، قدرت و امکان بتواند به فعالیت‌هایش ادامه دهد.

    مرادخانی در جواب به سوال خبرنگار دیگری درباره ابراز نارضایتی فرزاد ادیبی هنرمند گرافیست از پوس‌تر هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز بیان کرد: با آقای ملانوروزی مدیر کل هنرهای تجسمی صحبت کرده‌ایم و قرار است که همه فعالیت‌های جشنواره زیر نظر انجمن‌های تخصصی قرار گیرد و به این منظور اتاق فکر و کمیته‌های تخصصی شکل بگیرد که در این صورت می‌تواند شاهد اجرای بهتر این امور در برگزاری رویدادهای هنری باشیم و در چنین شرایطی وقتی همه امور با مشارکت انجمن‌ها و دولت صورت می‌گیرد، کار‌ها بهتر انجام می‌شود.

    وی افزود: فرزاد ادیبی، قباد شیوا، ابراهیم حقیقی و… از بزرگان هنر ایران و دوستان ما هستند و ما هم سخن آن‌ها را قبول داریم اما این مسائل و مشکلات باید با تشریک مساعی و همکاری همه هنرمندان و بخش دولتی برطرف شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=69058
       
    برچسب ها علی مرادخانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *