×
×

تغییر معاون هنری وزیر شایعه است

  • کد نوشته: 68329
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۷ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۸ دیدگاه
  • hot-topic-logoسخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد با تأکید بر اینکه تغییر معاون هنری وزیر شایعه است، درباره وضعیت مجوز آلبوم حبیب محبیان یادآور شد: «در صورت بدون اشکال بودن آثار، آلبوم محبیان هم می‌تواند مجوز بگیرد.»
    +تفاهم نامه بین ارشاد و نیروی انتظامی برای برگزاری کنسرت ها امضای نهایی نشده است

    تغییر معاون هنری وزیر شایعه است
  • حبیب محبیان

    حبیب محبیان

    سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد با تأکید بر اینکه تغییر معاون هنری وزیر شایعه است، درباره وضعیت مجوز آلبوم حبیب محبیان یادآور شد: «در صورت بدون اشکال بودن آثار، آلبوم محبیان هم می‌تواند مجوز بگیرد.»

     نشست خبری حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه شنبه ۷ بهمن‌ماه با حضور اهالی رسانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

    نوش آبادی در این نشست درباره فعالیت حبیب محبیان در ایران که در دولت قبل امکان آن در حال فراهم شدن بود اما اکنون به خاطر آشنایی با مشایی مورد غضب قرار گرفته است، تصریح کرد: «ارائه آلبوم های موسیقی ربطی به اینکه آثار در چه دولتی و در چه زمانی تولید و ارائه شده‌اند، ندارند آنچه برای ما ملاک است ارائه آثار در شرایط حاضر و بررسی آن با توجه به قوانین جاری خواهد بود. صدور مجوز به آلبوم ها نیز در چارچوبی است که قوانین به ما اجازه می دهد. این خواننده می تواند در دولت یازدهم با توجه به نگاهی که در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد آلبوم خود را ارائه کند و در صورتی که آثارش بدون اشکال، مفید و در راستای فرهنگ و هنر بود به صدور مجوز آلبوم او اقدام خواهد شد.»

    وی در باره جای خالی ارکستر سمفونیک ملی در جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: «علیرغم تلاشهای صورت گرفته و اهتمام حوزه هنری و شخص وزیر برای حضور ارکستر سمفونیک در جشنواره این اتفاق نیفتاد که بیشتر به دلیل تنگناههای مالی و تاخیر در انتخاب رهبر ارکستر و تعیین اعضای آن بود. این کار در حال شکل گیری است خروجی آن به جشنواره نخواهد رسید اما فرصت خوبی ایجاد شد تا ارکستر سممونیک مورد مطالبه عمومی قرار بگیرد و توجه مسئولان ارشد را نیز به خود جلب کند. اکنون تیم قوی و سازوکار جدی برای ارکستر در نظر گرفته شده و تولیدات آن در برنامه های آینده به نمایش گذاشته خواهد شد.»

    سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: «ارکستر سمفونیک صرفا برای جشنواره ساخته نمی شود و در آینده شاهد آثار آن خواهیم بود.»

    نوش آبادی درباره تفاهم نامه بین ارشاد و نیروی انتظامی برای برگزاری کنسرت ها توضیح داد: «این تفاهم نامه آماده اما هنوز امضای نهایی نشده است شخص وزیر و فرمانده نیروی انتظامی مصمم هستند در آینده ای نزدیک آن را امضا کنند. مفاد امضا شده طی مراسم و تشریفاتی رسانه ای خواهد شد و با مشخص شدن وظایف هر بخش، امنیت و انضباط و نظارت به خوبی انجام خواهد شد.»

    وی درباره حضور نداشتن بزرگان موسیقی در جشنواره اظهار کرد: «ما قطعا شاهد حضور بزرگان خواهیم بود آنها ممکن است اثری ارائه ندهند اما به حضور علاقه مندند و سهم و حقی نیز در جشنواره دارند ضمن اینکه آنها تلاش می کنند بزرگان دیگری را از چهره های جوان برای آینده بسازند.»

    نوش آبادی در پایان درباره رفتن مرادخانی از معاونت هنری نیز گفت: «مسلما در این موقعیت حساس که جشنواره موسیقی فجر را پیش رو داریم طرح چنین شایعاتی نه به صلاح است و نه حقیقت دارد. بحث جایگزینی و جانشینی نیز درباره مرادخانی نیز مطرح نیست و جشنواره موسیقی نیز حاصل زحمات او و تیم حوزه هنری است که همگی با هم بسیج شده اند و درست نیست در این موقیعت بخواهیم بحث جابجایی او را مطرح کنیم و بعید می دانم این موضوع مبنای درستی داشته باشد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=68329
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *