×
×

«آراز» به آمریکا و کانادا می‌رود

  • کد نوشته: 67631
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳۰ام دی ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • خواننده و نوازنده موسیقی فولکلور آذربایجان دور تازه کنسرت های گروه موسیقی «آراز» آذربایجان را در داخل و خارج از کشور برگزار می‌کند. رحیم شهریاری گفت: گروه «آراز» پس از مدت ها دوری از اجراهای زنده از ۲۴ دی ماه امسال با برگزار کنسرت در شهر ارومیه دور تازه فعالیت‌های خود را در زمینه اجراهای […]

    «آراز» به آمریکا و کانادا می‌رود
  • رحیم شهریاری

    رحیم شهریاری

    خواننده و نوازنده موسیقی فولکلور آذربایجان دور تازه کنسرت های گروه موسیقی «آراز» آذربایجان را در داخل و خارج از کشور برگزار می‌کند.

    رحیم شهریاری گفت: گروه «آراز» پس از مدت ها دوری از اجراهای زنده از ۲۴ دی ماه امسال با برگزار کنسرت در شهر ارومیه دور تازه فعالیت‌های خود را در زمینه اجراهای زنده آغاز کرده است. خوشبختانه استقبال از این کنسرت ها طی روزهای ۲۴ ، ۲۵ و ۲۶ دی به قدری زیاد بود که ما مجبور به تمدید کنسرت در روز ۲۷ دی هم شدیم. به طور کلی اهالی خونگرم ارومیه آنچنان فضای شاد، دلپذیری و خوبی برای ما فراهم کردند که خاطره این کنسرت ها را فراموش نخواهم کرد.

    وی ادامه داد: از دوشنبه ۲۹ دی ماه نیز به مدت سه شب کنسرت‌هایی را در شهر تبریز برگزار کردیم که در این کنسرت علاوه بر اجرای قطعات منتخب آلبوم تازه گروه با نام «سنه گوره» که فروردین ماه امسال در بازار موسیقی منتشر می شود به همراه سایر قطعات فولکلور موسیقی منطقه آذربایجان برای همشهریانم اجرا می شود. البته با توجه به اینکه در شهرهای آذری زبان به ما مجوز برگزاری کنسرت در ورزشگاه‌ها را نمی دهند و ما هم مجبوریم در تالارهای پایین ۴۰۰ نفر کنسرت برگزار کنیم این موضوع برای ما مقداری دشوار شده چراکه هزینه های برگزاری این کنسرت ها ی بزرگ به حدی است که این تعداد کنسرت با این تعداد جمعیت کفاف بودجه را به ما نمی دهد.

    شهریاری درباره کنسرت های خارج از کشور گروه «آراز» نیز توضیح داد: خرداد و تیر ماه سال آینده تور کنسرت های ما در هفت شهر آمریکا و سه شهر کانادا برگزار می شود که در این کنسرت موسیقایی نیز برنامه های جدیدی داریم که امیدوارم مورد استقبال ایرانیان مقیم این دو کشور نیز قرار گیرد.

    این خواننده و نوازنده گارمون در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به همکاری با یک ارکستر بین المللی بیان کرد: بنده تنها ایرانی عضو ارکستر بین المللی «سانتا باربارا» کالیفرنیا هستم که مدتی است با این مجموعه موسیقایی همکاری دارم. با توجه به برنامه ریزی ها انجام گرفته من دو قطعه با کلام و دو قطعه بی کلام با نوازندگی ساز گارمون را همراه با گروه خواهم داشت که تصور می کنم تجربه خوبی برایم خواهد بود. البته در این ارکستر بین المللی نوازندگانی از کشورهای اتریش، نروژ، آلمان، فرانسه، ژاپن و ترکیه حضور دارند که امیدوارم بتوانم به سهم خود نماینده موثری از موسیقی فولکلور ایرانی در این ارکستر باشم.

    وی در پایان گفت: تا پنج ماه آینده همراه با ارکستر سانتا باربارا در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان نوازنده و خواننده حضور پیدا خواهم کرد که این کنسرت ها در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی روی صحنه خواهد رفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=67631
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *