×
×

بعد از انجام مراحل درمانی

  • کد نوشته: 67624
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳۰ام دی ۱۳۹۳
  • ۰
  • محمد جلیل عندلیبی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی بعد از انجام مراحل درمانی از بیمارستان لقمان تهران مرخص شد. شاهو عندلیبی با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه با نظارت خوبی که از سوی تیم پزشکی بیمارستان لقمان انجام گرفت استاد عندلیبی روز گذشته از بیمارستان لقمان مرخص شد. البته این هنرمند تا بهبودی کامل […]

    بعد از انجام مراحل درمانی
  • محمد جلیل عندلیبی

    محمد جلیل عندلیبی

    محمد جلیل عندلیبی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی بعد از انجام مراحل درمانی از بیمارستان لقمان تهران مرخص شد.

    شاهو عندلیبی با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه با نظارت خوبی که از سوی تیم پزشکی بیمارستان لقمان انجام گرفت استاد عندلیبی روز گذشته از بیمارستان لقمان مرخص شد. البته این هنرمند تا بهبودی کامل باید طی روزهای آینده برای انجام چکاب و آزمایشات لازم به بیمارستان مراجعه کند.

    وی افزود: از هنرمندان و افرادی که طی روزهای گذشته جویای احوال استاد عندلیبی بودند صمیمانه قدردانی می کنم و امیدوارم طی روزهای آینده شاهد اخباری اینچنین در حوزه موسیقی نباشیم.

    محمد جلیل عندلیبی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی ایران شنبه ۲۷ دی به دلیل عارضه قلبی و کاهش فشار خون در بیمارستان لقمان بستری شده بود.

    استاد عندلیبی از جمله اساتید و هنرمندان پیشکسوت موسیقی ایرانی و منطقه کردستان است که تاکنون در محضر استادانی چون نورعلی برومند، داریوش صفوت،‌ احمد پژمان، علیرضا مشایخی، هرمز فرهت، شاهین فرهت، تقی مسعودیه و برکشلی تلمذ کرده است.

    وی سال ۱۳۵۴ در دانشکده‌ هنرهای زیبا علاوه بر هر ساز تخصصی سنتور و ساز الزامی پیانو، ساز دوم فاگوت را زیر نظر مستر پرژرف بلغاری فرا گرفت. که همین امر باعث شد عملاً‌ به طور آکادمیک موسیقی کلاسیک غربی را تجربه کند. این هنرمند در سال ۱۳۵۵ به دعوت داریوش صفوت وارد تنها مرکز حرفه ای موسیقی سنتی یعنی مرکز حفظ و اشاعه‌ موسیقی ایران شد. او ضمن تدریس سنتور گروه تازه تأسیس مشتاق یا مولانا را تشکیل داد ضمناً‌ گروه مولانا ادامه‌ همان ارکستر فوق برنامه دانشگاه تهران بود.

    استاد عندلیبی تا کنون کنسرت‌های زیادی در سراسر دنیا با گروه مولانا به سرپرستی و آهنگسازی خویش اجرا کرده است. او تاکنون حدود ۳۰ آلبوم به نام‌های شعر و عرفان، بی قرار، کیش مهر (شهرام ناظری) سروستان و بیاد یاران، مولانا با صدای زنده یاد رضوی سروستانی، شکوفه‌های جاویدان و گل افشان با صدای شاپور رحیمی، قسم با صدای کامیا بهزاد، جاده ابریشم، غریبستان، امان از جدایی، خداحافظ و تازه به تازه منتشر کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=67624
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *