×
×

کتاب «هفت دستگاه موسیقی ایران» منتشر شد

  • کد نوشته: 67181
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۵ام دی ۱۳۹۳
  • ۰
  • کتاب «هفت دستگاه موسیقی ایران» تألیف مجید کیانی (موسیقیدان و نوازنده سنتور) پس از ۱۳ سال وقفه، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. این کتاب سه بخش موسیقی ردیف دارد و شامل ۹ فصل است. بخش دوم شامل ۲ فصل دربارهٔ شیوه‌های اجرایی موسیقی کنونی ایران و تفکیک آن‌ها است و در فصل دوم، شرح […]

    کتاب «هفت دستگاه موسیقی ایران» منتشر شد
  • ۳-۲۱۴کتاب «هفت دستگاه موسیقی ایران» تألیف مجید کیانی (موسیقیدان و نوازنده سنتور) پس از ۱۳ سال وقفه، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

    این کتاب سه بخش موسیقی ردیف دارد و شامل ۹ فصل است. بخش دوم شامل ۲ فصل دربارهٔ شیوه‌های اجرایی موسیقی کنونی ایران و تفکیک آن‌ها است و در فصل دوم، شرح محورهای اساسی موسیقی ردیف آمده و بخش سوم شامل توضیحات و فهرست‌ها است.

    کتاب «هفت دستگاه موسیقی ایران» جزو کتاب‌های اصول و قواعد موسیقی خاصه ایرانی است که در نوع ارائه و محتوا، خوانندهٔ آن به راحتی می‌تواند از زوایای گوناگون بهره‌های علمی و هنری ببرد و به‌طور تخصصی اصول نظری موسیقی ایرانی را فراگیرد.

    کیانی ردیف سنتور ابوالحسن صبا و قطعات علینقی وزیری و روح‌الله خالقی را به مدت چهار سال در هنرستان آزاد موسیقی ملی فراگرفت. سپس در دانشکدهٔ هنرهای زیبا دانشگاه تهران قسمتی از ردیف میرزاعبدالله را نزد داریوش صفوت و نورعلی خان برومند آموخت و برای مدت چهار سال دیگر نزد برومند، بقیه ردیف میرزاعبدالله و همچنین شیوهٔ سنتورنوازی حبیب سماعی را فراگرفت. پس از آن، به مدت دو سال نزد عبدالله دوامی برای آموختن ردیف آوازی و همچنین چگونگی اجرای موسیقی ایرانی تحصیل کرد. سپس برای سه سال در دانشگاه سوربن پاریس در رشتهٔ اتنوموزیکولوژی تحصیل کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=67181
       
    برچسب ها مجید کیانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *