×
×

لغو کنسرت خلیفه باخشی دردی طریک به دلیل بستری شدن در بیمارستان

  • کد نوشته: 67037
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۴ام دی ۱۳۹۳
  • ۰
  • خلیفه باخشی دردی طریک خواننده نامدار و سرآمد موسیقی سنتی ترکمنی به علت بیماری در بخش جراحی بیمارستان آل جلیل شهر آق قلا بستری است. دردی طریک متولد سال ۱۳۳۴ شمسی در روستایی در سه کیلومتری غرب آق قلا به نام آق قبر در خانواده ای فرهنگ دوست اما مستضعف دیده به جهان گشود، ۱۰-۱۲ […]

    لغو کنسرت خلیفه باخشی دردی طریک به دلیل بستری شدن در بیمارستان
  • خلیفه باخشی دردی طریک

    خلیفه باخشی دردی طریک

    خلیفه باخشی دردی طریک خواننده نامدار و سرآمد موسیقی سنتی ترکمنی به علت بیماری در بخش جراحی بیمارستان آل جلیل شهر آق قلا بستری است.

    دردی طریک متولد سال ۱۳۳۴ شمسی در روستایی در سه کیلومتری غرب آق قلا به نام آق قبر در خانواده ای فرهنگ دوست اما مستضعف دیده به جهان گشود، ۱۰-۱۲ سال بیشتر نداشت که به دور از چشم پدر، دوتارش را که در گوشه اتاق آویزان بود بر می داشت و با دستان کودکانه خود بر تارهای آن می نواخت و با توجه به استعداد والا و علاقه فراوانی که داشت دیری نپایید که خود استادی چیره دست در خوانندگی شد.

    وی اشعار آوازهایش را بیشتر از میان سروده های مختومقلی، مسکین قلیچ، ستار سوقی و همچنین عموی خویش جان محمد طریک انتخاب می کرد.

    اولین استادش قزاق پنق بود که پایه های اصولی خوانندگی را به او آموخت، بعدها دردی طریک بواسطه مهارتی که در موسیقی سنتی پیدا کرده بود مدتی در رادیو گرگان به اجرای برنامه پرداخت.

    وی در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی افتخارات زیادی کسب کرده است، اجرای برنامه های زنده در کشورهای مختلف از جمله آلمان، هلند و انگلستان تحسین همگان را برانگیخت و نام ایران را در عرصه موسیقی سنتی دنیا بر سر زبانها انداخت.

    باخشی (خواننده) دردی طریک در خوانندگی صاحب سبک است و هیچ باخشی دیگری همچون سبک وی نمی خواند، این هنرمند شاگردانی را نیز تربیت کرده که می توان به رحیم خیوه لی، یحیی محمدزاده و نازبردی قره داشلی اشاره نمود.

    وی پس از سالها تلاش در موسیقی سنتی ترکمن در سال ۸۸ از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به زیارت خانه خدا اعزام شد.

    به باور خیلی از طرفدارانش، ترکمن ها دیگر همچون دردی طریک نخواهند دید.

    گفتنی است روز جمعه ۱۹ دی خلیفه دردی طریک در تالار فخرالدین گرگان اجرای کانسرت داشت که وی بعلت بیماری اش این برنامه موسیقی لغو شد .

    https://musiceiranian.ir/?p=67037
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *